گلکسی A54 S22 سامسونگ

گلکسی A54 در برابر S22 سامسونگ؛ میانرده تازه نفس یا پرچمدار قدیمی را بخریم؟

امروز قصد داریم ضمن بررسی مشخصات فنی دو گوشی گلکسی A54 در برابر S22 سامسونگ به مقایسه این دو محصول جذاب بپردازیم. آیا میانرده تازه‌وارد کره‌ای‌ها قادر به غلبه بر پرچمدار پارسال خواهد بود؟

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را داشته باشید و بخواهید کمی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید، چندین گزینه پیش روی شما خواهد بود. راه نخست این است که به سراغ یک گوشی میانرده مدرن بروید و با قیمتی مناسب به قابلیت‌هایی بسیار خوب دسترسی پیدا کنید.

در این حالت البته ممکن است از برخی قابلیت‌های گوشی های پریمیوم محروم شوید.

همچنین راهکار بعدی خرید یک گوشی پرچمدار سال قبل است که قابلیت‌هایی کامل را با سخت افزار چندین سال قبل در اختیارتان قرار خواهد داد.

انتخاب بین یک میانرده مدرن یا پرچمدار قدیمی تصمیمی سخت است و سامسونگ با رونمایی از گوشی میانرده فوق‌العاده گلکسی A54، امسال این کار را سخت‌تر هم کرده است.

به بیان دقیق‌تر، اگر گلکسی A54 را با کوچک‌ترین عضو از پرچمداران سال گذشته کره‌ای‌ها، گلکسی S22 مقایسه کنیم، تصمیم این که کدام محصول گزینه بهتری برای خرید است، به انتخابی سخت تبدیل خواهد شد.

به همین جهت امروز قصد داریم در گجت نیوز ضمن بررسی مشخصات دو گوشی گلکسی A54 و گلکسی S22 به مقایسه این دو محصول جذاب سامسومگ بپردازیم.

کدام یک از دو گوشی گلکسی A54 یا S22 سامسونگ محصول بهتری است؟

مقایسه مشخصات فنی گلکسی ای 54 و اس 22 سامسونگ

پیش از مقایسه دو گوشی گلکسی A54 و S22 بد نیست نگاهی به مشخصات فنی هر دو محصول داشته باشیم. جدول زیر به‌طور مختصر مشخصات فنی هر دو گوشی را نمایش می‌دهد:

گوشی گلکسی A54گلکسی S22
تراشهسامسونگ اگزینوس 1380کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1
نمایشگر6.4 اینچی سوپر امولد

نرخ رفرش 120 هرتز

6.1 اینچی سوپر امولد 1080p

نرخ رفرش 120 هرتز

رم6/8 گیگابایت8 گیگابایت
حافظه داخلی128/256 گیگابایت128/256 گیگابایت
باتری5000 میلی آمپر ساعت3700 میلی آمپر ساعت
دوربین سلفی32 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
ابعاد158.2 در 76.7 در 8.2 میلیمتر146 در 70.6 در 7.6 میلیمتر
وزن202 گرم167 گرم
شارژ25 وات با سیم25 وات با سیم

15 واتی بیسم

قیمتشروع از 450 دلار700 دلار

طراحی

طراحی گوشی های پرچمدار سامسونگ در گذر زمان پیشرفت‌های فراوانی را به خود دیده‌اند.

ظاهر گوشی میانرده گلکسی A54 بسیار شبیه به سری پرچمدار S23 است و این امر باعث شده که ظاهر S22 در برابر آن کمی از مد افتاده و قدیمی به نظر برسد.

مهم‌ترین تفاوت گلکسی ای 54 و اس 22، حذف برآمدگی دوربین در میانرده جدید سامسونگ است که باعث شده هریک از لنزهای دوربین پشت به‌طور جداگانه از بدنه بیرون زده و ظاهر یکنواخت‌تری به گوشی ببخشند.

گلکسی A54 S22 سامسونگ

این در حالی‌ست که حضور برآمدگی دوربین در قسمت پشت گلکسی اس 22 نمایانگر ظاهر قدیمی‌تر این گوشی در برابر میانرده تازه‌وارد سامسونگ است.

