بهترین خودروهای آفرود جهان

بهترین خودروهای آفرود جهان در سال ۲۰۲۳؛ سلاطین بیراهه نوردی

اگر به آفرود علاقه دارید و از گشت و گذار با اتومبیل‌های نیمه‌سنگین در طبیعت لذت می‌برید، در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بهترین خودروهای آفرود جهان در سال 2023 را معرفی کنیم.

در طول سال‌های اخیر و با گسترش تولید خودروهای آفرودی، بیراهه‌نوردی به‌شدت محبوب شده و به پدیده‌ای جذاب، مهیج و لذت‌بخش برای ماشین‌بازها تبدیل شده است. کمپانی‌ها و شرکت‌های مطرح گوناگونی دست به تولید خودروهای آفرود زده‌اند و همچنان این کار را انجام می‌دهند؛ اما از میان تمام آن‌ها، تویوتا با اختلاف در صدر قرار دارد و خودروهای پرطرفدارتری را تولید می‌کنند.

بهترین خودروهای آفرود جهان در سال 2023

در ابتدا بیایید با خودمان صادق باشیم و با این حقیقت کنار بیاییم که آفرود یک تفریح گران‌قیمت بوده و اگر در ایران بخواهید به سراغ‌اش بروید، باید وضع مالی خوبی داشته باشید! بهترین خودروهای آفرود جهان عمدتا از قیمت بالایی برخوردار هستند -خصوصا در کشور ما- و خرید آن‌ها از توان اکثر مردم خارج است؛ یا این‌که اصلا در بازار ایران یافت نمی‌شوند. اما فارغ از بحث قیمت این خودروها و گران بودن آفرود، در این مطلب قصد داریم به معرفی 10 مورد از بهترین خودروهای آفرود جهان در سال 2023 بپردازیم تا حداقل باعث لذت تعداد زیادی از ماشین‌بازها و عاشقان دنیای آفرود شویم!

جیپ رانگلر

بهترین خودروهای آفرود جهان

هرگاه نام برند جیپ می‌آید، ناخودآگاه به‌یاد جنگ و میادین نبرد می‌افتیم! این برند مطرح که از آمریکای شمالی می‌آید، در زمینه خودروهای آفرودی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و می‌تواند در امر بیراهه‌نوردی، صخره‌ها و سنگلاخ‌های بسیاری را پشت سر بگذارد و راننده و سرنشینان را شگفت‌زده کند.

اما چه چیزی در جیپ رانگلر وجود دارد که باعث حضورش در فهرست بهترین خودروهای آفرود جهان در سال 2023 شده است؟ این خودرو جذاب توانایی دارد تا از مسیرهای پرپیچ‌وخم و ناهموار، مانند آب خوردن عبور کند؛ این ویژگی ‌به‌خاطر فاصله محوری کوتاه جیپ رانگلر بوده که زوایای ورود و خروج بسیار مناسب و قابل قبولی را برای این خودرو به‌وجود آورده است.

تقسیم کشش 50-50 میان محور عقب و جلو در حالت 4 در 4 و همچنین قابلیت شخصی‌سازی جیپ رانگلر، جزو اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این خودرو در میان بیراهه‌نوردان است و آن را در زمره یکی از بهترین خودروهای آفرود جهان قرار می‌دهد.

لندروور دیفندر

بهترین خودروهای آفرود جهان

به اعتقاد خیلی‌ها، لندروور دیفندر در حال حاضر بهترین خودرو آفرودی جهان است؛ اما برخی دیگر نیز این غول جذاب و قدرتمند را در رتبه نخست قرار نمی‌دهند. بسیاری از بیراهه‌نوردان معتقدند که سری اول این خودرو هیچ ویژگی خاص و متفاوتی نداشت، اما این سری از لندروور دیفندر، تجربه آفرود لوکس و تجملاتی را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند و از این رو در جایگاه یک خودرو خاص قرار می‌گیرد.

این خودرو از یک موتور 78 با کمک الکترونیکی بهره می‌برد و علاوه بر داشبورد دیجیتال از کنترل آب و هوا نیز برخوردار است. بنابراین با خیال راحت می‌توان لندروور دیفندر را در فهرست بهترین خودروهای آفرود جهان در سال 2023 قرار داد.

تویوتا تاکوما تی آر دی پرو

بهترین خودروهای آفرود جهان

زمانی که صحبت از خودروهای آفرودی به‌میان می‌آید، نمی‌توانیم حضور پررنگ تویوتا را نادیده بگیریم. تویوتا تاکوما تی آر دی پرو یک پیکاپ بسیار جذاب و تنومند است که متاسفانه در ایران وجود ندارد و همین موضوع باعث حسرت تعداد زیادی از آفرودبازهای داخل کشور شده است.

