حذف قرعه کشی خودرو در ایران

آیا واقعا قرعه کشی خودرو حذف شده است؟

وزارت صمت رسماً حذف قرعه کشی خودرو برای همیشه را اعلام کرد. با وجود این، آیا طرح جدید فروش اتومبیل همان قرعه کشی سابق با نام جدید نیست؟

بعد از مدتی که بازار قرعه کشی خودرو داغ شده بود، برخی از مسئولان از حذف این طرح فروش خودروهای داخلی خبر دادند. از جمله این مسئولان، منوچهر منطقی به‌عنوان معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت یا صمت بود که اخیراً اعلام کرد قرعه کشی ماشین برای همیشه کنار گذاشته خواهد شد. این در حالی است که طرح جدیدی برای فروش خودرو اجراسازی می‌شود که با عنوان «نوبت‌دهی» از آن یاد می‌کنند. با نگاهی به ماهیت این طرح، عملاً تفاوت قابل ملاحظه‌ای را نسبت به قرعه کشی نمی‌توان دید.

حذف قرعه کشی خودرو یا برگزاری قرعه کشی در قالب طرحی جدید؟

حذف قرعه کشی خودرو در ایران

در طرح تازه فروش خودرو متقاضیان واجد شرایط با ارائه مبلغی معین، برای خرید خودرو ثبت نام می‌کنند. پس از آن، سیستم به‌شکل تصادفی به متقاضیان نوبت می‌دهد و دست آخر زمان تحویل خودرو به متقاضی هم به همین صورت تعیین می‌شود. به‌عبارتی دیگر، این را می‌توان همان قرعه کشی فقط با رنگ و لعابی جدید و همچنین نامی متفاوت در نظر گرفت.

با نابسامانی بازار خودرو در مقطع کنونی، زمزمه‌های زیادی مبنی بر موج جدید افزایش قیمت خودرو شنیده می‌شود. حتی معاون وزارت صمت اخیراً اظهار داشت که در بهار پیش رو قیمت خودرو افزایشی بین 30 تا 70 درصد به‌خود خواهد دید؛ هرچند کمی بعد وزارت صمت اقدام به تکذیب افزایش 70 درصدی قیمت خودرو کرد. به‌عقیده کارشناسان، فعالان و دنبال‌کنندگان حوزه اتومبیل باید منتظر بود تا قیمت کارخانه خودروهای داخلی عملاً به قیمت آن‌ها در بازار آزاد برسد.

به‌نظر شما کاربران گجت نیوز آیا قرعه کشی خودرو واقعاً حذف شده است؟ پیش‌بینی شما از روند آینده بازار خودرو چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*