نسل دوم هوش مصنوعی RunWay

نسل دوم هوش مصنوعی RunWay با قابلیت تبدیل متن به ویدیو معرفی شد + ویدیو

استارتاپ RunWay از نسل دوم هوش مصنوعی خود با قابلیت تبدیل متن به ویدیو رونمایی کرده که می‌تواند انقلابی در عرصه تولید محتوا برپا کند.

پیشرفت‌های هوش مصنوعی با مدل‌های جدید و هیجان‌انگیز مبتنی بر این فناوری که دائما در حال ظهور هستند، دنیا را به‌سوی دگرگونی سوق می‌دهد. به‌طور هم‌زمان با تداوم هیجان ناشی از انتشار ChatGPT نیز باید خود را برای نسل بعدی فناوری‌های AI آماده کنیم.

در این راستا، استارتاپ خالق Stable Diffusion از یک سیستم هوش مصنوعی پیشگامانه پرده‌برداری کرده که می‌تواند از متن، ویدیو تولید کند و مرز دستاوردهای ممکن با این فناوری را بار دیگر جابجا کند.

نسل دوم هوش مصنوعی RunWay، ابزاری انقلابی برای تبدیل متن به ویدیو 

شرکت Runway که با ساخت ابزار تولیدکننده تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی Stable Diffusion به محبوبیت رسید، اخیرا از انتشار نسل جدید هوش مصنوعی خود خبر داده که از پتانسیل بالایی برای ایجاد انقلاب در نحوه ساخت ویدیو برخوردار است. این مدل که Gen-2 (نسل دوم) نام دارد، می‌تواند انواع توضیحات متنی را به یک کلیپ ویدیویی سه ثانیه تبدیل کرده و طیف وسیعی از امکانات را برای سازندگان محتوای ویدیویی فراهم کند.

برخلاف Stable Diffusion، نسل دوم هوش مصنوعی Runway به‌دلیل ملاحظات ایمنی و تجاری، از ابتدا به‌صورت منبع‌باز و گسترده در دسترس قرار نخواهد گرفت. در عوض، کاربران می‌توانند از طریق دعوتنامه پلتفرم دیسکورد، با پیوستن به لیست انتظار وب‌سایت Runway به این فناوری نوظهور دسترسی پیدا کنند.

مفهوم تولید ویدیو از ورودی‌های متنی، اتفاق جدیدی در دنیای هوش مصنوعی نیست. پیش‌تر غول‌های فناوری مانند متا و گوگل نیز در اواخر سال 2022 به انتشار مقالات تحقیقاتی در مورد مدل‌های مشابه پرداخته بودند. بااین‌حال به‌گفته کریستوبال والنزولا، رئیس Runway، وجه تمایز مدل ساخته شده توسط این شرکت، دسترسی آن برای استفاده عمومی است.

به‌لطف توانایی هوش مصنوعی برای تولید ویدیو از توضیحات متنی، علاوه بر آسان‌تر شدن فرآیند تولید محتوا، هزینه‌ها کاهش می‌یابد و هنرمندان قادر خواهند بود بینش خود را با سهولت بیش‌تری به تصاویر متحرک تبدیل کنند.

نسل دوم هوش مصنوعی RunWay

برای مثال، اگر یک فیلم‌ساز یا انیماتور بخواهد صحنه‌ای با لاک‌پشت‌هایی که در آسمان پرواز می‌کنند را تجسم کند، می‌تواند به‌راحتی توضیحات متن را در مدل نسل دوم هوش مصنوعی Runway وارد کرده و سپس یک کلیپ ویدیویی سه‌ثانیه‌ای منطبق با این مضمون را دریافت کنند.

این فرآیند می‌تواند با حذف ساعت‌ها کار دستی، روش کارآمدتری برای آزمایش ایده‌ها و مفاهیم مختلف را ارائه دهد. بااین‌حال، فناوری مذکور هم‌چنین ممکن است نگرانی‌هایی را در مورد سوءاستفاده‌های احتمالی و پیامدهای اخلاقی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کند. محدودسازی نسخه اولیه این مدل و عدم ارائه متن‌باز آن توسط Runaway، اهمیت پرداختن به مسائل ایمنی را به‌طور آشکار نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*