این پیکاپ با پیشرانه 3.5 لیتری وی 6 و گیربکس اتوماتیک خود در کنار قفل دیفرانسیل، تجهیزات الکترونیکی کمکی و سیستم تعلیق هوشمندش، به‌سادگی از مسیرهای ناهموار عبور می‌کند و از مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط دشوار برخوردار است.

مرسدس بنز جی کلاس

بهترین خودروهای آفرود جهان

اگر به خودروهای آفرودی علاقه داشته باشید و از قضا قلب‌تان بیش از هر برندی برای مرسدس بنز بتپد، بدون شک این خودرو لوکس و جذاب را می‌شناسید. مرسدس بنز جی کلاس به اعتقاد برخی از ماشین‌بازها، بیشتر یک شاسی بلند لاکچری و شیک است تا یک خودرو آفرودی؛ اما کماکان بیراهه‌نوردان زیادی هستند که با این غول زیبا و دوست‌داشتنی به دل کوهستان و ارتفاعات می‌زنند.

جالب است بدانید این خودرو مستحکم و لوکس، علاوه‌بر آفرودبازها از محبوبیت بسیار بالایی در میان باندهای خلافکار کشور روسیه، گنگسترهای خطرناک و همچنین ثروتمندان و سرمایه‌داران نیز برخوردار است؛ بنابراین زمانی که پشت فرمان مرسدس بنز جی کلاس نشسته‌اید، می‌توانید عینک دودی بزنید و به معاملات کلان فکر کنید!

این خودرو که به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای آفرود جهان شناخته می‌شود، از پیشرانه وی 8 در کنار گیربکس 9 سرعته برخوردار است که همین موضوع باعث می‌شود مرسدس بنز کلاس جی در شرایط گوناگون محیطی و آب و هوایی امکان تردد و جابه‌جایی راحت را داشته باشد.

لندروور دیسکاوری

بهترین خودروهای آفرود جهان

اگر در فهرست بهترین خودروهای آفرود جهان به‌دنبال یک خودرو عظیم‌الجثه می‌گردید که امکان حضور در آفرودهای دوستانه چندنفری و خانوادگی را داشته باشد، لندروور دیسکاوری یکی از بهترین گزینه‌هاست. این شاسی بلند 7 نفره در مسیرهای سخت و دشوار، سرنشینان خود را به بهترین نحو ممکن همراهی می‌کند و توانایی‌های بسیاری دارد.

لندروور دیسکاوری دارای یک پیشرانه 2 لیتری دائمی AWD است که از سیستم تعلیق بادی الکترونیکی و همچنین دینامیک تطبیقی بهره می‌برد. اگر دوست دارید با خودروهای آفرود بزرگ و چندسرنشین آشنا شوید، به‌سراغ این شاسی بلند 7 نفره جذاب و شیک بروید.

تویوتا فوررانر تی آر دی پرو

بهترین خودروهای آفرود جهان

باز هم یک اتومبیل دیگر از شرکت تویوتا را در فهرست بهترین خودروهای آفرود جهان داریم و این‌بار به‌سراغ تویوتا فوررانر تی آر دی پرو رفته‌ایم. این شاسی بلند بیراهه‌نورد علاوه بر ظاهر شیک و جذاب خود که خوراک رانندگان ماجراجو و طبیعت‌گرد است، از ویژگی کنترل کرال هم بهره می‌برد که به‌واسطه آن خودرو در مسیرهای پیچیده و دشوار، کنترل دریچه گاز و ترمز را در دست می‌گیرد؛ این ویژگی به راننده این امکان را می‌دهد تا تمام حواسش بر هدایت خودرو متمرکز باشد.

اگر می‌خواهید بدانید تویوتا فوررانر تی آر دی پرو چه قابلیت‌های دیگری دارد، باید به شما بگوییم که این شاسی بلند آفرودی به یک موتور 4 لیتری وی 6 مجهز بوده و همچنین دارای یک مانیتور است که از طریق آن، راننده می‌تواند تصاویر جانبی ضبط شده توسط دوربین‌های خودرو را مشاهده کند. بنابراین می‌توانیم این محصول تویوتا را جزو یکی از بهترین خودروهای آفرود جهان در سال 2023 در نظر بگیریم.

