تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سیاه و سفید ۲۰۲۳

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سیاه و سفید ۲۰۲۳

برندگان و فینالیست‌های Black and White Photography Contest 2023 مشخص شد. در ادامه تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سیاه و سفید ۲۰۲۳ را تماشا کنید.

اخیراً تصاویر منتخب مسابقه بین‌المللی عکاسی سیاه و سفید The Independent Photographer برای سال ۲۰۲۳ مشخص شده است. هدف از برگزاری این رویداد بنا به گفته برگزارکنندگان آن، یادآوری زیبایی و ارزش عکاسی سیاه و سفید است. آنچه آن‌ها مد نظر دارند، اثری الهام‌بخش و هیجان‌انگیز در هر شکلی از عکاسی است؛ از جمله عکاسی خیابانی، فشن، پرتره، مناظر و مستند.

انتخاب بهترین تصاویر مسابقه عکاسی سیاه و سفید امسال را «نیک برانت» (Nick Brandt)، عکاس بریتانیایی بر عهده داشته است. برانت همواره به اقدامات مخرب انسان‌ها در قبال طبیعت توجه داشته و به‌مدت حدود 20 سال از حیات وحش آفریقا و مناطق وحشی تخریب‌شده به‌خاطر توسعه انسانی عکاسی کرده است. اکثر آثار این عکاس بریتانیایی رنگ‌بندی سیاه و سفید یا قهوه‌ای دارند و در آن‌ها حیوانات با جلوه‌ای شبیه به انسان‌ها به‌تصویر کشیده می‌شوند. او حتی بنیان‌گذار سازمان غیرانتفاعی Big Life است که در زمینه حفاظت از حیوانات و اکوسیستم مناطق مختلف کنیا و تانزانیا فعالیت می‌کند.

در ادامه می‌توانید برندگان و فینالیست‌های مسابقه Black and White Photography Contest 2023 را مشاهده کنید. گفتنی است جایزه نفرات اول، دوم و سوم به‌ترتیب 1000، 600 و 400 دلار وجه نقد است.

تصاویر برنده و فینالیست مسابقه بین‌المللی عکاسی سیاه و سفید سال ۲۰۲۳

جایگاه دوم

«فلوریان کریشبامر» (Florian Kriechbaumer) – دبی، امارات متحده عربی

فلوریان کریشبامر به‌عنوان عکاس از «صبر» به‌عنوان ویژگی کلیدی این اثر خود می‌گوید. او پس از سفرهای فراوان موفق به شناسایی این نقطه شده و بارها به این نقطه رفت و آمد کرده است تا در نهایت به این قاب جذاب برسد. در تصویری که او موفق به ثبت آن شده، ساختمان‌های دوبی در پس‌زمینه، آسمان صاف مزین به ابرها و دو تیزشاخ در جدال با یکدیگر به‌چشم می‌خورند. این مورد از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سیاه و سفید ۲۰۲۳ گذشته از تقابل این حیوانات، تضاد بین آسمان‌خراش‌های زمخت دوبی و منظره طبیعی بکر صحرای امارات متحده عربی را به‌نمایش می‌گذارد.

جایگاه سوم

«ملیسا کورمیکن» (Melissa Cormican) – کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا

«غاز کانادایی» گونه‌ای غاز وحشی بزرگ‌جثه است که سر و گردن سیاه، گونه‌های سفید، ناحیه سفید زیر چانه و بدن قهوه‌ای دارد. این رنگ‌بندی بدن غاز کانادایی در تصویر سیاه و سفیدی که از آن گرفته شده، جلوه‌ای متفاوت پیدا کرده است. این گونه به مناطق قطبی و معتدل آمریکای شمالی تعلق دارد و گاهی اوقات طی دوره مهاجرت می‌توان آن را در اقیانوس اطلس در شمال اروپا پیدا کرد.

