گلکسی A34 و A33 سامسونگ

گلکسی A34 سامسونگ در برابر گلکسی A33؛ مقایسه دو نسل از میانرده های محبوب کره‌ای

در اینجا قصد داریم به مقایسه مشخصات و قابلیت‌های دو گوشی میانرده گلکسی A34 و A33 سامسونگ بپردازیم. آیا نسل جدید این میانرده‌های کره‌ای ارزش ارتقا دارد؟

سال گذشته، گوشی های میانرده گلکسی ای 33 و ای 53 سامسونگ توانستند به موفقیت فراوانی رسیده و فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند. به همین جهت کره‌ای‌ها امسال تصمیم گرفتند نسل جدید این گوشی‌ها را با طراحی و قابلیت‌های نسبتا جدید رونمایی کنند.

گلکسی A34 نسل جدید از میانرده‌های سامسونگ است که همانند نسل قبل قابلیت‌های فنی بسیار خوب را با قیمت مناسب همراه کرده و به پکیجی کامل تبدیل شده است.

سامسونگ به جای بهره بردن از طراحی همیشگی سری گلکسی A سامسونگ، از زبان طراحی سری گلکسی S23 استفاده کرده تا ظاهری یکنواخت‌تر به محصولاتش ببخشد. همچنین برخی ویژگی‌ها و مشخصات جدید این سری گوشی‌ها باعث شده که با محصولی جدید و پرامکانات طرف باشیم.

گوشی Galaxy A34

برای بسیاری افراد، گلکسی ای 34 سامسونگ محصولی باارزش‌تر از گلکسی ای 54 به شمار می‌رود. با وجود این آیا گلکسی A34 برای افرادی که صاحب نسل قبلی آن، یعنی گلکسی A33 هستند، ارزش خرید دارد؟

در گجت نیوز بخوانید:

گلکسی A54 در برابر A34 سامسونگ؛ کدام یکی را بخریم؟

به همین بهانه امروز قصد داریم به مقایسه دو گوشی گلکسی A34 و گلکسی A33 سامسونگ بپردازیم و قابلیت‌ها و مشخصات هر یک را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه دو گوشی گلکسی A34 و A33 سامسونگ

طراحی و صفحه نمایش

  • گلکسی A34: صفحه نمایش 6.6 اینچی، نرخ رفرش 120 هرتز، رزولوشن فول اچ دی پلاس، نمایشگر سوپر امولد، تراکم 390 پیکسل بر اینچ، نسبت صفحه نمایش به بدنه 84.9 درصد
  • گلکسی A33: صفحه نمایش 6.4 اینچی، نرخ رفرش 90 هرتز، رزولوشن فول اچ دی پلاس، نمایشگر سوپر امولد، تراکم 411 پیکسل بر اینچ، نسبت صفحه نمایش به بدنه 83.7 درصد

سامسونگ در اقدامی مشابه با آنچه در گلکسی A54 شاهدش بودیم، طراحی گلکسی A34 را هم تغییر داده و از زبانی مشابه با سری گلکسی اس 23 در آن استفاده کرده است. بنابراین حاشیه اطراف ماژول دوربین روی قاب پشتی A33 کنار رفته و اکنون شاهد بیرون‌زدگی یکنواخت سه لنز دوربین هستیم که ظاهری ساده‌تر، چشم‌نوازتر و یکنواخت‌تر را به آن بخشیده است.

سامسونگ همچنین در این نسل از میانرده‌های خود، دوربین بی‌مصرف تشخیص عمق را کنار گذاشته و از یک ماژول دوربین سه‌گانه بهره برده است.

مقایسه گوشی ای 34 و ای 33

صفحه نمایش گلکسی ای 34 اندازه‌ای 6.6 اینچی داشته و بزرگتر از A33 است. همچنین حاشیه‌های این صفحه نمایش هم در کناره‌ها باریک‌تر بوده و دوربین سلفی در قسمت بالا و درون حفره قطره‌ای شکل جا خوش کرده است. افزایش اندازه گلکسی ای 34 در مقایسه با ای 33 را باید بزرگ‌ترین تفاوت این دو گوشی با یکدیگر دانست.

در حالی که هر دو گوشی از صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن 1080p استفاده می‌کنند، سامسونگ گلکسی A34 را با پانلی مدرن با نرخ رفرش 120 هرتز روانه بازار کرده که برای محصولی با قیمت پایین‌تر از 400 دلار فوق‌العاده است.

در کنار بهره‌مندی از نرخ رفرش بالاتر که گشت و گذار در رابط کاربری را روان‌تر کرده و تجربه گیمینگ و سایر امور بصری را ارتقا می‌دهد، سامسونگ همچنین از قابلیت Vision Booster هم در این گوشی استفاده کرده که حداکثر روشنایی و کنتراست را افزایش می‌دهد تا استفاده از این گوشی در محیط بیرون ساده‌تر انجام پذیرد.

