ویژگی آیفون 15

ویژگی های باورنکردنی سری آیفون 15 فاش شد

تنور شایعات پیرامون سری گوشی های آیفون 15 اپل (Apple iPhone 15) و ویژگی های منحصربفرد آن‌ها هر روز در حال داغ‌تر شدن است. در ادامه به بررسی برخی مشخصات این سری پرچمداران اپل خواهیم پرداخت.

اگر پیگیر اخبار سری گوشی‌های iPhone 15 اپل باشید، حتما در جریان هستید که چندی پیش رندرهای منتسب به چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس (اولترا) از این گوشی در یک رسانه ژاپنی منتشر شد.

نبود ناچ در بالای صفحه نمایش هیچ‌یک از مدل‌های آیفون 15 حاکی از این بود که کوپرتینویی‌های قصد دارند سال آینده تمامی آیفون‌های خود را مجهز به داینامک آیلند روانه بازار کنند.

اپل حفره بالای صفحه نمایش را در سال 2017 و با آیفون 10 (iPhone X) معرفی کرد. این ناچ‌ها از آن زمان از پایه‌های ثابت طراحی آیفون‌ها بوده‌اند. با این وجود به نظر می‌رسد این روند رو به پایان است و نسل بعدی آیفون‌های اپل فاقد ناچ خواهد بود.

طراحی iPhone 15

بر اساس اطلاعات موجود، مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 به دوربین دوگانه، تراشه A16 و صفحه نمایش با نرخ رفرش 60 هرتز مجهز خواهند بود.

از سوی دیگر، مدل‌های پرو و پرو مکس (اولترا) هم مجهز به سه دوربین بوده و از تراشه A17 بهره خواهند برد. همچنین نرخ رفرش صفحه نمایش آن‌ها 120 هرتز خواهد بود.

به این ترتیب، اپل در سال 2023 هم همان مسیر آیفون 14 را پیش گرفته و مدل‌های پرو و پرو مکس را با مشخصات فنی قدرتمندتری به بازار عرضه خواهد کرد.

همچنین مشابه نسل گذشته، مدل مینی در خانواده آیفون 15 هم جایی نخواهد داشت. کوپرتینویی‌ها سال گذشته مدل مینی را با مدل پلاس جایگزین کردند تا عمر سری Mini تنها دو سال باشد!

سری آیفون 15 چه ویژگی هایی خواهند داشت؟

تراشه A17

بر اساس گزارش‌های موجود، ممکن است اپل در سال 2023 پس از چند سال بار دیگر با تراشه A17 خود به تمامی رکوردهای بنچمارک حمله کرده و امتیازات فوق‌العاده بالایی را در بنچمارک‌های مختلف مطرح کسب کند.

بر اساس تازه‌ترین نتایج منتشر شده، امتیاز چیپست A17 اپل در تست تک هسته‌ای گیک بنچ 6 برابر با 3956 بوده؛ در حالی که امتیاز چند هسته‌ای این تراشه به عدد باورنکردنی 8841 رسیده است.‌ این امتیاز، هم‌تراز با امتیاز کسب شده توسط تراشه فوق‌العاده M1 است.

ویژگی آیفون 15

برای مقایسه، بد نیست بدانید که امتیاز تراشه A16 به کار رفته در آیفون 14 پرو مکس در تست تک هسته‌ای برابر با 2493 و در در تست چندهسته‌ای برابر با 6173 بوده است.

مقایسه این امتیازات، به‌خوبی گویای پیشرفت تراشه‌های A17 در مقایسه با A16 خواهد بود. با این وجود از آنجا که اطلاعات چندانی در خصوص ویژگی های فنی تراشه A17 آیفون 15 در دست نیست؛ هنوز نمی‌توان اظهار نظر چندانی در خصوص عملکرد آن داشت.

سایر ویژگی های احتمالی خانواده آیفون 15

طراحی‌های نمایش داده شده از سری iPhone 15 همچنین نشانگر طراحی خمیده‌تر لبه‌های این دستگاه است که می‌تواند در خوش‌دست‌تر به نظر رسیدن آن نقش عمده‌ای داشته باشد.

بعلاوه، می‌توان انتظار داشت که اپل در نسل بعدی از پرچمدارانش، درگاه USB-C را جایگزین پورت‌های معروف لایتنینگ خود کند.

آیا قیمت سری آیفون 15 افزایش خواهد یافت؟

از سال 2017 و معرفی آیفون 10، اپل همواره نسخه‌های گران‌تر آیفون را با قیمت 999 دلار به فروش رسانده است! این اتفاق حتی شامل آیفون 14 پرو هم بود.

البته اپل مدل‌های پرو مکس که کمی جدیدتر هستند را با حداقل قیمت 1099 دلار به فروش می‌رساند.

ویژگی آیفون 15

به نظر می‌رسد این روند قیمت گذاری اپل بر روی گوشی های هوشمندش در سال جاری دستخوش تغییر خواهد شد. در این خصوص، جف پو، تحلیلگر معروف، ادعا کرده که ویژگی های جدید و جذاب احتمالی آیفون 15 مثل قاب تیتانومی، تراشه A17، ظرفیت بالاتر رم، کلیدهای حالت جامد و لنز زوم پریسکوپ در مدل‌های پرو و پرو مکس ممکن است باعث افزایش قیمت این مدل‌ها شود.

البته این شایعات در خصوص مدل‌های معمولی و پلاس این گوشی سخنی به میان نمی‌آورند. بنابراین هنوز اطلاعات برای اظهار نظر در خصوص افزایش قیمت این مدل‌ها در اختیارمان نیست.

در حال حاضر مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 14 با حداقل قیمت‌های 799 و 899 به فروش می‌رسند.