شارژر ۳۰۰ واتی اوپو

شارژر ۳۰۰ واتی اوپو، گوشی شما را ۵ دقیقه‌ای شارژ می‌کند!

آداپتور شارژر ۳۰۰ واتی اوپو رونمایی شد. گوشی اوپو به‌لطف این شارژر و فناوری سوپر فست شارژ این کمپانی در عرض تنها ۵ دقیقه فول شارژ خواهد شد.

طی سالیان اخیر، فناوری شارژ موبایل با سرعت زیادی در حال حرکت رو به جلو است. چند سال قبل، گوشی‌ها با حداکثر سرعت ۲۷ واتی شارژ می‌شدند. اما در سال ۲۰۲۰ این سرعت به ۶۵ وات افزایش پیدا کرد. یک سال بعد، گوشی‌ها می‌توانستند با توان ۱۲۵ واتی شارژ شوند و رفته رفته این سرعت به ۲۰۰ تا ۲۱۰ وات رسید. حالا هم صنعت به سرعت شارژ ۳۰۰ واتی دست پیدا کرده است.

یک ماه پیش کمپانی ردمی (برند زیرمجموعه شیائومی) از نسخه سفارشی گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس با سوپر فست شارژ ۳۰۰ واتی رونمایی کرد. این گوشی می‌توانست به‌لطف فناوری فست شارژ خودش تنها در عرض ۵ دقیقه شارژ کامل شود. بر اساس گزارش‌های اخیر، این گوشی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به تولید انبوه خواهد رسید و وارد بازارهای جهانی می‌شود. با این حال ردمی تنها شرکتی نیست که مشغول توسعه این فناوری سوپر شارژ است.

جزئیاتی از شارژر ۳۰۰ واتی اوپو

یکی دیگر از برندهای چینی به‌نام اوپو نیز روی فناوری مشابهی کار می‌کند. گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اوپو نیز در حال توسعه تکنولوژی‌های مشابه خودش است و می‌تواند فناوری شارژ سریع ۳۰۰ واتی را ارائه کند. ظاهراً این شرکت روی موبایلی کار می کند که به یک باتری ۴،۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و با این توان شارژ مجدد خواهد شد.

شارژر ۳۰۰ واتی اوپو

اما این فقط باتری نیست که برای ارائه چنین توان شگفت‌انگیزی به‌آن نیاز خواهد بود. آداپتور شارژ، طراحی شارژ یا خود گوشی موبایل نیازمند بهینه‌سازی‌های منحصربه‌فردی هستند. همچنین برای پایین نگه داشتن ابعاد و حجم آداپتور نیز لازم است که از تکنولوژی جدید نیترید گالیم (GaN) استفاده شود. بدون آن مدیریت چنین فناوری و آداپتوری دشوار خواهد بود. البته فراموش نکنید که شارژدهی یک گوشی با باتری ۴،۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی کمتر از گوشی‌های دارای باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. اما سرعت شارژ بالاتری را در اختیار کاربران می‌گذارد که می‌تواند این موضوع را بی‌اثر کند.