خرید گلکسی M53

نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید گلکسی M53 بدانید

با توجه به مشخصات مشابه اکثر گوشی‌های میان‌رده، نمی‌توان به‌راحتی گوشی مناسبی را انتخاب کرد. پس با گجت نیوز همراه باشید تا نکات بسیار مهمی که باید قبل از خرید گلکسی M53 سامسونگ – Galaxy M53 بدانید را بررسی کنیم.

سری ام سامسونگ معمولا به‌عنوان نسخه‌ ارزان‌تر سری A شناخته می‌شود و گوشی‌های این خانواده نیز عمر باتری بالایی داشته‌اند. هرچند گویا گلکسی M53 در مسیری کاملا متفاوت با پیشینیان خود حرکت می‌کند. پیشتر در گلکسی M51 شاهد یک باتری غول‌پیکر ۷۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی بودیم؛ اما سامسونگ در نسل جدید ظرفیت باتری را به ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت کاهش داده است.

در زمینه پردازنده نیز ظاهرا نسبت به گلکسی M52 پسرفت داشته‌ایم. هرچند برخی تغییرات مثبت نیز در این گوشی ایجاد شده است. در ادامه می‌خواهیم به بررسی دقیق گلکسی M53 بپردازیم تا ببینیم آیا گزینه مناسبی برای خرید است یا خیر. در حال حاضر نسخه مجهز به ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی این گوشی با قیمتی حدودی ۱۳۵۰۰ تا ۱۴۰۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هر آنچه باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی M53 بدانید

خرید گلکسی M53

اول از همه بیایید نگاهی به مشخصات فنی دستگاه داشته باشیم.

مشخصات فنی Galaxy M53

گوشیSamsung Galaxy M53
ابعاد و وزن۱۶۴.۷ در ۷۷ در ۷.۴ میلی‌متر، ۱۷۶ گرم، بدنه پلاستیکی
صفحه نمایشنمایشگر ۶.۷ اینجی سوپر امولد پلاس، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل، تراکم ۳۹۴ پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۶ نانومتری دایمنسیتی 900، هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali G68 MC4
حافظه۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ حافظه ذخیره‌‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه
نرم افزاراندروید 12، One UI 4.1
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین 32 مگاپیکسلی
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۲۵ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری

محتویات جعبه

برخلاف گلکسی M52 دیگر خبری از شارژر در جعبه گوشی نیست و تنها یک کابل USB-C را مشاهده خواهید کرد. با این وضعی که پیش می‌رود احتمالا در گلکسی M55 همین کابل را هم نبینیم.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی M53

طراحی گلکسی M53 به‌زیبایی سری گلکسی A سامسونگ (مثلا گلکسی A33) نیست و شاید شما را یاد گوشی‌های قدیمی‌تر بیندازد. هرچند که بدنه پشتی دستگاه رنگ خاصی دارد و در زوایای مختلف کم‌رنگ یا پررنگ می‌شود. بدنه پشتی مستعد جذب اثر انگشت نیز است. از نکات مثبت نیز می‌توان به وزن مناسب و باریکی قابل توجه گوشی اشاره کرد.

صفحه‌نمایش

خرید گلکسی M53

پنل استفاده شده در گلکسی M53 کیفیت مناسبی دارد و شما را پس از خرید پشیمان نخواهد کرد. البته دقت رنگ اندکی نسبت به نسل گذشته پایین‌تر آمده است که آن را هم می‌توان با اسلایدرهای مربوط به تنظیمات رنگ حل کرد. روشنایی نمایشگر نیز به حداکثر ۸۰۰ نیت می‌رسد که برای محیط بیرون عالی است. تنها مشکل نمایشگر ثابت ماندن رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز (حتی در هنگام پخش ویدیو) است که قطعا روی عمر باتری تاثیر منفی می‌گذارد.

عمر باتری و سرعت شارژ گلکسی M53

خرید گلکسی M53

باتری استفاده شده در گلکسی M53 می‌تواند در هنگام وبگردی تا ۱۴ ساعت شما را همراهی کند و برای تماشای ویدیو آفلاین نیز تا ۲۰ ساعت و ۴۵ دقیقه کافی خواهد بود. این اعداد به شکل محسوسی کمتر از رکورد گلکسی M52 هستند. این در حالی است که هر دو به باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعت مجهز شده‌اند.

