گجت های به درد نخور

12 گجت به درد نخور که با خرید آنها پول خود را دور ریخته اید

وسایل زیادی وجود دارند که ارزش خرید زیادی دارند اما این دوازده گجت به ظاهر جذاب، می‌توانند جزو به درد نخور ترین گجت ها باشند؛ پس بهتر است به خاطر جیب خودتان هم که شده، سراغ خرید آن‌ها نروید!

اکثر گجت‌هایی که در قفسه فروشگاه‌ها می‌بینیم، برای ساده‌تر کردن زندگی ما ساخته شده‌اند. با این که زندگی بدون گجت‌ها ممکن نیست اما برخی از گجت‌ها بود و نبودشان در زندگی ما واقعا هیچ تاثیر مهمی ندارد و شاید خرید آن‌ها، دور ریختن پولتان باشد.

تمام گجت‌هایی که در این لیست مشاهده خواهید کرد بدون کاربرد نیستند اما با وجود جایگزین‌های ارزان‌تر، کاربردی‌تر یا باکیفیت‌تر، دیگر خرید این لوازم ضرورتی ندارد.

چرا این گجت ها به درد نخور هستند؟

یک وسیله کاربردی باید این قابلیت را داشته باشد که زندگی کاربرش را ساده‌تر یا حداقل جذاب‌تر کند. گجت های این لیست،‌ معمولا مشکلاتی را حل می‌کنند که در واقع مشکل محسوب نمی‌شوند و هیچ کس تا پیش از ساخته شدن آن‌ها، فکر نمی‌کرده به آن نیاز دارد. مشکل حتی کاربردی نبودن این گجت‌ها نیست و گاهی این وسایل، کار افراد را سخت‌تر هم می‌کنند.

این شما و این هم لیست ۱۲ گجت که با خرید آن‌ها، به سادگی پول خود را دور می‌ریزید. با ما همراه باشید!

دستگاه‌های قهوه‌ساز اتوماتیک

دستگاه‌های قهوه‌ساز اتوماتیک مدتی است در آشپزخانه خانه‌های بسیاری حاضر هستند. ایده‌‌ای که پشت ساخته شدن این دستگاه‌ها بود نیز کاملا ساده و کاربردی به نظر می‌رسد. برای استفاده از این دستگاه‌ها، زمانی که بیدار می‌شوید را انتخاب می‌کنید و دستگاه دقیقا در همان زمان قهوه شما را به صورت خودکار آماده می‌کند. این دستگاه‌ها می‌توانند با خانه‌های هوشمند هماهنگ شوند و با کمک دستگاه‌هایی مانند الکسا آمازون، حتی بدون نیاز به لمس دستگاه قهوه شما را آماده کنند.

دستگاه قهوه اتوماتیک

متاسفانه با وجود داشتن قابلیت‌های کاربردی، این دستگاه‌ها مشکلاتی جدی دارند. اگر شما یک قهوه‌خور حرفه‌ای هستید، احتمالا از طعم و عطر قهوه‌ای که این دستگاه‌ها می‌سازند متنفر می‌شوید! در کنار این موضوع،ِ معمولا اکثر این دستگاه‌ها فضای وکیوم شده‌ای ندارند و زمانی که پیش از خوابیدن دستگاه را از قهوه پر می‌کنید، تا صبح پودر قهوه شما با هوای محیط در تماس است.

نقطه ضعف بعدی این دستگاه‌ها این است که باید همیشه مخزن آن‌ها پر باشد و دستگاه‌ را به صورت دستی آماده به کار کنید؛ در غیر این صورت نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این یعنی با این که شما صبح‌ها نیازی به آماده کردن دستگاه ندارید اما باید پیش از خوابیدن، دستگاه را آماده کنید و تقریبا همان زمانی که برای آماده کردن دستگاه‌های غیر اتوماتیک نیاز است صرف کنید.

