شرکت برتر گوشی موبایل

5 شرکت برتر تولید کننده گوشی موبایل در جهان

فکر می‌کنید کدام کمپانی‌ها در میان شرکت های برتر سازنده گوشی موبایل در دنیا قرار می‌گیرند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه متن با گجت نیوز همراه باشید.

بازار جهانی موبایل بازار واقعا پیچیده‌ای است و پیش‌بینی وضعیت آن به‌سادگی امکان پذیر نیست. با وجود این برخی برندها توانسته‌اند در این بازار عملکرد درخشانی داشته باشند.

در سال‌های اخیر، لیست شرکت های برتر گوشی ساز در جهان حول کمپانی های اوپو، ویوو، شیائومی، اپل و سامسونگ در چرخش بوده است. با این حال شرایط اقتصادی و تورم جهانی بازار گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار داده؛ به‌طوری که شاهد روند کاهشی و پیوسته‌ای در فروش محصولات این بازار هستیم.

با وجود این حتی در همین شرایط نیز بعضی کمپانی‌های توانسته‌اند عملکرد تجاری فوق‌العاده خود را ادامه دهند. یکی از این کمپانی‌ها اپل است که با وجود افت‌های مهم این بازار توانسته با عملکرد درخشان در صدر لیست برترین شرکت های تولیدکننده گوشی موبایل قرار گیرد.

شرکت های برتر سازنده گوشی موبایل در دنیا کدامند؟

تعداد گوشی های تلفن فروخته شده در سه ماه چهارم سال 2022 برابر با 302.6 میلیون دستگاه بود که نسبت به سال 2021 افت 19 درصدی داشت.

با این حال، به گزارش موسسه آماری Counterpoint این افت فروش شامل اپل نشد؛ چرا که این کمپانی توانست در این بازه زمانی به لطف عملکرد عالی سری آیفون 14، فروش خود را حدود 42 درصد افزایش دهد.

شرکت برتر گوشی موبایل

در نتیجه این اتفاق، اپل توانست جای سامسونگ در لیست برترین شرکت‌های گوشی ساز جهان را گرفته و خود با کسب 32 درصد از سهم بازار، به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد. در این خصوص البته باید به این نکته هم دقت کرد که سه ماهه چهارم سال همواره پردرآمدترین بازه عملکردی اپل به شمار می‌رود.

برای مقایسه بد نیست بدانید که فروش سالانه و سه ماهه سامسونگ در همین بازه زمانی به ترتیب 16 و 15 درصد کاهش یافت. این کمپانی کره‌ای در سه ماهه سوم 2022 حدود 58.3 میلیون دستگاه گوشی به فروش رساند!

در رده سوم لیست شرکت های برتر سازنده گوشی موبایل نیز شیائومی با تصاحب 11 درصد سهم بازار قرار گرفت و اوپو، ویوو و آنر نیز به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم ایستادند.

برند فروش موبایل

در میان این پنج شرکت، اوپو تنها کمپانی به جز اپل است که با رشد فروش در این بازه زمانی روبرو می‌شود.‌ میزان فروش ماهانه این کمپانی در مقایسه با سال قبل حدود 4 درصد افزایش داشته است؛ هرچند که این رشد اصلا به اندازه اپل درخشان نیست!

کمپانی اوپو

باید دقت کرد که در سال 2022 میزان فروش کلی صنعت گوشی های موبایل با 12 درصد کاهش به 1.2 میلیارد دستگاه رسید که کمترین تعداد از سال 2013 تا به امروز است.