از سوی دیگر اما بدنه S22 ظاهری قرص و محکم‌تر دارد و کسب استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت حس استحکام و ایمنی بالاتری را القا می‌کند. گلکسی اس 22 همچنین از لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس بهره می‌برد که روی کاغذ مقاوم‌تر از لایه گوریلا گلس 5 حاضر در گلکسی ای 54 است.

صفحه نمایش

سامسونگ مدت‌هاست که از صفحه نمایش‌های بی‌نظیری در گوشی‌های موبایلش استفاده می‌کند. بنابراین صرفنظر از این که کدامیک از دو گوشی گلکسی A54 یا S22 را انتخاب کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که از کیفیتی فوق‌العاده برای تماشای ویدیوها، انجام بازی های موبایل، جستجو در محتوای دیجیتال، پاسخ دادن به ایمیل‌ها و سایر امور برخوردار باشید.

صفحه نمایش گوشی Samsung

البته صفحه نمایش A54 کمی بزرگتر از S22 است و با اندازه 6.4 اینچی خود همان کنتراست فوق‌العاده و رنگ‌بندی بسیار واقعی را در ابعادی بزرگتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این وجود، صفحه نمایش اس 22 هم علیرغم اندازه کوچک‌تر 6.1 اینچی قادر به ارائه حداکثر روشنایی 1300 نیت بوده و به راحتی حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز به‌خوبی از پس اجرای وظایفش برمی‌آید.

البته روشنایی 1000 نیتی میانرده جدید کره‌ای‌ها نیز به‌طور مشابه عملکرد بسیار خوبی در زیر نور مستقیم دارد.

پشتیبانی نرم افزاری

عملکرد سامسونگ در بخش پشتیبانی نرم افزاری از محصولاتش در میان تمامی کمپانی‌های گوشی ساز سرآمد است.

هر دو گوشی گلکسی A54 و S22 سامسونگ با وعده عرضه چهار نسخه اصلی از اندروید و ارائه پنج سال بروزرسانی‌های امنیتی رونمایی شدند. بنابراین خیال صاحبان هر دوی آن‌ها از برخورداری از بروزرسانی‌های سیستم عامل تا چند سال آینده کاملا راحت خواهد بود.

البته در این خصوص، گلکسی ای 54 به دلیل آنکه یک سال پس از اس 22 رونمایی شده، دست بالاتر را داشته و قاعدتا باید تا سیستم عامل اندروید 17 را دریافت کند.

گوشی گلکسی ای 54

لازم به ذکر است که هر دو گوشی مورد بحث در حال حاضر به سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 مجهز هستند.

البته برخی قابلیت‌های کنونی پرچمدار سال گذشته سامسونگ مانند سامسونگ دکس (Samsung DeX) در A54 قابل استفاده نیستند و احتمالا در بروزرسانی‌های بعدی نیز قابلیت‌های انحصاری بیشتری در اختیار سری پرچمدار گلکسی اس 22 قرار گیرد.

با این وجود رابط‌های کاربری هر دو گوشی بسیار شبیه به یکدیگر بوده و احتمالا عملکرد مشابهی نیز خواهند داشت.

عملکرد فنی

مشخصا مهم‌ترین تفاوت دو گوشی گلکسی A54 و S22 سامسونگ در عملکرد فنی آن‌ها خصوصا برای کاربران حرفه‌ای‌تر خواهد بود.

از حیث مشخصات فنی، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به کار رفته در گلکسی اس 22 قدرتمندتر از اگزینوس 1380 گلکسی ای 54 است. تراشه پرچمدار سال گذشته کوالکام همچنان قادر است به‌راحتی از پس تمامی امور معمولی و حتی امور سنگین‌تر مثل گیمینگ برآید.‌

گلکسی A54 S22 سامسونگ

این چیپست حقیقتا بسیار قدرتمند است و همچنان کمتر تراشه‌ای در دنیا قادر به رقابت با آن از حیث توان پردازشی است.

از سوی دیگر، چیپست به کار رفته در گلکسی ای 54 نیز عملکرد بسیار خوبی در امور روزمره ارائه می‌دهد؛ هرچند که ممکن است در برخی شرایط ضعیف‌تر از Snapdragon 8 Gen. 1 به نظر برسد.