حتی اگر از تمام این موارد هم صرف نظر کنیم، قیمت این دستگاه‌ها به شدت بالا است و برای بسیاری از کاربران خرید آن‌ها غیرممکن است. همچنین با توجه به هوشمند بودن و نیاز اتصال به اینترنت در این گجت‌ها و مشکلات گاه‌وبی‌گاه اینترنت جهانی، احتمالا خرید یک قهوه‌ساز هوشمند و اتوماتیک خیلی منطقی باشد.

گجت پخش صابون بدون نیاز به لمس

در دنیای گجت های بی خاصیت، دستگاه‌های پخش صابون خودکار و بدون نیاز به لمس می‌توانند به سادگی تاج پادشگاهی گجت های به درد نخور را به دست بیاورند! پس از این که ویروس کرونا جهان را تغییر داد، بسیاری از شرکت‌ها به فکر ساختن گجت‌هایی افتادند که احتمال انتقال ویروس را کمتر می‌کردند. با کمتر شدن لمس، ویروس‌ها و جرم‌ها هم سخت‌تر می‌توانستند جا به جا شوند.

گجت به درد نخور

ایده این دستگاه‌ها هم در نگاه اول تا حدی کاربردی به نظر می‌رسد. این گجت‌ها بدون نیاز به لمس، با توجه به میزان تعیین شده، زمانی که دست کاربر زیر سنسور قرار می‌گرفت روی آن صابون می‌ریختند.

مورد احمقانه‌ای که احتمالا سازندگان این دستگاه‌ها به آن فکر نکردند این است که پس از لمس صابون‌ریز، کاربر دست خود را می‌شورد و حتی در صورت لمس سطحی پر از ویروس، باز هم خطری سلامت او را تهدید نمی‌کند. حتی در زمان اوج‌گیری ویروس کرونا نیز دانشمندان و پزشکان اعلام کردند شستن دست با صابون، می‌تواند جلوی پخش شدن ویروس را تا حد قابل توجهی بگیرد. پس این دستگاه‌ها به جز جذاب کردن سرویس بهداشتی شما، کاربرد دیگری نداشتند.

خوشبختانه با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، فروش این گجت به درد نخور هم کمتر شد تا افراد کمتری پول خود را دور بریزند.

یخچال های هوشمند

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن هر چیزی که فکرش را بکنید، یک نسخه هوشمند دارد! از خودکار، لباس و کشو گرفته تا لوازم آشپزخانه، همگی در حال هوشمند شدن هستند. برخی از گجت‌ها با هوشمند شدن کاربردی‌تر شدند اما حداقل در حال حاضر، یخچال‌های هوشمند یکی از به درد نخور ترین گجت هایی هستند که می‌توانید بخرید.

گجت به درد نخور

خانه‌های هوشمند در حال تبدیل شدن به یک ترند جذاب در دنیای فناوری هستند. برخی از مردم از این ترند استقبال می‌کنند و برخی دیگر این تصور را دارند که خانه‌های هوشمند هیچ کاربرد قابل توجهی ندارند. یکی از گران‌ترین دستگاه‌هایی که در خانه‌های هوشمند پیدا می‌شود و برای خریدش باید چند هزار دلار (چند صد میلیون تومان) هزینه کنید، یخچال‌های هوشمند هستند.

این یخچال‌ها،‌ قابلیت‌های جالبی دارند. برای مثال یک یخچال هوشمند می‌تواند برایتان موسیقی پخش کند، دستور پخت‌های مختلف فراهم کند و در نمایشگرش، هنرهای دیجیتالی به نمایش بگذارد و شما را از شر نقاشی‌های کودکتان که به در یخچال وصل شده نجات دهد!

اگر می‌خواهید سراغ خرید این یخچال‌ها بروید، ما یک ایده بهتر برای شما داریم؛ همین حالا یک تبلت ۵ میلیونی بخرید؛ آن را به در یخچالتان وصل کنید و چند صد میلیونی که می‌خواستید خرج یک یخچال هوشمند کنید را در جیبتان بگذارید.