سوبارو اوت بک

بهترین خودروهای آفرود جهان

شاید برای آن دسته از ماشین‌بازهایی که به خودروهای آفرودی علاقه دارند و همیشه به‌دنبال ماشین‌هایی از شرکت‌های تویوتا، جیپ و مرسدس بنز می‌گردند، حضور خودرویی از شرکت ژاپنی سوبارو در فهرست بهترین خودروهای آفرود جهان کمی برایشان عجیب به‌نظر برسد. اما سوبارو اوت بک هم یکی از خودروهای خوش‌ساخت و لوکس است که برای بیراهه‌نوردان گزینه مناسبی خواهد بود.

از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به مصرف سوخت پایین، برخورداری از تکنولوژی‌های پیشرفته به‌کار رفته در خودروهای لوکس، فناوری کمک راننده و همچنین هشدار برخورد از جلو اشاره کرد که تمام این موارد می‌توانند تجربه آفرود را به‌طرز قابل توجهی بهبود ببخشند.

جیپ گرند چروکی تریل هاوک

بهترین خودروهای آفرود جهان

پیش از این در فهرست بهترین خودروهای آفرود جهان با جیپ رانگلر آشنا شدیم و حالا به‌سراغ دومین نماینده از این کمپانی می‌رویم؛ جیپ گرند چروکی تریل هاوک. آفرودبازهای ساکن در منطقه آمریکای شمالی، بیشتر از سایر کشورها از این خودرو استقبال می‌کنند و این مدل از جیپ در آمریکای شمالی به‌شدت محبوب و پرطرفدار است.

یکی از دلایل مهم این محبوبیت، برخورداری این خودرو آفرودی از گیربکس 8 سرعته و پیشرانه 3.6 لیتری است. علاوه بر این موارد، جیپ گرند چروکی خودرو بسیار مقاومی بوده و تجربه ایمن و راحتی را برای راننده و سرنشینان رقم می‌زند. تصاویر ضبط‌شده روی دوربین این خودرو هم از طریق نمایشگر در اختیار راننده قرار می‌گیرد تا موانع پیش‌رو و جزئیات مسیر مشخص شوند و اطمینان و ایمنی حین رانندگی افزایش یابد.

تویوتا راو 4 ادونچر

بهترین خودروهای آفرود جهان

بدون هیچ حرف اضافه و مقدمه خاصی، می‌رویم به‌سراغ سومین محصول تویوتا در فهرست بهترین خودروهای آفرود جهان در سال 2023؛ خودرویی که علاوه‌بر مناسب بودن برای آفرودبازان، برای تردد در مسیرهای شهری هم بسیار مناسب است.

تویوتا راو 4 ادونچر از گیربکس 8 سرعته در کنار پیشرانه 2.5 لیتری بهره می‌برد. همچنین این خودرو جذاب و لوکس به‌واسطه قابلیت‌های مختلف خود، امکان انتخاب از میان حالت‌های آب و هوایی و مسیرهای گوناگون را دارد. از بین سنگ و خاک، گل و ماسه، برف و حالت نرمال می‌توان دست به انتخاب زد تا بهترین عملکرد خودرو در این مسیرها ممکن شود و تجربه رانندگی به‌مراتب بهتر و حرفه‌ای‌تر شود.

تویوتا لندکروزر

بهترین خودروهای آفرود جهان

حتی اگر اهل خودروهای آفرودی هم نباشید، به احتمال زیاد تابه‌حال نام خودرو تویوتا لندکروزر را شنیده‌اید. این خودرو موفق و پرطرفدار، یکی از محبوب‌ترین خودروها برای گروهک‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش است؛ محبوبیتی که برای این خودروساز ژاپنی کم حاشیه‌ساز نشد!

همچنین مطالعه کنید:

اولین ویدیوی تبلیغاتی پیکاپ کینگ لینگ تاگا، آفرودر جدید بازار ایران منتشر شد

اما تویوتا لندکروز 70 ساله و قابل اعتماد، تنها محبوب گروهک‌های تروریستی نیست و در غرب آسیا هم پرطرفدارترین است. از ویژگی‌های این خودرو پرطرفدار و قدیمی می‌توانیم به استحکام بسیار بالا، امکانات مدرن و به‌روز، موتور قدرتمند، قابلیت تردد در مسیرهای سخت و ناهموار و ظاهر شیک و جذاب اشاره کرد؛ اما تویوتا لندکروز قابلیت‌های فراوان دیگری هم دارد که بهتر است خودتان ببینید و به‌سراغ‌اش بروید.

نظر شما درباره فهرست بهترین خودروهای آفرود جهان در سال 2023 چیست؟ به کدام خودرو علاقه بیشتری دارید؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*