آپدیت iOS 16.4

آپدیت iOS 16.4 با قابلیت‌های جدید برای این گوشی‌های آیفون منتشر شد

اپل جدیدترین نسخه سیستم‌عامل آی او اس یعنی آپدیت iOS 16.4 را برای کاربران آیفون منتشر کرد. اما کدام گوشی‌های آیفون این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند؟

شرکت اپل چندی پیش جدیدترین آپدیت iOS 16.4 را منتشر کرد که برخی مشکلات مهم در آن رفع شده است. به‌علاوه اپل به‌روزرسانی‌های رسمی را برای هر یک از پلتفرم‌های اصلی خود منتشر کرده است. تعداد زیادی ایموجی جدید برای مک، آی‌پد و اپل واچ نیز منتشر شد.

به‌روزرسانی‌های MacOS 13.3 و iOS / iPadOS 16.4 و WatchOS 9.4 شامل 21 شکلک جدید، ایزوله‌سازی صوتی بهبود یافته برای تماس‌ها و رفع اشکالات جزئی هستند.

آپدیت iOS 16.4

چهارمین به‌روز‌رسانی بزرگ سیستم عامل iOS 16 ابتدا در سپتامبر گذشته، یعنی دو ماه پس از راه اندازی iOS 16.3 منتشر شد. این آپدیت جدید کلیدهای امنیتی را برای Apple ID اضافه می‌کند.

با وجود اینکه درحال نزدیک شدن به رویداد WWDC 2023 و رونمایی از iOS 17 هستیم، اپل هنوز کار خود را با iOS 16 به اتمام نرسانده است. با وجود تمرکز بر توسعه iOS 17، مدل‌های iOS 16.4 و iPadOS 16.4 ممکن است از آخرین به‌روزرسانی‌هایی باشند که برای iOS 16 و iPadOS مشاهده می‌کنیم.

پس از انتشار یک دوره بتا که از 16 آوریل شروع شد، به‌روزرسانی iOS 16.4 اکنون برای آیفون‌ها قابل دانلود است. آپدیت iOS 16‌.4 و iPadOS 16.4 را می‌توانید با رفتن به تنظیمات بر روی آیفون‌ها و آی‌پدهای واجد شرایط، به‌صورت آنلاین دانلود کنید.

به‌دلیل تقاضای زیاد ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا به‌روزرسانی‌ها برای همه کاربران منتشر شود. اپل همچنین iOS 15.7.4 را برای کاربران آیفونی که دستگاه‌های قدیمی‌تری دارند منتشر کرده است و این به‌روزرسانی بهبودهای امنیتی را ارائه می‌کند.

کدام گوشی‌های آیفون این آپدیت را دریافت خواهند کرد؟

آپدیت iOS 16.4

این سیستم عامل برای کاربران آیفون 8 به بعد قابل دریافت است. این دستگاه‌ها سازگار با iOS 16 هستند و اگر شما آیفونی قدیمی‌تر از آیفون 8 دارید، باید سیستم عامل iOS 15.7.4 را نصب کنید.

کاربران گوشی‌های آیفون که این سیستم عامل برای آنها منتشر شده، با پیروی از مراحل زیر می‌توانند این آپدیت را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند:

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • گزینه عمومی را انتخاب کنید.
  • آپدیت نرم‌افزار را لمس کنید.
  • گزینه آپدیت به iOS 16.4 را انتخاب کنید.

به‌روزرسانی اپل چه ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد؟

آپدیت iOS 16.4

شرکت اپل آپدیت iOS 16.4 را با مجموعه‌ای از ایموجی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های بسیاری برای میانبرها، فیلترهای فوکوس و موارد دیگر برای عموم منتشر کرده است.

بنابراین نسخه 16.4 شامل مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های کوچک است که بر نحوه تعامل کاربر با آیفون تأثیر می‌گذارد. ترفندهای رابط کاربری و پشتیبانی از لینک Mastodon در iMessage از جمله مهمترین تغییرات این سیستم عامل هستند.

آپدیت iOS 16.4 مجموعا 21 کاراکتر ایموجی جدید از جمله قلب صورتی و آبی، قلب خاکستری، الاغ، گوزن، پرنده سیاه، غاز، بال، چتر دریایی، سنبل و غیره را به کیبورد کاربران اضافه می‌کند.

