تکنولوژی موشن کپچر شرکت Epic Games

تکنولوژی موشن کپچر شرکت Epic Games، فراتر از حد تصور است + ویدیو

تکنولوژی جدید موشن کپچر شرکت Epic Games در نرم‌افزار MetaHuman می‌تواند یک ویدیو ثبت شده با آیفون را به انیمیشن سه‌بعدی باکیفیت تبدیل کند.

شرکت Epic Games از یک ابزار جدید ساخت انیمیشن برای استفاده در نرم‌افزار “MetaHuman” رونمایی کرده که بر اساس یادگیری ماشینی توسعه یافته است. این فناوری براساس ابزار مدل‌سازی MetaHuman Epic ساخته شده که به کاربران اجازه می‌دهد به‌صورت دستی مدل‌های انسانی را با جزئیات بالا در موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 خلق کنند.

متحرک‌سازی این مدل‌ها به‌طور سنتی یک فرآیند پرزحمت بوده که نیازمند سخت‌افزار خاص و هفته‌ها یا ماه‌ها پردازش است. اما اکنون تکنولوژی موشن کپچر Epic Games با ساده‌سازی این روند، می‌تواند به‌وسیله الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و یک پایگاه داده بزرگ و مدیریت شده، از یک ویدیوی ساده که با آیفون گرفته شده، ظرف چند دقیقه یک انیمیشن سه‌بعدی باکیفیت تولید کند.

علاوه بر آن، انیمیشن به‌دست آمده تقریبا از ویدیوی اصلی قابل تشخیص نیست و نه‌تنها برای مدل اصلی MetaHuman، بلکه برای سایر مدل‌ها که بر اساس استاندارد مشابه ساخته‌اند نیز قابل اعمال است.

تکنولوژی موشن کپچر شرکت Epic Games

تحول در صنعت بازی‌سازی با تکنولوژی موشن کپچر Epic Games

به‌نقل از ولادیمیر ماستیلوویچ، معاون Epic Digital Human Technology، با توجه به خلق نتایج سریع و باکیفیت از ورودی‌های اولیه، پتانسیل تحول در صنعت توسعه بازی دور از ذهن نیست. او معتقد است که با عرضه گسترده‌تر تکنولوژی موشن کپچر شرکت Epic Games از تابستان، توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون صرف زمان اضافی و با سرمایه‌گذاری معمول، انیمیشن‌های سه‌بعدی جذاب تولید کنند.

اگرچه تکنولوژی موشن پیکچر Epic Games چندان جدید نیست و این شرکت در سال 2016 نیز یک نمونه مشابه را عرضه کرده بود، اما سیستم قبلی به آرایش تخصصی، نقاط ردیابی، نورپردازی و دوربین نیاز داشت و نتیجه نهایی نیز بیش‌تر برای پیش‌نمایش عملکرد رندر نهایی مناسب بود.

در مقابل، ابزار جدید انیمیشن‌ساز MetaHuman می‌تواند حتی توسط توسعه‌دهندگان مبتدی و انفرادی نیز برای تولید انیمیشن‌های سه‌بعدی باکیفیت مورد استفاده قرار بگیرد. محصول جدید اپیک گیمز طی کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی با تشویق و استقبال گسترده حاضران همراه شد که حاکی از تاثیر بالقوه این فناوری بر صنعت بازی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*