نقص امنیتی گوشی های سامسونگ

سامسونگ همچنان یک نقص امنیتی بزرگ در گوشی های گلکسی را نادیده می گیرد

یک نقص امنیتی بزرگ در گوشی های سامسونگ وجود دارد که هنوز برطرف نشده است. ظاهراً سامسونگ هیچ تصمیمی برای برطرف کردن آن ندارد!

یک نقص امنیتی بزرگ در گوشی های گلکسی سامسونگ وجود دارد که هنوز غول کره‌ای هیچ تدابیری برای برطرف کردن آن نیندیشیده است. گوگل در نوامبر سال ۲۰۲۲ این نقص را کشف کرده بود. یک روزنه امنیتی که می‌تواند روی میلیون‌ها گوشی اندرویدی اثرگذار باشد. در واقع این نقص امنیتی در پردازشگرهای گرافیکی برند Mali وجود داشت که روی از قضا آن‌ها روی گوشی های سامسونگ نیز حضور داشتند. ظاهراً این مشکل هنوز هم به‌طور کامل رفع نشده است.

این نقص امنیتی، هک گوشی‌های سامسونگ را آسان می‌کند!

این مشکل امنیتی، گوشی‌های اندرویدی که با چیپ‌های گرافیکی برند Mali همراه هستند را در بر می‌گیرد. هکرها می‌توانند از این نقص و نقص دیگری که در مرورگر وب سامسونگ وجود دارد استفاده کرده و از طریق آن‌ها کاربران را به وب‌سایت‌های مخرب هدایت کنند.

تیم امنیتی گوگل، این نقص امنیتی را برای شرکت‌ها از جمله سامسونگ شرح داده است. روزنه‌ای که هم روی مرورگر کروم و هم سامسونگ اثرش را می‌گذارد. بنابراین اگر گوشی گلکسی سامسونگ شما از پردازشگر گرافیکی Mali استفاده می‌کند و یکی از مرورگرهای کروم یا سامسونگ روی گوشی شما نصب باشد، شما هم می‌توانید قربانی این نقص امنیتی شوید.

نقص امنیتی گوشی های سامسونگ با تراشه مالی

هکرها می‌توانند از طریق این روزنه‌ها به سیستم موبایل قربانیان نفوذ کنند. آن‌ها لینک‌های مخربی را از طریق پیام کوتاه به گوشی‌های گلکسی شهروندان اماراتی ارسال کرده‌اند که با کلیک روی آن‌ها، گوشی این کاربران بدافزارهای گمنامی را دانلود کرده است. گوگل تمام این نقایص را روی مرورگر کروم و گوشی‌های پیکسل برطرف کرده است. سامسونگ نیز در دسامبر سال گذشته یک پچ امنیتی را برای مرورگر وب خودش منتشر کرد که جلوی این اتفاق را می‌گیرد. اما گرچه این نقص امنیتی بزرگ از روی مرورگرهای وب کروم و سامسونگ حذف شده، ولی همچنان روی گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازشگر گرافیکی Mali وجود دارد و هنوز هم احتمال آلوده شدن آن‌ها هست.

بنابراین انتظار می‌رود سامسونگ که طی سالیان اخیر پادشاه بی‌چون‌ و چرای بازار موبایل بوده، با انتشار یک پچ امنیتی برای گوشی‌های آسیب‌دیده بتواند خیال کاربران را آسوده کند. این نقص امنیتی در تراشه‌های Mali با نام CVE-2022-22706 شناخته می‌شود. توصیه می‌کنیم هر از گاهی، به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و سپس به بخش Software update بروید. از اینجا به‌صورت دستی بررسی کنید که آیا آپدیت جدیدی برای گوشی شما منتشر شده است یا خیر. به‌خصوص اگر گوشی شما به چیپست‌های اگزینوس و تراشه Mali مجهز است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*