آپدیت iOS 16.4

این آپدیت همچنین شامل اعلان‌های وب سافاری برای وب‌سایت‌های اضافه‌شده به صفحه اصلی، جداسازی صدا برای تماس‌های تلفن همراه، به‌روزرسانی‌ پادکست‌ها و معماری جدید HomeKit است.

آپدیت جدید iOS 16.4، طراحی اصلاح‌شده برنامه Home اپل که در ابتدا با iOS 16.2 عرضه شد اما به دلیل اشکالات موقتاً متوقف شد را مجدداً معرفی می‌کند.

پس از به‌روزرسانی به نسخه iOS 16.4، یک به‌روزرسانی اختیاری در برنامه Home با طراحی زیربنایی جدید در دسترس شما خواهد بود. ارتقای معماری Home مستلزم آن است که تمام دستگاه‌هایی که به خانه دسترسی دارند، به‌آخرین نسخه سیستم عامل به‌روز شوند. طراحی جدید عملکرد، کارایی و قابلیت اطمینان برنامه را برای کنترل لوازم جانبی خانه هوشمند بهبود می‌بخشد.

همچنین مطالعه کنید:

آپدیت iOS 16.4 و watchOS 9.4 منتشر شدند

قابلیت ایزوله‌سازی صدا برای تماس‌های تلفن همراه، صدای شما را در اولویت قرار می‌دهد و صدای محیط اطراف شما را مسدود می‌کند. به‌علاوه آلبوم تکراری در Photos پشتیبانی را برای شناسایی عکس‌ها و ویدیوهای تکراری در کتابخانه عکس مشترک iCloud گسترش می‌دهد.

پشتیبانی از VoiceOver برای نقشه‌ها در برنامه آب‌وهوا، اضافه شدن افکت سنتی ورق زدن صفحات در برنامه اپل Books، تنظیم قابلیت دسترسی برای کم‌نور کردن خودکار ویدیو و بهینه‌سازی‌های تشخیص خرابی در آیفون 14 و آیفون 14 پرو از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این به‌روزرسانی برای صاحبان گوشی‌های آیفون فراهم می‌کند.

آپدیت جدید iOS 16.4، طراحی اصلاح‌شده برنامه Home اپل که در ابتدا با iOS 16.2 عرضه شد اما به دلیل اشکالات موقتاً متوقف شد را مجدداً معرفی می‌کند. پس از به‌روزرسانی به نسخه iOS 16.4، یک به‌روزرسانی اختیاری در برنامه Home با طراحی زیربنایی جدید در دسترس شما خواهد بود. ارتقای معماری Home مستلزم آن است که تمام دستگاه‌هایی که به خانه دسترسی دارند، به‌آخرین نسخه سیستم عامل به‌روز شوند. اپل گفت که طراحی جدید عملکرد، کارایی و قابلیت اطمینان برنامه را برای کنترل لوازم جانبی خانه هوشمند بهبود می‌بخشد.

در این آپدیت، ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) برای مدل‌های iPhone 14 Pro را می‌توان از طریق میانبرها و حالت‌های فوکوس نیز کنترل کرد. فیلتر فوکوس جدید، بسته به‌ترجیح کاربر، نمایشگر همیشه روشن را روشن یا خاموش می‌کند و کنترل بیشتری بر تنظیمات دسترسی را ارمغان می‌آورد.

همچنین، شبکه مستقل 5G اکنون در دسترس کاربرانی است که برنامه‌های تلفن همراه سازگار دارند.  یک ویجت جدید نیز برای Wallet در نظر گرفته شده است تا کاربران بتوانند به‌سادگی سفارش‌های خود را ردیابی کنند. البته این قابلیت در کشور ما کارایی چندانی نخواهد داشت.

افزون بر این، اپل پیش نمایش‌های غنی از پیوند Mastodon را در iMessage اضافه کرده است. این ویژگی ساده به کاربران امکان می‌دهد لینک‌های Mastodon را مشابه نحوه نمایش پیوندهای توییتر یا یوتیوب در iMessage ببینند.

آپدیت iOS 16.4

با انتشار آپدیت iOS 16.4، کاربران دیگر نیازی به نصب نمایه برای انتخاب گزینه‌های توسعه‌دهنده یا بتای عمومی ندارند و فقط از طریق حساب‌های مجاز به نصب این به‌روزرسانی دسترسی خواهند داشت. اگر همانطور که شرکت اپل قول داده بود تمام اشکالات در این به‌روزرسانی برطرف شده باشند، این ارتقا پاسخگویی دستگاه را در سراسر شبکه خانه هوشمند بهبود می‌بخشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*