سال گذشته نیز گلکسی ای 53 سامسونگ وضعیت مشابهی داشت و تراشه اگزینوس 1280 به کار رفته در آن به‌طور کلی چیپست توانایی بود؛ هرچند که اجرای برخی اپلیکیشن‌ها مانند دوربین با کمی تاخیر و لگ انجام می‌شد. به همین جهت می‌توان انتظار اتفاقی مشابه را در سال جاری هم داشت.

گوشی Galaxy A54

به‌طور کلی گلکسی A54 محصولی توانمند به شمار می‌رود. با این حال انتظار نداشته باشید که بتوانید با آن همانند گلکسی S22 پرگرافیک‌ترین بازی‌های مدرن را با بالاترین کیفیت اجرا کنید.

ماژول دوربین

هر دو گوشی گلکسی A54 و گلکسی S22 سامسونگ از یک ماژول دوربین سه‌گانه در پشت استفاده می‌کنند. همچنین دوربین‌های اصلی به کار رفته در هر دوی آن‌ها نیز مشابه یکدیگر بوده و از یک حسگر 50 مگاپیکسلی f/1.8 بهره می‌برند.

این حسگر عملکردی قابل قبول داشته و در نور کم نیز تصاویر متوسطی می‌گیرد. همچنین هر دو دوربین نیز قادر به عکسبرداری در مد شب هستند.

قاب پشتی Galaxy S22

در عین حال، تفاوت اصلی دو گوشی مورد بحث در حسگرهای ثانویه به کار رفته در آن‌هاست.

گلکسی ای 54 در کنار دوربین اصلی از یک حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی f/2.2 و یک لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی f/2.4 بهره می‌برد.

دوربین فوق عریض این گوشی قادر است در شرایط نوری مناسب تصاویر قابل قبولی بگیرد؛ اما دوربین ماکرو به خاطر رزولوشن پایینش تقریبا تحت هیچ شرایطی استفاده چندانی نخواهد داشت!

از طرف دیگر، گلکسی اس 22 چینش دوربین حرفه‌ای‌تری داشته و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. لنز فوق عرض به کار رفته در این گوشی تقریبا مشابه با A54 رزولوشن 12 مگاپیکسلی دارد؛ اما دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی f/2.4 این گوشی تمام تفاوت‌های این دو را رقم زده و تصویربرداری بسیار لذت بخشی را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد.

این دوربین قادر است با بزرگنمایی نوری سه برابر و بزرگنمایی دیجیتال سی برابری تصاویر بسیار جذاب بگیرد.

جمع بندی: کدامیک از این دو گوشی برای شما مناسب‌تر است؟

گلکسی A54 S22 سامسونگ

تصمیم نهایی در خصوص این که کدامیک از این دو گوشی سامسونگ مناسب شماست، یک تصمیم شخصی است. با این وجود اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه و خرید یک محصول اقتصادی و کارآمد را داشته باشید، گلکسی ای 54 انتخاب قطعی شما خواهد بود.

این گوشی هم صفحه نمایش بهتری داشته و هم عمر باتری بالاتری را ارائه می‌دهد. همچنین طراحی بروزتر این دستگاه نیز بهتر از گوشی پرچمدار گلکسی اس 22 حس پریمیوم بودن را القا خواهد کرد!

گوشی Galaxy A54

با این وجود گلکسی اس 22 نیز محصول فوق‌العاده جذابی به شمار می‌رود که مزیت‌های بسیاری در مقایسه با ای 54 دارد. در وهله اول سیستم دوربین این گوشی بسیار بهتر از A54 عمل کرده و دوربین تله فوتوی به کار رفته در آن، به مراتب جذاب‌تر از دوربین ماکروی رقیب میانرده‌اش است.

همچنین اس 22 یکی از کوچک‌ترین و قدرتمندترین پرچمداران حال حاضر بازار است که می‌تواند برای افرادی که نیازمند عملکرد فوق‌العاده و اندازه نه چندان بزرگ هستند جذاب باشد.

گلکسی A54 S22 سامسونگ

در حال حاضر گلکسی A54 با قیمت حداقل 450 دلار قابل خرید است؛ در حالی که اس 22 نیز قیمتی حداقل 700 دلاری دارد.

نظر شما در خصوص این دو گوشی سامسونگ چیست؟ اگر شما قصد خرید داشته باشید، انتخابتان میانرده جدید این کمپانی خواهد بود یا پرچمدار سال گذشته؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*