اوپو فایند X6

اوپو فایند X6 معرفی شد؛ قاتل جدید چینی با دوربین 1 اینچی و اسنپدراگون 8 نسل 2

اوپو از جدیدترین گوشی خود رونمایی کرد. گوشی اوپو فایند X6، یک قاتل پرچمدار قدرتمند است که دوربین یک اینچی و تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲، می‌تواند حریف رقبای قدرتمندی از سامسونگ و شیائومی شود.

اوپو سرانجام از سری گوشی‌های مورد انتظار فاید ایکس ۶ رونمایی کرد. این خانواده کوچک، دو عضو قدرتمند دارد؛ اوپو فایند ایکس ۶ و فایند X6 پرو. این دو مدل شباهت‌های زیادی به هم دارند اما هر دو می‌توانند جزو بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار ۲۰۲۳ باشند.

نسخه پرو این سری از قابلیت‌های بیشتری بهره می‌برد و به جای استفاده از تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ که در نسخه معمولی حاضر است، از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو بهره می‌برد. دوربین اوپو Find X6 Pro نیز در مقایسه با نسخه پایه قدرتمندتر است.

مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی اوپو فایند ایکس ۶ و فایند X6 پرو

سری جدید گوشی‌های اوپو از طراحی تازه‌ای استفاده می‌کند. آخرین بازطراحی این سری، مربوط به دو سال قبل می‌شد و از آن زمان این برند گوشی‌های اوپو ایکس را با طراحی نسبتا یکسانی روانه بازار می‌کرد.

اوپو فایند X6

ماژول دوربین غول‌پیکر این سری حالا در مرکز بخش بالایی نمایشگر جای گرفته و کاملا دایره‌شکل است. نمایشگر گوشی همچنان خمیدگی دارد و به همین دلیل، فیلم گوشی برعکس بسیاری از پرچمدارهای بازار، کاملا صاف نیست.

ویژگی‌های نمایشگر

گوشی اوپو ایکس ۶ معمولی به یک نمایشگر ۶.۷۴ اینچی مجهز شده است. این در حالی است که نسخه پرو صفحه نمایشی ۶.۸۲ اینچی دارد. پنل نمایشگر هر دو مدل از نوع اولد ۱۰ بیتی است اما ویژگی‌های آن‌ها متفاوت است.

پرچمدار جدید اوپو

رزولوشن نسخه پایه ۲۷۷۰ در ۱۲۴۰ است و نرخ فریمش بین ۴۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است. حداکثر روشنایی این نمایشگر هم به ۱۴۰۰ نیت می‌رسد. اگر به صفحه نمایشی با رزولوشن بهتر نیاز دارید، باید سراغ نسخه پرو بروید. این نسخه دارای رزولوشن ۳۱۶۸ در ۱۴۴۰ است و نرخ نوسازی متغیرش بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز است. حداکثر روشنایی نمایشگر اوپو فایند X6 پرو نیز به ۲۵۰۰ نیت می‌رسد که عدد فوق‌العاده‌ای است.

قدرت پردازشی و سخت‌افزاری گوشی های اوپو فایند X6 و ایکس ۶ پرو

همان طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، نسخه پرو از نظر قدرت پردازشی هم بهتر از برادرش عمل می‌کند. با توجه به مجهز بودن به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که از دایمنسیتی ۹۲۰۰ تراشه قابل اعتمادتری است، ایکس ۶ پرو می‌تواند انتخاب بهتری برای حرفه‌ای‌ها باشد. البته با وجود تفاوت تراشه‌ها، هر دو مدل از حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی یو اف اس ۴.۰ استفاده می‌کنند.

از نظر نرم‌افزاری تفاوتی میان این دو گوشی وجود ندارد و هر دو در زمان عرضه از Color OS 13.1 بهره می‌برند. اوپو فایند X6 پرو و نسخه استاندارد تا ۵ سال آپدیت‌های امنیتی دریافت می‌کنند. اوپو همچنین انتشار ۴ نسل از اندروید برای این دو گوشی را ضمانت کرده است.

دوربین

این دو مدل به دوربین‌های سه‌گانه هسل بلاد مجهز هستند. دوربین سلفی آن‌ها نیز ۳۲ مگاپیکسلی و از نوع آی ام ایکس ۷۰۹ سونی است. اوپو برای سیستم پردازش تصویر نیز از MariSilicon X NPU استفاده کرده است.

دوربین اوپو فایند ایکس ۶ دارای یک حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX988 است. این سنسور بزرگ یک اینچی، با دو حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دیگر از نوع IMX890 همراه شده است. این دو حسگر به عنوان لنز پریسکوپی (با زوم ۳ برابری اپتیکال) و لنز اولترا واید در این مدل حاضر هستند.

اوپو ایکس ۶

در نسخه معمولی این سری، از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده است. دو حسگر را سونی و یکی از آن‌ها سامسونگ ساخته است.

دیگر ویژگی‌های این دو مدل

از جمله دیگر ویژگی‌های دو گوشی اوپو فایند X6 و ایکس ۶ پرو می‌توان به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر، اسپیکرهای دوگانه استریو، حسگر اینفرارد و گواهی آی پی ۶۸ است. البته این گواهی فقط برای نسخه پرو است و نسخه معمولی از گواهی آی پی ۵۴ بهره می‌برد.

گوشی Oppo find x6

باتری گوشی Find X6 Pro دارای ظرفیتی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع ۱۰۰ واتی با سیم و ۵۰ واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. نسخه پایه هم با باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی‌اش از شارژ ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

قیمت سری اوپو فایند X6

اوپو حداقل در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه جهانی این دو گوشی ندارد اما در کشور چین نسخه پایه با کانفیگ ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۶۵۵ دلار قیمت دارد. اگر به ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارید هم باید حدود ۷۳۰ دلار هزینه کنید.

برای خرید نسخه پرو هم برای کانفیگ ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی باید حدود ۸۵۷ دلار پرداخت کنید. نسخه دیگر با ۱۶ گیگابایت رم  ۹۴۵ دلار و بهترین کانفیگ با ۱۶ گیگابایت رم و نیم ترابایت حافظه داخلی ۱۰۲۰ دلار قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*