اگر هنوز هم قانع نشدید، بهتر است به این نکته توجه کنید که یخچال‌ها یک وسیله با عمر کوتاه نیستند و حداقل ده دوازده‌سالی مهمان آشپزخانه شما هستند. در طول عمر این یخچال‌ها اگر شرکت سازنده تصمیم بگیرد دیگر آن را آپدیت نکند و یخچال از طریق اینترنت به خانه هوشمند شما متصل باشد، می‌تواند امنیت خانه شما را به شدت کاهش دهد. یک هکر می‌تواند از ضعف امنیتی یخچال شما استفاده کند و به خانه هوشمند شما نفوذ کند.

گجت به درد نخور The Mutalk

این گجت احتمالا در کشور ما خیلی شناخته شده نباشد اما احتمالا یکی از مسخره‌ترین گجت‌هایی باشد که در سال‌های اخیر معرفی شده است و شاید نیاز باشد برای فهمیدن کاربرد آن، کمی توضیح دهیم.

میوتاک

گجت میوتاک، برای استفاده همزمان با عینک‌های واقعیت مجازی طراحی شده است. چند ثانیه‌ای به تصویر بالا نگاه کنید؛ آیا می‌توانید کاربرد اصلی این دستگاه را متوجه شوید؟ این گجت، یک پوزبند انسانی است! میوتاک یک میکروفون است که کاربران می‌توانند در زمان استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی از آن استفاده کنند تا صدایشان کمتر دیگران را اذیت کند.

اگر بخواهیم از نظر کاربردی به این وسیله نگاه کنیم، با ابداع بدی طرف نیستیم اما این دستگاه عجیب، ظاهری عجیب‌تر به کاربرش می‌دهد و احتمالا هیچ عقل سلیمی راضی به استفاده از میوتاک آن هم وقتی افرادی در حال دیدنش هستند نباشد. اگر حتی از نظر کاربردی به این دستگاه علاقمند باشید، بهتر است به یک هفته پس از خرید آن فکر کنید که میوتاک به خاطر تنفس و بوی دهانتان، احتمالا به یک گجت کاملا به درد نخور تبدیل شده است.

دستگاه آمازون آسترو

آمازون در دوران فعالیتش چندین گجت بی خاصیت تولید کرده که آسترو یکی از آن‌ها است. این گجت که در نگاه اول شبیه یک جاروبرقی است که تبلتی را حمل می‌کند، ربات عجیب آمازون است که با دستیار صوتی الکسا به دست مشتریان می‌رسد.

آمازون Astro

دستیار صوتی متحرک آمازون، ایده جذابی است اما ایرادات ترسناکی دارد که باعث بی‌ارزش شدن و حتی خطرناک شدنش می‌شوند. این ربات با چندین دوربین و میکروفون، یک ایستگاه متحرک جمع‌آوری اطلاعات است و تصاویر، اطلاعات چهره، مکالمات و … را به می‌شوند و می‌بیند. در کنار این مورد، دستگاه آمازون مشکلات امنیتی فراوانی دارد که می‌تواند به هکرها برای دسترسی به اطلاعات کاربر کمک کند.

حتی اگر از تمام این موارد هم بگذیم،‌ بی خاصیت بودن آسترو باعث می‌شود کمتر کسی سراغ خرید آن برود. این ربات نمی‌تواند به خودی خود کارهایی ساده مانند آوردن نوشیدنی را انجام دهد و در پیمودن مسیرهای ناهموار، مشکلاتی دارد. همچنین Astro امکان بالا رفتن یا پایین آمدن از پله‌ها را نیز ندارد. با این حال اگر با هیچ یک از این موارد مشکلی ندارید و به یک ربات امنیتی با دستیار صوتی الکسا نیاز دارید، می‌توانید سراغ گجت به درد نخور آسترو آمازون بروید.

چنگال هوشمند

چسباندن برچسب هوشمند به هر وسیله‌ای، نمی‌تواند آن را به وسیله‌ای بهتر تبدیل کند و درباره گجت به درد نخور چنگال Haptilabs Hapifork نیز این مورد صدق می‌کند.

چنگال هوشمند

کسب‌وکارهای مربوط به تناسب اندام و لاغری با توجه به بیشتر شدن تعداد افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برد چند سالی است که سکه شده است. با توجه به همین مورد، اگر گجتی بتواند به لاغر شدن افراد کمک کند، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. در دنیای گجت‌های لاغری، در کنار دستگاه‌های کاربردی، بیشمار گجت بی‌خاصیت نیز وجود دارد که یکی از باورنکردنی‌ترین آن‌ها، چنگال هوشمند لاغری است.

