رابط کاربری نوکیا

رابط کاربری نوکیا Pure UI با طراحی خاص و منحصر به فرد به میدان آمد

نوکیا از یک رابط کاربری جدید و جذاب به نام Pure UI رونمایی کرده که مینیمال و منعطف بوده و بر روی دستگاه‌های مختلفی اعم از گوشی، تبلت و ساعت هوشمند قابل استفاده است.

تیم طراحی نوکیا به‌تازگی از یک زبان طراحی جدید رابط کاربری به نام Pure UI پرده برداشته که طراحی جذاب و منحصربفردی داشته و ظاهر خاص و چشم‌نوازی دارد. این رابط کاربری قرار است نه تنها بر روی گوشی های نوکیا، بلکه بر روی سایر دستگاه‌های این برند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رابط کاربری جدید Nokia طراحی منعطفی داشته و بسیار مینیمال خواهد بود. این زبان طراحی که ترند روز طراحی UI در میان گوشی‌سازان است، استفاده از آن در چند سال آینده را نیز تضمین می‌کند.

رابط کاربری جدد نوکیا Pure UI چه ویژگی‌هایی دارد؟

رابط کاربری جدید نوکیا از المان‌های طراحی مختلفی بهره می‌برد که همگی با زبان کلی طراحی آن سازگار هستند.

بخش اصلی این رابط کاربری فونت ها و تایپ فیس کلی آن است که به‌طور خاص بر اساس زبان طراحی جدید Nokia ساخته شده است. همچنین آیکون‌های مورد استفاده در Pure UI نیز همگی از صفر طراحی شده‌اند و بسته به مشخصات نمایشی و قابلیت‌های فنی یک دستگاه خاص، ابعاد و ضخامت خاصی خواهند داشت.

علاوه بر این، طراحی خاص انیمیشن‌های به کار گرفته شده در این رابط کاربری هم باعث می‌شود که طراحی آن بیشتر در نظر کاربران جلب توجه کند.

نوکیا همچنین مجموعه‌ای از المان‌های بصری متحدالشکل را نیز طراحی کرده و در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده تا به کمک آن بتوانند آیکون‌ها و گزینه‌هایی یک‌شکل را در اپلیکیشن‌ها و طرح‌های خود تعبیه کنند.

همچنن مد شب نیز بخش مهم دیگری از رابط کاربری Pure UI نوکیا خواهد بود که رنگ عناصر تصویری و شیوه نمایش آن‌ها را کاملا تغییر خواهد داد.

لازم به ذکر است که تا کنون طراحی رابط های کاربری Nokia بسیار شبیه به اندروید استوک بوده است. با این وجود این برند احتمالا به‌زودی حرکت خود به‌سوی استفاده از Pure UI در محصولات مختلفش را آغاز خواهد کرد؛ هرچند که هنوز مشخص نیست این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد.

نوکیا همچنین تاکید کرده که علیرغم این که این رابط کاربری بیش از همه، گوشی های آینده این برند را هدف گرفته‌اند، قابلیت‌های منحصربفرد آن در کنار انعطاف‌پذیری مثال‌زدنی باعث خواهد شد که دستگاه‌های مختلفی اعم از تبلت یا حتی ساعت های هوشمند قادر به استفاده از آن باشند.

به‌عنوان مثال، این رابط کاربری از المان‌های خاصی بهره می‌برد که به کمک آن‌ها می‌توان مطابق تصاویر زیر، داشبوردهای پیچیده تحت وب طراحی کرد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص Pure UI و جزئیات بیشتر آن هستید، می‌توانید به صفحه NokiaPure.com مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ای جان فقط نوکیا داره به اوج روزهای قبلش بر میگرده