رایج ترین مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی

رایج ترین مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی + راه حل

اگر دوربین گوشی اندرویدی شما هم دچار مشکلات عجیب و غریبی شده نگران نباشید. در اینجا رایج‌ترین این مشکلات را بررسی و رفع خواهیم کرد.

طی سالیان اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در تکنولوژی دوربین گوشی‌های موبایل رخ داده که محصولات اندرویدی در جلوی این راه قرار دارند. اما علیرغم این گام‌های چشمگیر، دوربین گوشی های اندرویدی با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند. گاهی اوقات اپلیکیشن دوربین کرش می‌کند یا گاهی تصاویر مات می‌شوند.

شاید زمانی که دوربین گوشی شما رفتار نادرستی از خودش نشان دهد باعث ناراحتی شما شود؛‌ اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که امکان حل این مشکل هم وجود دارد؟ گاهی با یک تغییر ساده در تنظیمات دوربین، نصب یک بروزرسانی نرم افزاری یا نگهداری صحیح از گوشی می‌تواند مشکل شما را برطرف کند.

بنابراین فرقی نمی‌کند که جزو کاربران حرفه‌ای گوشی‌های موبایل یا یک عکاس آماتور هستید، اینکه بدانید چگونه عیب‌یابی کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا دوباره عکس‌های خیره‌کننده‌ای با دوربین موبایل خود بگیرید.

مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی را حل کنید

در ادامه رایج ترین مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی را بررسی می‌کنیم و راه حلی برای آن‌ها ارائه خواهیم کرد.

کرش کردن اپلیکیشن دوربین

رایج ترین مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی

یکی از خسته‌کننده‌ترین مشکلاتی که برخی از کاربران اندرویدی با آن مواجه می‌شوند، کرش کردن ممتد اپلیکیشن دوربین است. این مشکل هنگام اجرای برنامه و یا در حین فشردن دکمه شاتر برای گرفتن یک عکس رخ می‌دهد. اگر شما هم دچار این مشکل شده باشید، نمی‌توانید با گوشی عزیزتان هیچ عکسی بگیرید.

راه حل:

  1. گوشی‌تان را ریستارت کنید: ساده‌ترین راه برطرف کردن باگ‌ها یا مشکلات مختلف، ریستارت کردن گوشی اندرویدی شما است. برای انجام این کار فقط کافیست دکمه پاور/ قفل را نگه داشته و سپس از منوی به‌نمایش درآمده، گزینه ریستارت را انتخاب کنید. وقتی گوشی شما ریستارت شد، برنامه دوربین را باز کنید و مشکل را مجدداً بررسی کنید.
  2. کش و اطلاعات را پاک کنید: حافظه پنهان به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا فایل‌های موقتی را ذخیره کنند و تجربه کاربری سریع‌تر و پاسخگوتری را ارائه کنند. اما وقتی این فایل‌ها بیش از حد انباشته شوند، باعث از کار افتادن برنامه دوربین می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید عملکرد سیستم گوشی خودتان را به روز اول خودش بازگردانید، توصیه می‌کنیم حتماً کش‌ها را پاک کنید. برای این کار وارد صفحه تنظیمات گوشی شوید، سپس مسیر Apps > Camera > Storage را دنبال کنید و گزینه‌های Clear cache و Clear data را انتخاب کنید.
  3. بروزرسانی نرم افزاری را چک کنید: اگر از اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین گوشی استفاده می‌کنید، احتمالاً نمی‌توانید بروزرسانی آن را از طریق پلی استور گوگل چک کنید. بنابراین برنامه دوربین فقط از طریق بروزرسانی نرم افزاری کل گوشی آپدیت خواهد شد. اگر می‌خواهید ببینید که آیا آپدیتی برای گوشی شما ارسال شده یا خیر، باید وارد بخش تنظیمات گوشی خود شده و به بخش Software update بروید. اگر آپدیتی برای گوشی شما ارسال شده باشد، دکمه Download and Install روی صفحه ظاهر خواهد شد.

فلش دوربین کار نمی‌کند

رایج ترین مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی

چراغ قوه‌ای که در پشت قاب گوشی شما وجود دارد، نقش فلش دوربین گوشی در محیط‌های تاریک را هم ایفا می‌کند. این نور اضافی، به شما کمک می‌کند عکس‌های شفاف‌تری را در محیط‌های کم نور ثبت کنید. ولی متأسفانه گاهی اوقات فلش به‌درستی کار نمی‌کند و در نتیجه عکس‌هایی که با دوربین گوشی خود می‌گیرید، تاریک و پر از نویز هستند. پس اگر فلش دوربین شما کار نمی‌کند، راهکار چیست؟

راه حل:

