سال نو

سال نو بدون تبریک؛ فقط امید و چند آرزو

سلام به تمامِ گجت‌نیوزی‌های عزیز و همراه. دوباره رسیدیم به سال نو، اما این‌بار قرار نیست رسیدن سال ۱۴۰۲‌ را تبریک بگوییم؛ فقط می‌خواهیم از امیدوار ماندن در این شرایط حرف بزنیم و به چند آرزوی کوچک بسنده کنیم.

سالِ بدی بود؛ سالی که در آن حوادث تلخ و ناگواری به‌وقوع پیوست و عزیزانِ زیادی را از دست دادیم. سالِ تلخی که قدرتِ خرید را از بین برد و باعث شد تا مردم برای نیازهای اولیه و حتی سرگرمی‌های سالم و دوست‌داشتنی‌شان نیز نیازمند مبالغِ هنگفت شوند. سالِ عجیبی که در آن فیلترینگِ دو پلتفرم محبوب اینستاگرام و واتساپ رقم خورد، ماجرای طرح صیانت جدی‌تر از همیشه دنبال شد و مدام شاهد قطعی‌های پی‌درپی و مداومِ اینترنت به بهانه‌های مختلف بودیم. سالی مملو از اتفاقات عجیب و غریب در حوزه‌ی تکنولوژی.

در این لحظه که به سال ۱۴۰۲ رسیده‌ایم، حال هیچکدام‌مان خوب نیست و همه با مشکلات مختلفی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم. دنیای جذاب و شگفت‌انگیز تکنولوژی برای‌مان کمرنگ‌تر از همیشه شده؛ زیرا برای غرق‌شدن در جهانِ گجت‌های مختلف، باید مبالغی را بپردازیم که حتی فکر کردن به‌شان نیز ترسناک است!

کارِ دیگری جز امیدوار بودن از دست‌مان برنمی‌آید. امید به روزهای بهتر، آینده‌ی روشن‌تر و سال‌هایی که کمی کمتر با فشارهای مختلفِ اقتصادی و معیشتی و… دست‌و‌پنجه نرم کنیم. اما همه این را می‌دانیم که در حال حاضر حال هیچ‌کدام‌مان خوب نیست! ولی همچنان می‌توانیم به «امید» پناه ببریم.

از طرف تیم گجت نیوز به ملت شریف ایران