زمانی که کاربر به شکلی سریع غذایش را می‌خورد، با ویبره به او هشدار می‌دهد تا آهسته‌تر غذا بخورد. ایده پشت ویبره‌های این دستگاه کاملا هوشمندانه است. گفته می‌شود بیشتر افراد بدون توجه به میزان غذا، با گذشت بیست دقیقه پس از شروع خوردن احساس سیری می‌کنند و اگر در بیست دقیقه اول سریع غذا نخورند، بیش از حد نیازشان غذا نخواهند خورد.

به این که افراد تنها با آهسته‌تر غذا خوردن نیازی به این چنگال ندارند کاری نداریم اما خرید یک چنگال که بیش از چهار میلیون تومان قیمت دارد و ظاهرش شبیه به اسباب‌بازی‌های کودکان است، قطعا منطقی نیست.

دکمه سرآستین‌های ساعتی

احتمالا دکمه سرآستین‌های ساعتی، احمقانه‌ترین گجت در لیست به درد نخورترین گجت‌های جهان باشند. سازنده این دکمه سرآستین‌ها با ترکیب دو عضو جذاب از یک استایل شیک مردانه، محصولی ساخته که شاید تنها برای جرد لتو و کلکسیون لباس‌های عجیب و غریبش مناسب باشد.

گجت به درد نخور

با توجه به مکان قرارگیری دکمه سرآستین، خود کاربر شانسی برای چک کردن ساعت روی آن ندارد و حتی اگر بتواند به قدر کافی به خود کش و قوس بدهد تا دکمه را ببیند، اندازه کوچک ساعت او را ناامید خواهد کرد.

هر یک از این دکمه سرآستین‌های ساعتی ۲۵ دلار قیمت دارند و سازنده آن اعلام کرده این اکسسوری‌ها برای مراسم‌های رسمی، عروسی‌ها، تولد‌ها و قرارهای کاری کاملا رسمی مناسب هستند.

ساعت‌های آلارم دار

گوشی‌های هوشمند ما چندین و چند گجت را در خود جای داده‌اند تا ما دیگر نیازی به خرید گجت‌های بیشمار نداشته باشیم. ست کردن آلارم، یکی از اولیه‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های موبایل است که حتی در نوکیا ۱۱۰۰ هم وجود داشته است. با این حال هنوز در بسیاری از فروشگاه‌ها، ساعت‌های آلارم‌دار پیدا می‌شوند و مشتریان خاص خودشان را هم دارند.

گجت به درد نخور

با وجود گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های قدرتمندی مانند Alarmy که توان بیدار کردن هر شخصی را دارند، دیگر ساعت‌های آلارم‌دار کلاسیک به کار شما نمی‌آیند و فقط در صورتی که می‌خواهید به چشم یک آیتم نوستالژیک در اتاق خوابتان به این ساعت‌ها نگاه کنید، خرید آن‌ها را پیشنهاد نمی‌کنیم.

ام پی ۳ پلیرها

اگر شما هم جزو کسانی هستید که پیش از دهه هشتاد به دنیا آمده‌اید، احتمالا یک Mp3 پلیر داشته‌اید. این دستگاه‌های دوست‌داشتنی، تا ده دوازده‌ سال قبل به شدت پرطرفدار بودند و شرکت‌های بزرگی مثل اپل و سونی، آن‌ها را تولید می‌کردند.

ام پی تری پلیر

با این حال پس از قدرتمندتر شدن گوشی‌های موبایل و پشتیبانی آن‌ها از کارت حافظه و جک هدفون، کمتر کسی سراغ خرید یا استفاده از Mp3 پلیرها می‌رفت. این روزها که گوشی‌های هوشمند اکثرا بیش از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارند و سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی با توجه به سلیقه شما، موسیقی‌های جدید پیشنهاد می‌کنند، دیگر خرید یک MP3 پلیر هیچ توجیحی ندارد.