  1. تنظیمات فلش را در اپلیکیشن دوربین بررسی کنید: ممکن است فلش دوربین گوشی شما فعال نباشد. برای آنکه از روشن بودنش اطمینان پیدا کنید، به‌دنبال آیکون چراغ قوه یا فلش دوربین در بالا یا پایین اپلیکیشن دوربین گوشی خود بگردید. همچنین گزینه‌ای به‌نام فلش خودکار نیز وجود دارد که اگر فعال باشد، حرف “A” را در کنار آیکون فلش به‌نمایش می‌گذارد. اگر می‌خواهید فلش همیشه روشن باشد، آن را از حالت خودکار دربیاورید.
  2. وضعیت باتری گوشی‌تان را بررسی کنید: برخی از گوشی‌های اندرویدی برای ذخیره هرچه بیشتر شارژ، وقتی گوشی به شارژ مشخصی مثل ۱۵ درصد می‌رسد، اجازه استفاده از فلش دوربین را به کاربران نمی‌دهند. بنابراین حتماً از کافی بودن شارژ باتری گوشی خود مطمئن باشید.
  3. مطمئن شوید که چیزی مانع فلش نشده است: شاید یک شیء یا یک قاب غیراستاندارد، جلوی فلش دوربین را گرفته باشد. به‌طور مثال اگر قابی که تهیه کرده‌اید مخصوص گوشی شما نباشد، این اتفاق رخ می‌دهد.

عکس‌های گرفته شده، ذخیره نمی‌شوند

رایج ترین مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی

زمانی که عکسی را با اپلیکیشن دوربین می‌گیرید، معمولا فایل آن باید در گالری گوشی شما ذخیره شود. اپلیکیشن دوربین و گالری با یکدیگر در ارتباط هستند؛ بنابراین اگر برای یکی از آن‌ها مشکلی به‌وجود آید، ناگذیر دیگری را هم درگیر خواهد کرد. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که می‌تواند گریبان شما را بگیرد، ذخیره نشدن عکس‌های گرفته شده با دوربین است. این یعنی برنامه دوربین کار خودش را به‌خوبی انجام می‌دهد، اما نمی‌تواند مکانی برای ذخیره تصاویر پیدا کند. دلیلی که در پس این مشکل وجود دارد، مربوط به حافظه ذخیره‌سازی دستگاه است.

راه حل:

  1. حافظه ذخیره‌سازی دستگاه‌تان را بررسی کنید: اولین کاری که شما باید انجام دهید، بررسی کردن فضای باقی‌مانده از حافظه گوشی اندرویدی‌تان است. با رفتن به تنظیمات گوشی و سپس بخش Storage می‌توانید این فضا را بررسی کنید.
  2. فضای ذخیره‌سازی گوشی‌تان را افزایش دهید: با پاک کردن فایل‌های ناخواسته، اضافه کردن یک کارت حافظه microSD و یا انتقال فایل‌هایتان به فضای ابری، شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی گوشی‌تان را افزایش دهید.
  3. از اپلیکیشن گالری خود گوشی استفاده کنید: برخی از کاربران ترجیح می‌دهند از اپلیکیشن‌های متفرقه به‌جای اپلیکیشن گالری پیش‌فرض گوشی خود برای دیدن تصاویر ذخیره شده در حافظه گوشی استفاده کنند. اگر این برنامه به‌مشکل بخورد، عکس‌هایی که با دوربین گوشی می‌گیرید، ذخیره نخواهند شد. بنابراین یا آن را مجدداً نصب کنید یا از برنامه دیگری استفاده کنید.

اپلیکیشن دوربین خیلی کُند شده است

رایج ترین مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی

وقتی اپلیکیشن دوربین کند عمل می‌کند، این نشان می‌دهد که مشکل چیز دیگری است. به‌طور مثال زمانی که اپلیکیشن را اجرا می‌کنید، دستورات شما با سرعت پایینی اجرا می‌شوند. در چنین مواقعی چه‌کار باید کرد؟

راه حل:

  1. برنامه‌های پس‌زمینه گوشی را ببندید: اگر گوشی شما حافظه رم زیادی ندارد، اجرای چندین برنامه در پس زمینه می‌تواند عملکرد آن را تحت تأثیر بگذارد. برای بهبود پاسخگویی سیستم و آزادسازی حافظه رم، شما باید برنامه‌های بلااستفاده در پس زمینه را ببندید. این کار بسته به مدل گوشی شما می‌تواند متفاوت باشد. اما معمولاً با کشیدن انگشت خود روی صفحه اصلی گوشی به طرف بالا و انتخاب گزینه Close All در زبانه Recent Apps می‌توانید این کار را انجام دهید.
  2. حافظه گوشی‌تان را آزاد کرده و دستگاه را بروزرسانی کنید: به‌مرور زمان، با ذخیره برنامه‌ها و فایل‌های چندرسانه‌ای، حافظه داخلی گوشی شما کاهش پیدا می‌کند. این می‌تواند منجر به کاهش عملکرد سیستم شود، زیرا بروزرسانی‌های نرم افزاری دیگر روی گوشی نصب نخواهند شد و این یعنی اپلیکیشن گوشی مستعد مواجهه با باگ‌ها و اشکالات مختلف است. به صفحه تنظیمات گوشی و سپس بخش Storage بروید. مطمئن شوید که گوشی شما از حافظه خالی کافی برخوردار است. اگر فضای کافی وجود دارد، به صفحه تنظیمات و بخش Software update بروید و گوشی‌تان را آپدیت کنید. یک آپدیت جدید می‌تواند مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی را حل کند.
  3. حالت Power Saver را غیرفعال کنید: حالت‌های Power Saver یا Power Saving با کاهش سرعت پردازنده و روشنایی نمایشگر، باعث ذخیره انرژی بیشتری در گوشی شما می‌شوند. ولی در عین حال روی عملکرد سیستم گوشی شما تاثیر مستقیمی می‌گذارند و ممکن است باعث لگ زدن و کند شدن آن نیز شوند. برای بررسی غیرفعال یودن این گزینه، وارد تنظیمات گوشی خود شوید، به بخش Battery رفته و به‌دنبال گزینه‌ای به‌نام Power Saver mode بگردید و آن را غیرفعال کنید.

