شیائومی ردمی نوت ۱۲

نسخه گلوبال ردمی نوت 12 رسما معرفی شد

شیائومی مورد انتظار‌ترین گوشی برند ردمی را به صورت جهانی معرفی کرد. نسخه گلوبال سری ردمی نوت ۱۲ – Redmi Note 12 که امروز معرفی شد، با توجه به قیمت و مشخصاتی که دارد احتمالا جزو پرفروش‌های امسال باشد.

چند ماهی از معرفی سری گوشی‌های ردمی نوت ۱۲ در کشور چین می‌گذرد اما خبری از نسخه گلوبال این سری نبود. حالا این خانواده محبوب، سرانجام قرار است در تمام نقاط جهان عرضه شود و احتمالا به زودی شاهد ورود این سری به بازار ایران باشیم.

در نگاه اول مهم‌ترین نکته‌ای که در این سری خودنمایی می‌کند قدرت بالای سخت‌افزاری و دوربین باکیفیت گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ شیائومی Global است. اگر می‌خواهید در آینده‌ای نزدیک سراغ خرید یک گوشی میان‌رده بروید و نسخه‌های مختلف سری گوشی های ردمی نوت ۱۲ جزو گزینه‌هایتان هستند، این مطلب گجت نیوز می‌تواند به شما کمک کند. با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات ردمی نوت ۱۲ معمولی نسخه گلوبال

ارزان‌ترین نسخه از این سری مورد انتظار، ردمی نوت ۱۲ 4G است. این گوشی به نوعی نسخه ارتقا یافته ردمی نوت ۱۱ است و اگر صاحب این گوشی هستید، احتمالا بهتر باشد یک سال دیگر برای آپگرید منتظر بمانید.

گوشی Xiaomi Redmi Note 12

ردمی نوت ۱۲ فورجی از صفحه نمایشی از نوع اولد با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. این نمایشگر ۶.۶۷ اینچی، دارای رزولوشن فول اچ دی است.

قلب تپنده ارزان‌ترین عوض خانواده ردمی نوت ۱۲ گلوبال تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ است که برای گوشی‌هایی در این رده قیمتی، هر چند فوق‌العاده نیست اما گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این مدل ۱۸۳ گرم وزن دارد و ضخامتش ۷.۸۵ میلی متر است. فریم این مدل پلاستیکی است و حسگر اثر انگشت را روی خود جای داده است.

در زمینه دوربین هم مشخصات قابل قبولی را شاهد هستیم. حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است و در کنارش یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی قرار دارد. هیچ یک از این دوربین‌ها از قابلیت OIS بهره نمی‌برند. دوربین سلفی این مدل هم که از طراحی موسوم به حفره‌ای استفاده می‌کند ۱۳ مگاپیکسلی است.

مشخصات فنی گوشی ردمی نوت ۱۲ 4G

به طور کلی نمی‌توان از دوربین این گوشی انتظاراتی فوق‌العاده داشت و احتمالا Redmi Note 12 4G نتواند در تمام شرایط نوری، تصاویری قابل قبول ثبت کند اما با نور مناسب، این گوشی تصاویری باکیفیت و باجزئیات بالا ثبت می‌کند. با این حال قیمت پایین این گوشی، ضعف دوربینش را از بین می‌برد. این مدل در زمان عرضه به اندروید ۱۳ و می آی یو آی ۱۴ مجهز است. باتری گوشی جدید سری ردمی نوت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

نسخه 5G گوشی Redmi Note 12

نسخه گلوبال شیائومی ردمی نوت ۱۲

نسخه ۵ جی این گوشی از نظر مشخصات شباهت زیادی به نسخه معمولی این سری دارد اما تفاوت‌هایی هم وجود دارد. دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ 5G چهل و هشت مگاپیکسلی است اما دوربین‌های اولترا واید و مایکرو مثل نسخه 4G هستند. خوب است بدانید این گوشی در زمان عرضه به بازار به جای اندروید ۱۳، از اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. تراشه این گوشی هم اسنپدراگون ۴ نسل ۱ است که یکی از اقتصادی‌ترین تراشه‌های جدید کوالکام است.

ردمی نوت ۱۲ پرو 5 جی و پرو پلاس 5G گلوبال

این دو مدل قدرتمندترین گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ گلوبال شیائومی هستند. تراشه این دو گوشی دایمنسیتی ۱۰۸۰ مدیاتک است که از تراشه دو گوشی این سری قدرتمندتر است. تراشه مدیاتک از تراشه مخصوص پردازش تصویر، پشتیبانی از شبکه 5G و وای فای ۶ نیز بهره می‌برد.

نسخه گلوبال شیائومی ردمی نوت ۱۲

نمایشگر این دو گوشی همانند دیگر نسخه‌های سری است. نسخه پرو از شارژ سریع ۶۷ واتی و نسخه پرو پلاس از شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

نسخه‌های پرو سری ردمی نوت ۱۲ گلوبال از قابلیت OIS در دوربین بهره می‌برند. دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ پرو ۵ جی گلوبال ۵۰ مگاپیکسلی است و از نوع سونی IMX 766 است. در کنار این حسگر یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است. این مدل قابلیت ضبط ویدئو 4K با نرخ فریم 30 FPS را دارد.

ردمی نوت 12

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس 5G در زمینه دوربین غوغا کرده است! حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی است و از نوع HMX سامسونگ است. دیگر حسگرهای این دوربین این گشوی تفاوتی با نسخه پرو ندارد. نسخه MIUI این دو گوشی ۱۴ و نسخه اندرویدشان 12 است.

قیمت سری ردمی نوت ۱۲ گلوبال

گوشی ردمی نوت ۱۲ 4G که ارزان‌ترین نسخه این سری است در نسخه ۱۲۸/۴ قیمتی ۲۲۹ یورویی دارد. نسخه مجهز به ۶ گیگابایت رم با پرداخت ۲۴۹ یورو قابل خرید است.

گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۱۲

اگر می‌خواهید نسخه 5G این سری را بخرید، باید ۲۹۹ یورو پرداخت کنید. این نسخه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم دارد.

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۳۹۹ یویو قیمت دارد. نسخه پرو پلاس 5G هم با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۴۹۹ یورو قیمت دارد.