سیستم پیشران با آب

سیستم پیشران جدید ژاپنی‌ها با استفاده از آب، سوخت ماهواره‌ها را تامین می‌کند

ژاپنی‌ها با ساخت یک سیستم پیشران ارزان و پاک مبتنی بر آب، موفق به تامین سوخت مورد نیاز ریزماهواره‌ها شدند.

شرکت ژاپنی Pale Blue اخیرا از اولین آزمایش سیستم پیش رانش بخار آب خود بر روی یک نانوماهواره خبر داده که نقطه عطفی مهم در اکتشافات فضایی است. طی این آزمایش، یک فضاپیما با استفاده از یک سیستم پیشران آبی اقتصادی و سازگار با محیط‌زیست در فضا پرواز می‌کند.

این سیستم پیشران در اولین ماهواره ساخت سونی برای پروژه Star Sphere آزمایش شده که هدف آن، سهولت دسترسی افراد به امکان عکاسی از فضا است. این ریزماهواره که “EYE” نام دارد، در تاریخ 3 ژانویه (13 دی) بر روی موشک فالکون 9 اسپیس‌ایکس پرتاب شد و در راس آن یک دوربین نصب شده است. EYE در مداری به فاصله 500 تا 600 کیلومتری از زمین حرکت خواهد کرد.

سیستم پیشران با آب

سیستم پیشران مبتنی بر آب، انقلابی جدید برای اکتشاف آسان فضایی 

در تاریخ 12 اسفند، رانشگرهای مبتنی بر آب برای حدود دو دقیقه به‌کار افتادند و براساس داده‌ها، آزمایش اولیه موتور با موفقیت انجام شده است. بدین ترتیب، سیستم پیشران Pale Blue اکنون آماده است با قرار دادن ماهواره‌ها را در مدار هدف، در اواخر سال جاری عملیات خود را آغاز کند.

جون آسکاوا، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت Pale Blue درباره این دستاورد گفت:

شرکت ما با موفقیت سیستم پیشران مبتنی بر آب خود را توسعه داد و به‌کار گرفت. با انجام این کار، گامی مهم به‌سوی درج مداری برای پروژه Star Sphere برداشته خواهد شد.

سیستم پیشران با آب

این سیستم محرکه یک راه جایگزین را برای شناور نگه داشتن ماهواره‌ها در مدار زمین ارائه می‌دهد. از آنجاکه آب از هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده، استفاده از آن گزینه‌ای ارزان، سبز و ایمن برای فضاپیماهای کوچک خواهد بود. سیستم پیشران این شرکت به‌راحتی آب را در فضا به دو عنصر هیدروژن و اکسیژن تقسیم کرده و از آنها به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند.

ناسا هم‌اکنون در حال آزمایش رانشگرهای مبتنی بر آب بر روی دسته‌ای از ریزماهواره‌های تحقیقاتی خود به‌نام “Cubesat” برای نمایشگر رهیاب خود است. علاوه بر آن، طی هفته‌های آتی نیز شاهد آزمایش یک سیستم محرکه مبتنی بر آب بر روی یک وسیله نقلیه مداری دیگر خواهیم بود.

Pale Blue همراه با سایر نهادهایی که از آب به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند، به‌دنبال احیای مجدد ماهواره‌های کوچک است که می‌توانند به‌عنوان گزینه‌های ارزان، کارآمد و سبز فعالیت کنند. موفقیت آزمایش سیستم پیشران مبتنی بر آب این شرکت ژاپنی راه را برای عصر جدیدی از اکتشافات پایدارتر هموار می‌کند تا بشر از این طریق، یک قدم دیگر به سفرهای آسان فضایی نزدیک‌تر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*