برای شارژ کامل گلکسی ام 53 باید ۱ ساعت و ۳۳ دقیقه صبر کنید. همچنین پس از نیم ساعت تنها ۴۴ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد؛ بنابراین سرعت شارژ یا عمر باتری شگفت‌انگیز نمی‌تواند جزء دلایل شما برای خرید گلکسی M53 باشند.

عملکرد و قدرت پردازشی

پردازنده گلکسی M53 نسبت به نمونه استفاده شده در نسل گذشته ضعیف‌تر است و این موضوع را می‌توان به‌سادگی در تمامی بنچمارک‌ها مشاهده کرد. تنها نکته مثبت پرداشی که می‌تواند شما را به‌ خرید گلکسی M53 ترغیب کند، این است که نمایندگان امسال سری گلکسی A نیز عملکرد خوبی نداشته‌‌اند و حتی اندکی از گلکسی ام 53 ضعیف‌تر هستند.

در کل می‌توان گفت که Galaxy M53 در انجام امور روزمره هیچ مشکلی ندارد و در انجام امور پردازشی متوسط نیز کاملا توانمند جلوه می‌کند.

کیفیت دوربین اصلی گلکسی M53

میان‌رده سامسونگ

یکی از نکات مثبتی که می‌توانید در هنگام خرید گلکسی M53 روی آن حساب کنید، کیفبت بسیار خوب دوربین اصلی آن است. رنگ‌ها بدون اغراق کاملا شاداب هستند و هیچ نویزی در تصویر دیده نمی‌شود. همچنین گستره داینامیک و تراز سفیدی عالی ارزیابی شده و جزئیات بسیار زیادی نیز در تصاویر ثبت می‌شوند.

البته اگر تصاویر را روی یک نمایشگر بزرگ مشاهده کنید و یا روی آنها زوم کنید، ممکن است متوجه شوید که برخی بخش‌ها کمی مصنوعی جلوه می‌کنند. این مورد نیز با توجه به قیمت دستگاه و میان‌رده بودن آن کاملا عادی است. در نور کم نیز می‌توانید با کمک حالت شب تصاویر قابل قبولی را ثبت کنید.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض نسبت به نسل گذشته کمی ضعیف‌تر شده است؛ اما با وجود این هنوز در میان میان‌رده‌ها به‌خوبی می‌درخشد و تصاویری با جزئیات مناسب و رنگ‌های جذاب را ثبت می‌کند. متاسفانه دوربین فوق عریض در نور کم دچار مشکل می‌شود و رنگ‌ها را بی‌حال ثبت می‌کند. همچنین در شب با تصاویری نرم و تاریک مواجه خواهید شد.

دوربین ماکرو

خرید گلکسی M53

پیشتر نیز در مطالب مختلف گفته‌ایم که دوربین‌های ماکرو موجود صرفا تبلیغاتی هستند و کیفیت چندانی ندارند. این موضوع در مورد گلکسی M53 نیز صدق می‌کند.

دوربین سلفی

پس از خرید گلکسی M53 و گرفتن اولین عکس سلفی متوجه خواهید شد که کیفیت این دوربین چندان بالا نیست. مخصوصا اینکه در برخی بخش‌های تاریک نویز قابل توجهی دیده می‌شود. البته از نکات مثبت آن همچون ثبت رنگ دقیق صورت و یا گستره داینامیک مناسب نباید غافل شد.

نظر خریداران در رابطه با سامسونگ گلکسی M53

  • برخی از کاربران از کیفیت اسپیکرها راضی نیستند.
  • پشتیبانی نرم‌افزاری محدود در مقایسه با سری A نکته منفی تلقی می‌شود.

جمع‌بندی

خرید گلکسی M53

گلکسی M53 به‌خودی خود گوشی بدی نیست و از خرید آن متضرر نخواهید شد؛ اما وقتی آن را با گوشی‌های دیگر سامسونگ، مخصوصا گلکسی M52 مقایسه می‌کنید،‌ متوجه می‌شوید که چیز زیادی برای عرضه ندارد و حتی در برخی موارد مهم نیز پسرفت داشته است. همچنین بد نیست نیم‌نگاهی به گلکسی A53 به‌خاطر طراحی به‌روزتر و پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتر داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*