دی وی دی پلیرها

دی وی دی پلیرها هم جزو گجت‌های تاریخ‌گذشته این لیست هستند که چندین سال از دوران اوجشان گذشته است. دستگاه‌های دی وی دی پلیر، در هر خانه‌ای پیدا می‌شدند اما حالا با پشتیبانی اکثر تلویزیون‌ها از درگاه یو اس بی، کاربرد آن‌ها بسیار کمتر شده است.

دستگاه به درد نخور

در کنار این موضوع، حالا اکثر کنسول‌های بازی از پخش دی وی دی پشتیبانی می‌کنند و دلایل خرید دی وی دی پلیرها کمتر از همیشه شده است.

با وجود پایان عمر دی وی دی پلیرها، همچنان دی وی دی‌ها کاربردی هستند. بسیاری از افراد علاقمند به ساختن یک کالکشن فیلم یا بازی با استفاده از دی وی دی‌ها هستند اما راه حل منطقی‌تر برای این افراد، استفاده از یک کنسول قدیمی به عنوان جایگزین دی وی دی پلیر است. یک دی وی دی پلیر باکیفیت بیش از سه میلیون تومان قیمت دارد اما می‌توانید با خرید یک پلی استیشن ۳ با قیمت حدودی ۵ میلیون تومان، هم یک دی وی دی پلیر داشته باشید و هم یک کنسول بازی.

دوربین های دیجیتالی

دوربین‌های دیجیتالی یکی از به درد نخورترین گجت‌هایی هستند که می‌توانید بخرید. در زمان نگارش این متن، دوربین دیجیتالی سامسونگ تی اس ۶۰ که حسگری ۱۵ مگاپیکسلی دارد، دارای قیمتی بالای هفت میلیون تومان است. هر چند با هفت میلیون تومان نمی‌توانید یک گوشی فوق‌العاده بخرید اما با یک انتخاب درست، می‌توانید موبایلی با دوربینی به شدت قدرتمندتر از یک یک دوربین دیجیتالی هم‌قیمت بخرید.

دوربین دیجیتالی

نمایشگر کوچک و بی‌کیفیت، قیمت به شدت بالا، کیفیت پایین حسگر و لنز، کمبود قطعات، ویژگی‌های محدود و … تنها بخشی از نقاط ضعف این دوربین‌های بی‌مصرف هستند.

فلش مموری‌ها

احتمالا فلش مموری‌ها جنجالی‌ترین آیتم این مطلب گجت نیوز باشند. این گجت‌های کوچک و دوست‌داشتنی همچنان برای بسیاری از کاربران یک وسیله ضروری هستند. برای مثال برای دیدن فیلم در تلویزیون، بسیاری از کاربران سراغ فلش مموری‌ها می‌روند. همچنین بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها و مدارس، برای دریافت فایل ارائه و … سراغ روش‌های ساده‌تری مثل ایمیل نمی‌روند و همچنان به فلش‌مموری‌ها وفادار هستند.

فلش مموری

اما به جز این موارد محدود، دیگر کاربردهای زیادی برای فلش مموری‌ها وجود ندارد. این گجت‌ها با توجه به حافظه نسبتا کمشان برای ذخیره‌سازی فایل خیلی مناسب نیستند. همچنین دانگل‌های بلوتوث باعث شده‌اند دیگر برای پخش موسیقی در خودرو نیز نیازی به فلش‌مموری نباشد. در کنار این موارد، بسیاری از فلش مموری‌ها یک وسیله ناامن برای ذخیره و انتقال فایل‌ها هستند و احتمال از دست رفتن دیتا، سوختن فلش، ویروسی شدن آن و … وجود دارد.

البته با وجود تمام این موارد، با توجه به وضع اینترنت در کشورمان، شاید انتقال فایل‌ها با فلش مموری بسیار پرسرعت‌تر انتقال آن‌ها در بستر وب باشد.

کدام یک از این گجت‌ها ارزش خرید بیشتری دارد و حاضر هستید برایشان هزینه کنید؟ نظر خود را با گجت نیوز و همراهانش به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*