قابلیت Nightography

با قابلیت Nightography دوربین گلکسی اس 23 سامسونگ آشنا شوید

دوربین گلکسی اس 23 سامسونگ به قابلیت Nightography مجهز شده تا کاربران بتوانند در شب تصاویری با حداکثر کیفیت را ثبت کنند. در ادامه با این قابلیت آشنا خواهیم شد.

بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند به عکاسی در شب علاقه‌ی زیادی دارند؛ اما عکاسی در شب بدون دوربین‌های حرفه‌ای و لنزهای تخصصی آسان نبوده و بدون آنها نمی‌توان تصاویر با کیفیتی را به ثبت رساند. در همین راستا سامسونگ برای گوشی های هوشمند خود قابلیت Nightography را در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند در شب تصاویری با حداکثر کیفیت را ثبت کنند. در ادامه با این قابلیت آشنا خواهیم شد.

آشنایی با قابلیت Nightography 

سامسونگ در سال قبل همزمان با معرفی گوشی گلکسی اس 22 از یک قابلیت جدید به نام Nightography نیز رونمایی کرد؛ ابزاری که توانست سطح جدیدی از ثبت تصاویر در محیط کم نور را به وجود آورد. این قابلیت اکنون در سری جدید گلکسی اس 23 سامسونگ ارتقا پیدا کرده و کاربران بدون لنز، دوربین یا تجهیزات خاصی می‌توانند با این پرچمداران سامسونگ به راحتی در شب تصاویر با کیفیتی را ثبت کنند.

قابلیت Nightography

قابلیت Nightography در واقع نتیجه چند عملکرد بوده که باعث می‌شود خروجی تصویر در شب یا در نور کم، باکیفیت شود. در واقع کاربران زمانی که با گلکسی اس 23 سامسونگ تصاویری را در نور کم یا در شب به ثبت می‌رسانند، دوربین مجموعه تصاویر با سطوح مختلف نور را تهیه کرده و با فناوری Multi-frame Processing آنها را مورد پردازش قرار می‌دهد که این فرایند باعث حذف تارشدگی و نویز تصاویر می‌شود و یک تصویر شفاف را تولید می‌کند.

البته اکنون فرایند پردازش و تحلیل فریم‌ها در گوشی گلکسی اس 23 به دلیل برخورداری از پردازنده Snapdragon2 Gen8 به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کرده است. این قابلیت در سری جدید پرچمداران سامسونگ علاوه بر کنترل کیفیت باعث افزایش روشنایی تصاویر نیز خواهد شد.

سامسونگ از طریق بهینه‌سازی فرایند پردازش تصاویر (Multi-frame pipeline optimization) و شتاب‌دهنده بر پایه هوش مصنوعی (AI model acceleration) سعی کرده تا فرایند پردازش سریع‌تر شده و نسبت به گلکسی اس 22 از حافظه کمتری استفاده شود. سامسونگ در گوشی گلکسی اس 23 خود برای این قابلیت یک واحد هوشمند حذف نویز (AI denoising module) را نیز در نظر گرفته که باعث کاهش چشمگیر بخش‌های تار و محو تصاویر محرک خواهد شد.

قابلیت Nightography

کاربران با حالت‌ها و تنظیمات مختلفی از جمله سطوح مختلف نوردهی یا میزان سفیدی تصویر که سامسونگ برای این قابلیت در نظر گرفته می‌توانند تصاویر را بر اساس سلیقه خود به ثبت برسانند. کاربران با این قابلیت قادرند در هنگام ثبت تصاویر در مناطق تیره و روشن میزان تیرگی یا نوری که باید در تصویر نمایش داده شود را تنظیم کنند. این قابلیت امکان ثبت تصاویری با نوردهی طولانی (Long Exposure) را نیز فراهم خواهد کرد.

علاوه بر این، دوربین سلفی گلکسی اس 23 نیز به حالتی به نام پرتره در شب یا Night Portrait مجهز شده که امکان ثبت تصویر حین حرکت را برای کاربران فراهم می‌کند؛ با چنین حالتی کاربران می‌توانند تصاویر سلفی حین فیلم‌برداری در شب را با وضوح بالایی ثبت کنند.

سامسونگ برای سری جدید پرچمداران خود فناوری‌های پیشرفته عکاسی را در نظر گرفته و قابلیت Nightography نیز از آنها برای ثبت تصاویر بهره می‌برد. فناوری Pixel binning یا ترکیب پیکسال‌های مجاور در سراسر یک تصاویر یکی از همین فناوری‌ها محسوب می‌شود. این فناوری قادر است پیکسل‌های مجاور یک پیکسل را تحلیل کرده و به کمک آنها رنگ پیکسل را بهبود بخشد و وضوح آن را افزایش دهد.

قابلیت Nightography

همچنین دوربین عریض 200 مگاپیکسلی با دیافراگم باز‌‌ (F1.7) این گوشی‌ها قادر به جذب نور بیشتری بوده و به همین دلیل می‌توان تصاویری روشن‌تر با رنگ‌هایی واقعی‌تر را ثبت کرد. این گوشی با فوکوس خودکار لیزری (Laser autofocus) باعث ثبت تصاویری با حداکثر وضوح و کیفیت خواهد شد. به کمک یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری و زوم دیجیتال تا 100 برابر می‌توان تصاویری دقیقی از اجسام دور، نظیر گودال‌های ماه یا ستارگان و صور فلکی را ثبت کنند.

گفتنی است این قابلیت‌ها علاوه بر عکسبرداری، در زمان فیلم‌برداری نیز قابل استفاده خواهند بود و این سری از گوشی های هوشمند سامسونگ می‌تواند تصاویری با کیفیت 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه (FPS) را به ثبت برساند. به طور کلی سامسونگ با ارائه قابلیت‌ها و فناوری‌های پیشرفته در سری گلکسی اس 23 خود توانسته مرز میان روز و شب را از بین ببرد و کاربران خود را به عکاسانی حرفه‌ای تبدیل کند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*