فینالیست چهارم

«احمد بدر» (Ahmad Badr) – سات‌ارک، لندن، بریتانیا

فینالیست پنجم

«آلن شرودر» (Alain Schroeder) – جزیره ججو، کره جنوبی

در جزیره ججو کره جنوبی زنان شجاعی با نام «هنیو» (Haenyeo) را می‌توان پیدا کرد که با لباس‌های لاستیکی و عینک‌های غواصی قدیمی، برای برداشت غذاهای خوشمزه به دل سواحل این منطقه می‌زنند. این مورد از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سیاه و سفید ۲۰۲۳ یکی از همین‌ها را در لباس مخصوصش نشان می‌دهد. این زنان حتی نوعی گنجینه ملی در نظر گرفته می‌شوند و در فهرست میراث فرهنگی ناملموس سازمان یونسکو قرار گرفته‌اند. با این حال، این حرفه پرخطر از آنجا که زنان کمتری به آن روی می‌آورند، رفته‌رفته رو به فراموشی می‌رود.

جالب است بدانید بیشتر این زنان بیش از 50 سال سن دارند و سن خیلی از آن‌ها حتی به بیش از 70 سال می‌رسد. در دنیای امروزه که همه توجهات معطوف به آموزش شده، فعالیت‌های فیزیکی سنگین این‌چنینی جذابیت خود را از دست می‌دهند. در همان حال، دولت‌ها و گروه‌های محلی در تلاش هستند تا این سبک زندگی سازگار با محیط زیست را همچنان زنده نگه دارند. جوانان کم‌سن و سال هم که زندگی شهری چیزی جز دلسردی برایشان باقی نگذاشته و حالا می‌خواهند در ریشه‌های خود جستجو کنند، به این دست از فعالیت‌ها علاقه نشان می‌دهند.

فینالیست ششم

«الساندرا مانزوتی» (Alessandra Manzotti) – مغولستان غربی

فرد در تصویر، یک شکارچی عقاب قزاق از مغولستان غربی با عقاب مورد علاقه‌اش در جریان کوچ زمستانی در رشته کوه آلتای است.

فینالیست هفتم

«آرون آر هگدن» (Arun R Hegden) – ایالت کارناتاکا، جنوب غربی هند

این تصویر از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سیاه و سفید ۲۰۲۳ سری به مسابقه سالانه بوفاله‌سواری «کامبالا» می‌زند. این مسابقه همیشه تحت حمایت مالی ملک‌دارها و خانوارهای تولووا در ایالت کارناتاکا واقع در جنوب غربی هند برگزار می‌شود. طی این مسابقات، کشاورزان با شلاقی در دست سوار بر بوفالو در شالیزاری پر از گل و لای به رقابت می‌پردازند.

فینالیست هشتم

«شارلوت لدفوگد» (Charlotte Ladefoged) – کارزا، ایتالیا

کارزا دریاچه آلپی کوچکی (نوعی دریاچه در منطقه کوهستانی) در رشته کوه دولومیتی تیرول جنوبی ایتالیا است که به رنگ‌های حیرت‌انگیز و نمای موجود از کوه‌های لامار شهرت دارد.

فینالیست نهم

«فن‌چانگ لیو» (Fenqiang Liu) – وینتر پارک، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

بنا به گفته عکاس، او به‌دنبال سفرهای پرشمار به باغ کرافت آزالیا در فلوریدای مرکزی، نهایتاً در اواخر فوریه 2022 موفق به ثبت این تصویر رویامانند شده است. او حتی کمی به جزئیات این تصویر پرداخته که یکی از تصاویر فینالیست مسابقه عکاسی سیاه و سفید ۲۰۲۳ شده است. این عکاس توضیح می‌دهد که بعد از تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید، در برنامه لایت‌روم ادوبی به آسمان آبی جلوه‌ای تیره داد. سپس با انتقال تصویر به فتوشاپ، از طریق ایربراش دیجیتالی برخی از بخش‌های آن را تیره‌تر کرد. دست آخر برای تکمیل تصویر، به پس‌زمینه نور اضافه کرد.

فینالیست دهم

«روبرتو والیانی» (Roberta Vagliani) – زنگبار، تانزانیا

آخرین تصویر فینالیست مسابقه عکاسی سیاه و سفید ۲۰۲۳ ما را به مدرسه‌ای محروم در زنگبار می‌برد. در این مدرسه که حتی ساده‌ترین امکانات نظیر میز و نیمکت را ندارد، فقط خود دخترهای کم‌سن و سال می‌مانند و دفتر، حافظه‌شان و یک معلم که برای انتقال علم و دانش به آن‌ها باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیرد. درباره اهمیت آموزش می‌توان از نلسون ماندلا نقل کرد که آموزش را قدرتمندترین سلاح برای تغییر دنیا بر شمرده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*