ناسا مخفف

ناسا (NASA) مخفف چیست و آیا در ابتدا NACA نامیده می‌شد؟

شاید برای خیلی‌ها این سوال پیش بیاید که ناسا (NASA)‌ مخفف چیست؟ آیا این موضوع صحت دارد که سازمان فضایی اصلی جهان زمانی NACA نامیده می‌شد؟

ناسا نه‌تنها با آمریکا بلکه با کل دنیا ارتباطی قلبی و خاص دارد. دستاوردهای این سازمان فضایی را می‌توان تبلور آرزوهای تمامی انسان‌های زمین دانست. همانطور که هنگام قدم نهادن اولین انسان در سال ۱۹۶۹ روی ماه همه شاد شدند و با تراژدی‌هایی همچون جان باختن خدمه شاتل فضایی چلنجر و کلمبیا موجی از غم آنها را فرا گرفت.

ناسا یک مخفف ساده برای امیدهای کل جهان

ناسا مخفف

همچنین نام مخفف کمتر سازمانی همچون ناسا در جهان شناخته شده است. NASA مخفف National Aeronautics and Space Administration است که می‌توان آن را اداره کل ملی هوانوردی و فضا ترجمه کرد. ناسا در سال ۱۹۵۸ و پس از امضا مصوبه هوانوردی ملی و فضا توسط رئیس‌جمهور آمریکا آیزنهاور ایجاد شد.

آيزنهاور قانون جدید کنگره را گامی تاریخی برای رهبری آمریکا در عصر فضایی می‌دانست و آن را برای تلاش‌های موثر در زمینه کاوش‌های فضایی ضروری به‌حساب می‌آورد. چندین دهه از زمان تصویب آن قانون گذشته است و ناسا بهترین امید بشر برای یافتن خانه‌ای دیگر قلمداد می‌شود. همچنین ناسا در تلاش برای پیش‌ بردن برنامه فضایی آرتمیس است که قرار است در مرحله اول آن سفر به ماه تکرار شود.

پس از آن نیز ناسا برنامه سفر به مریخ و اعماق فضا را دنبال خواهد کرد. هرچند که همه این موفقیت‌ها بر پایه دستاوردهای سازمان دیگری به‌نام NACA بنا شده است. اما NACA به‌عنوان سازمان اولیه ناسا چیست و مخفف چه‌چیزی بود؟

ناکا

فصل اول کارهای ناسا به کمیته رایزنی ملی هوانوردی آمریکا (NACA) مربوط می‌شود. این سازمان کار خود را در سال ۱۹۱۵ آغاز کرد. روسای کمیته رایزنی مستقیما توسط رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب می‌شدند و موظف بودند جنبه‌های مختلف کارهای انجام شده در آزمایشگاه‌های هوانوردی لنگلی، مرکز پژوهشی ایمز و مرکز پژوهشی لوییس را هدایت کنند. کارهایی که در نهایت آینده ناسا را شکل دادند.

وقتی ناسا شکل گرفت، پایان کار NACA اعلام شد. اگرچه ناسا مخفف اراده کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا است، اما در عمل به‌عنوان اداره ملی فضایی جهانیان شناخته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*