سیستم‌ عامل MIOS شیائومی

شیائومی در حال ساخت سیستم عامل اختصاصی خود با نام MIOS است

براساس شایعات توییتری، شیائومی در حال توسعه سیستم عامل اختصاصی خود به‌نام MIOS، برای جایگزینی با اندروید و MIUI است.

برخی از حساب‌های توییتری، با انتشار یک اسکرین شات از صفحه About (درباره) نرم‌افزاری که لوگوی MIOS را نشان می‌دهد، به شایعات ایجاد شده مبنی بر توسعه سیستم عامل اختصاصی توسط این شرکت دامن زدند. اگرچه این افشا ممکن است جعلی باشد، اما دلایل قانع‌کننده‌ای نیز وجود دارند که حاکی از قصد شیائومی برای ساخت سیستم عامل اختصاصی خود هستند.

سیستم‌ عامل MIOS شیائومی، جایگزین احتمالی اندروید و MIUI

سیستم‌ عامل MIOS شیائومی

شایعات در مورد سیستم عامل MIOS شیائومی، تقریبا برای یک دهه در جریان بوده است. در سال 2013، اولین گزارش‌ها از قصد این شرکت برای توسعه سیستم‌ عامل اختصاصی خود منتشر شد. در آن برهه، شایعات از عرضه این پلتفرم همراه با Mi 4، پرچم‌دار سابق شیائومی حکایت می‌کردند که در نهایت چنین نشد. عدم انتشار MIOS نشان داد که شیائومی در آن دوره چشم‌انداز مفیدی در توسعه سیستم عامل خود نمی‌دید.

بااین‌حال، پس از گذشت چند سال به‌نظر می‌رسد این شرکت مجددا بر روی توسعه پلتفرم نرم‌افزاری خود متمرکز شده است. اسکرین شات لو رفته از صفحه MIOS نشان می‌دهد که این سیستم عامل احتمالا در دست ساخت است. در حالی‌که MIOS هنوز در حد یک طرح و معما باقی مانده، در صورت توسعه نهایی احتمالا به نمونه‌ای نظیر هارمونی او اس هواوی تبدیل خواهد شد.

اگرچه به‌نظر می‌رسد طراحی و ویژگی‌های سیستم عامل MIOS شیائومی تا حد زیادی به MIUI شباهت داشته باشد، اما هنوز مشخص نیست که این پلتفرم تا چه حد با اندروید متمایز خواهد بود. بنابراین فعلا باید منتظر ماند تا علاوه بر تایید صحت و سقم این خبر، جزئیات بیش‌تری از این مفهوم منتشر شود.