پردازنده

تراشه دایمنسیتی

  • گلکسی A34: مدیاتک دایمنسیتی 1080، شش نانومتری، واحد پردازش گرافیکی Mali-G68 MC4
  • گلکسی A33: اگزینوس 1280، پنج نانومتری، واحد پردازش گرافیکی Mali-G68

تراشه شش نانومتری دایمنسیتی 1080 به کار رفته داخل گلکسی A34 بهبودی جزیی در مقایسه با چیپست پنج نانومتری اگزینوس 1280 مورد استفاده در گلکسی A33 است. به نظر می‌رسد سامسونگ به منظور کاهش هزینه‌های تولید میانرده جدیدش، تراشه‌های مدیاتک را جایگزین نمونه‌های اگزینوس سال گذشته کرده است.

بر اساس جدیدترین نتایج تست انتوتو، تراشه دایمنسیتی 1080 تا 30 درصد عملکرد بهتری از اگزینوس 1280 را ارائه می‌دهد. با وجود این، بعید به نظر می‌رسد که شاهد مصرف انرژی بهینه‌تری در گلکسی ای 34 باشیم!

البته باید توجه کرد که تفاوت امتیاز بنچمارک‌ها صرفا در امور سنگینی مثل بازی کردن حائز اهمیت است. بنابراین احتمالا با وجود اختلاف در امتیاز بنچمارک‌ها، تفاوت چندانی در عملکرد این دو گوشی در کاربری روزمره وجود نخواهد داشت.

دوربین

سامسونگ زحمت ارتقای ماژول دوربین در گلکسی A34 را به خود نداده و از همان نمونه به کار رفته در گلکسی A33 در مدل جدید استفاده کرده است. این کمپانی همچنین با حذف حسگر تشخیص عمق از ماژول پشت، تعداد دوربین‌های پشت این گوشی را از چهار به سه کاهش داده  است.

حسگر اصلی به کار رفته در ماژول دوربین گلکسی ای 34 رزولوشن 48 مگاپیکسلی دارد. این حسگر اندازه‌ای 1/2.0 اینچی داشته و اندازه پیکسل های آن 0.8 میکرومتر است. این دوربین از سیستم فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز بهره می‌برد و از لرزشگیر نوری برای ثبت تصاویر با ثبات بیشتر استفاده می‌کند.

گلکسی A34 A33 سامسونگ

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی به کار رفته در این گوشی نیز قابلیت ثبت تصاویر با زاویه 123 درجه را داشته و اندازه پیکسل‌های آن 1.12 میکرومتر است.

علاوه بر این، دوربین ماکروی پنج مگاپیکسلی این دستگاه نیز با گشودگی دهانه f/2.2 برای ثبت تصاویر نزدیک به کار خواهد رفت. ضبط ویدیو در این گوشی سامسونگ با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می‌پذیرد.

علاوه بر این، دو گوشی گلکسی ای 34 و ای 54 همچنین نخستین محصولات خانواده Galaxy A سامسونگ هستند که از ابزارهای ویرایش تصویر با قابلیت بهبود دامنه دینامیک بهره می‌برند.

عمر باتری و سرعت شارژ

سامسونگ گوشی گلکسی A34 را همانند A33 به یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی مجهز کرده است. این دو گوشی با اندازه‌های 6.4 اینچی (گلکسی A33) و 6.6 اینچی (گلکسی A34) و رزولوشن 1080p خود قادرند با استفاده معمولی بیش از یک روز کاربران را همراهی کنند.

گلکسی A34 A33 سامسونگ

البته گلکسی ای 34 بر خلاف مدل سال گذشته از سیستم شارژ سریع 45 واتی سامسونگ پشتیبانی نکرده و تنها قادر است با توان 25 وات شارژ شود. بنابراین برای شارژ کامل دستگاه حدود دو ساعت زمان نیاز خواهد بود.

جمع بندی

به‌طور کلی گلکسی A34 سامسونگ در مقایسه با A33 طراحی بسیار بهتری داشته و حاشیه‌های صفحه نمایش آن باریک‌تر است.

علاوه بر این، اندازه صفحه نمایش این گوشی به‌طور قابل توجهی بهتر بوده و از تراشه قدرتمندتری در ساخت آن استفاده شده است. این دسته بهبودها باعث می‌شوند با دستگاه ارزشمندی طرف باشیم که قابلیت‌های بهتری را در مقایسه با A33 ارائه می‌دهد.

مقایسه Galaxy A34 A54

از سوی دیگر عدم پیشرفت در بخش دوربین و شارژدهی باتری از جمله مواردی است که ممکن است دارندگان گلکسی ای 33 را از ارتقای آن به ای 34 منصرف کند.

بنابراین توصیه ما این است که اگر صاحب گوشی گلکسی A33 هستید، شاید ارتقا به A34 تصمیم چندان منطقی برای شما نباشد. با این وجود اگر مدل‌هایی قدیمی‌تر از سری گلکسی ای را در اختیار دارید، بدون شک می‌توانید با خرید گلکسی ای 34 از قابلیت‌های فوق‌العاده آن با قیمتی منطقی برخوردار شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*