بمب افکن پنهانکار B-21

تصویر جدید بمب افکن پنهانکار B-21 منتشر شد

نیروی هوایی آمریکا، به‌تازگی دو تصویر جدید از بمب افکن پنهانکار بی 21 ریدر – B-21 Raider منتشر کرد؛ تصاویری که برخی از قابلیت‌های آن را آشکار می‌کنند.

در پاییز گذشته، شرکت نورثراپ گرامن (Northrop Grumman) به‌اتفاق نیروی هوایی ایالات متحده، در یک مراسم خصوصی از بمب افکن هسته‌ای پنهانکار B-21 ریدر رونمایی کرد. در آن مقطع، فقط یک تصویر از این هواپیمای پیشرفته منتشر شد و جزئیات چندانی بیرون نیامد؛ حالا اما تصاویر تازه‌ای داریم. یکی از این دو تصویر جدید، نمایی از جلو و دیگری، نمایی باز از بالای هواپیما است.

بمب افکن پنهانکار B-21 ریدر

کمپانی سازنده و ارتش آمریکا، در بیان قابلیت‌های این جنگ‌افزار 692 میلیون دلاری، بسیار خویشتن‌دار بوده‌اند. تنها اطلاعاتی که نیروی هوایی بروز داده: طراحی B-21 Raider برای انجام ماموریت‌های دور و دراز، از قلمرو ایالات متحده، با حداقل نیاز به سوخت‌گیری مجدد است؛ وسیله‌ای برای جلوگیری از تهاجم و حملات استراتژیک به آمریکا و متحدانش!

مدیرعامل نورثراپ گرامن، کتی واردن هم مدعی شده که این بمب افکن، فناوری را وارد عصری تازه و قدرت نظامی بازدارنده آمریکا برای حفظ صلح و ثبات را تقویت می‌کند.

اما به تصاویر جدید برسیم که نشانگر ردپای بمب افکن B-2 اسپریت، در طراحی B-21 ریدر هستند. تفاوت عمده اما علاوه بر تکنولوژی پیشرفته پنهانکاری، رنگ سفید مایل به خاکستری بمب افکن جدید است که موثرتر از رنگ‌آمیزی قبلی، توصیف شده است.

پنجره‌های کابین خلبان B-21 هم انحنای بیشتری دارند و باعث پخش بهتر سیگنال‌های رادار می‌شوند. این هواپیمای نظامی، همچنین از هوش مصنوعی بهره می‌برد و می‌تواند صرفا با اتکا به آن، عملیات اجرا کند.

نیروی هوایی آمریکا، خریدار دست‌کم 100 فروند از این هواپیماست و انتظار می‌رود از سال 2027، وارد خدمت شود. بی 21 ریدر تا سال 2040، جای B-1B Lancer و B-2 Spirit را خواهد گرفت و تا حوالی سال 2050، جایگزین B-52 Stratofortress خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ایشالاه از نزدیک ببینمت ستون

  2. بی نظیره عجب چیزی ساختن 🙏🙏