تولید برق برگ مصنوعی

ساخت نوعی برگ مصنوعی با قابلیت تولید برق از باد و باران

دانشمندان ایتالیایی موفق به ساخت نوعی برگ مصنوعی شده‌اند که می‌توانید از باد و باران برق تولید کند. جالب است که این برگ توان بالایی در تولید انرژی دارد.

دستاورد جدید پژوهشگران ایتالیایی در ساخت نوعی برگ مصنوعی توانسته توجهات زیادی را به‌خود جلب کند. این برگ مصنوعی داخل گیاه قرار می‌گیرد و می‌تواند به‌خوبی در باد یا باران شدید کار کند. انرژی تولید شده نیز نه‌تنها می‌تواند نیاز برگ را تامین کند، بلکه برای روشن کردن چراغ‌های LED کافی خواهد بود.

برگ مصنوعی ایتالیایی راهی برای تولید برق از باد و باران

البته این روش برای روشنایی اماکن و مراکز مهم کاربرد چندانی ندارد، بلکه می‌توان از آن برای موارد مربوط به کشاورزی استفاده کرد و در مناطق دوردست نیز برای نظارت بر سلامتی گیاه و تغییرات آب‌و‌هوایی به‌کار برد. اما چطور از یک برگ مصنوعی برق تولید می‌شود؟ ابتدا آن را درون برگ‌های یک گیاه قرار می‌دهند.

تولید برق برگ مصنوعی

وقتی که برگ‌ها در اثر باد تکان می‌خورند، بین سطوح آنها تماس ایجاد شده و بار الکتریکی ساکن روی سطح بیرونی برگ و نمونه مصنوعی شکل می‌گیرد. این بارها وارد بافت سلولی داخلی گیاه می‌شوند و در آنجا یک جریان را ایجاد می‌کنند. در این مرحله دانشمندان می‌توانند با الکترودهایی که درون بافت گیاه قرار داده‌اند، جریان را برداشت کنند.

ساخت برگ مصنوعی برای تولید برق ایده جدیدی نیست و قبلا هم با موفقیت آزمایش شده است؛ اما برگ های پیشین در هنگام خیس شدن کارایی خود را از دست می‌دادند. در حالی که نمونه جدید حتی از قطرات آب بهره می‌برد. پژوهشگران برای آزمایش میزان برق تولیدی از یک گیاه خرزهره استفاده کردند.

نتایج نشان دادند که قطرات آب می‌توانند حداکثر ولتاژ ۴۰ ولت و جریان ۱۵ میکروآمپر را تولید کنند. این میزان برای روشن کردن ۱۱ لامپ LED کافی است. خوشبختانه با این دستگاه می‌توان هم به‌صورت همزمان و هم جداگانه از انرژی باد و باران استفاده و حتی برگ مصنوعی را به حسگری مفید تبدیل کرد.

اگرچه پژوهشگران مربوطه حق مالکیت فکری برگ مصنوعی را ثبت کرده‌اند، اما طراحی آن را نهایی نمی‌دانند. آنها در تلاش هستند با تغییر شکل و تغییر مواد استفاده شده بازدهی برگ مصنوعی در تولید برق را افزایش داده و سپس به‌عنوان محصول نهایی آن را روانه بازار کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*