ردیاب Zero-Power اوپو

ردیاب Zero-Power اوپو آماده رقابت با ایرتگ اپل می‌شود؛ ردیابی بدون نیاز به باتری

ردیاب Zero-Power اوپو در نمایشگاه MWC 2023 معرفی شد. این تگ، برخلاف ایرتگ اپل می‌تواند بدون نیاز به باتری تا سال‌‌های سال کار کند.

سال گذشته اوپو از تکنولوژی ارتباطی Zero-Power خودش روی کاغذ رونمایی کرده بود. به‌نظر می‌رسید که سالیان سال با رسیدن به محصول نهایی آن پروژه فاصله داریم. اما حالا آن‌ها دستاورد این پروژه را با خود به نمایشگاه MWC 2023‌ بارسلونا آورده‌اند. ما از نزدیک نسخه مفهومی ردیاب Zero-Power اوپو را ملاقات کردیم که یک ویژگی مهم برای رقابت و شکست دادن ایرتگ اپل دارد.

چیزی که زیرو پاور تگ را منحصر به‌فرد می‌کند، عملکرد بدون نیاز به باتری آن است. چیزی که با بهره‌گیری از فناوری‌های کلیدی مثل برداشت سیگنال RF، پس پراکنی و محاسبات کم مصرف امکان‌پذیر شده است. این دیوایس با استخراج انرژی از محیط پیرامون خودش می‌تواند به‌طور مستقل عمل کرده و به‌صورت بی‌سیم ارتباط برقرار کند و پاسخگوی نیازهای متنوعی در عصر 6G باشد.

ردیاب Zero-Power اوپو با سیگنال Wi-Fi و دکل‌های مخابراتی شارژ می‌شود

اما شاید برای شما جالب باشد که این محصول انرژی خودش را از کجا تأمین می‌کند؟ این دستگاه‌ها از سیگنال‌های رادیویی، دکل‌های مخابراتی، برج‌های رادیو FM و اکسس پوینت‌های وای فای می‌توانند انرژی بگیرند. سپس از انرژی جمع‌آوری شده برای مدوله کردن سیگنال‌های رادیویی با اطلاعات خود دستگاه استفاده می‌شود. سپس این اطلاعات به یک دستگاه دیگر ارسال می‌شود.

ردیاب Zero-Power اوپو

در آینده‌ای نه چندان دور، دستگاه‌های اینترنت اشیاء می‌توانند مستقیماً از طریق بلوتوث، وای فای و سیگنال‌های مخابراتی انرژی دریافت کنند که در نتیجه باعث تولید دستگاه‌هایی کوچک‌تر، کارآمدتر، بادوام‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر می‌شود. تگ‌های ردیاب الکترونیکی، یکی از این محصولات خواهند بود که برای ردیابی دیگر نیازی به باتری نخواهند داشت. ردیاب Zero-Power اوپو نیز می‌خواهد چنین محصولی را در آینده به‌نمایش بگذارد.

محصولی کوچک که از یک بدنه پلاستیکی مربع‌شکل با یک چیپ داخلی بهره می‌برد. اوپو می‌گوید در نهایت این دستگاه می‌تواند در قالب یک برچسب بسیار باریک کاغذی تولید شود که به‌راحتی آن را روی دستگاه‌های مختلف خود می‌چسبانید و امنیت آن‌ها را تأمین می‌کنید.

یکی از موارد استفاده از این برچسب تگ‌ها، نظارت روی عادت مهاجرت پرندگان در معرض انقراض است. تگ مفهومی کمپانی Oppo می‌تواند از آینده‌ای بدون باتری خبر دهد. باتری‌هایی که شدیداً به‌محیط زیست ما آسیب می‌زنند. در حالی که تگ‌های فعلی مثل AirTags اپل از باتری‌های سکه‌ای با شارژدهی یک ساله استفاده می‌کند. اما نوآوری اوپو جایی ارزشمند می‌شود که می‌تواند میلیون‌ها باتری را از سراسر جهان حذف کند که سهم بزرگی از زباله‌های غیربازیافتی را در اختیار دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*