عکس‌ها تار و غیر فوکوس ثبت می‌شوند

عکس‌ها تار و غیر فوکوس ثبت می‌شوند

هیچ چیزی بدتر از یک عکس تار و زشت نیست. وقتی جزئیات یک تصویر کم است، تشخیص سوژه و هدف عکس سخت می‌شود. و اگر با دوربین یک گوشی گران قیمت اندرویدی ابن عکس را ثبت کرده باشید، ناامیدکننده‌تر هم می‌شود. اما اگر لنز دوربین گوشی آسیب ندیده باشد، مقصر این اتفاق می‌تواند تنظیمات دوربین باشد.

راه حل:

  1. روی سوژه ضربه بزنید تا فوکوس شود: به‌صورت پیش‌فرض دوربین گوشی های اندرویدی خودکار تنظیمات را انجام می‌دهد تا عکس به بهترین شکل ثبت شود. اما گاهی اقات هم ممکن است دوربین اشتباه کند و نقطه نامناسبی را برای فوکوس انتخاب کند. اگر می‌خواهید مطمئن باشید که فوکوس به‌درستی انجام شده، قبل از عکس گرفتن، با انگشت خود روی صفحه گوشی ضربه بزنید تا یک دایره روی سوژه مشاهده و سپس پنهان شود. حالا عکس بگیرید.
  2. حالت درستی را انتخاب کنید: اکثر گوشی‌های اندرویدی حالت‌های مختلفی برای عکاسی دارند. اما همه آن‌ها مناسب نوع عکسی که شما می‌خواهید بگیرید نیستند. به‌طور مثال حالت Portrait مناسب عکاسی از افراد از نزدیک است، ولی برای عکاسی از مناظر توصیه نمی‌شود. بنابراین شما باید بدانید که کدام حالت دوربین برای چه نوع عکاسی مناسب است و آن را انتخاب کنید.
  3. از سه‌پایه استفاده کنید: شاید متوجه این موضوع نشوید، اما هنگام عکاسی با موبایل دستتان خواهد لرزید. فرقی نمی‌کند لرزش دست دارید یا لنز دوربین گوشی شما بیش از حد حساس است؛ شما به چیزی برای پایدار کردن گوشی احتیاج دارید. سه‌پایه دوربین یک راه عالی برای تقویت تثبیت‌شوندگی عکسبرداری با دوربین گوشی شما است. این به فوکوس خودکار اجازه می‌دهد بهترین کار خودش را انجام دهد و در عین حال لرزش تصادفی را هم به صفر برساند.

کیفیت ویدیوها پایین است

کیفیت ویدیوها پایین است

گوشی‌های اندرویدی معمولا از لنز مشابهی برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده می‌کنند. این در مورد گوشی‌های مدرن‌تر که چند دوربینه هستند هم صدق می‌کند. حتی آن‌هایی که به شما اجازه می‌دهند با فاصله کانونی و عمق دید متفاوتی عکاسی و فیلمبرداری کنید. از آنجا که این دو در هم تنیده شده‌اند، جای تعجبی نیست که با خراب شدن تنظیمات دوربین، کیفیت ویدیوها نیز کاهش پیدا کند. در نتیجه دوربین گوشی شما ویدیوهایی بدون جزئیات و تحریف شده را ضبط خواهد کرد.

راه حل:

  1. رزولوشن فیلمبرداری دوربین گوشی را بالاتر ببرید: هنگام فیلمبرداری، شما باید همیشه بالاترین رزولوشن ممکن را انتخاب کنید. زیرا تعداد پیکسل‌های بیشتر به‌معنای جزئیات بیشتر و در نتیجه فیلمی شفاف‌تر و باکیفیت‌تر است. شما باید رزولوشن فیلمبرداری را از داخل اپلیکیشن دوربین انتخاب کنید. در برخی گوشی‌های اندرویدی این گزینه در حالت فیلمبرداری دوربین حضور دارد. در برخی دیگر، باید اپلیکیشن دوربین را اجرا کرده و با لمس آیکون چرخ‌دنده، وارد بخش تنظیمات آن شده و به‌دنبال گزینه رزولوشن بگردید.
  2. هرگونه فیلترهای ناخواسته را غیرفعال کنید: فیلترها، راهی عالی برای کمی بهتر کردن حس و حال ویدیوهای شما یا بهبود نور محیط هستند. متأسفانه همیشه هم آن‌ها نمی‌توانند تصویر را بهینه کنند و شاید باعث کاهش کیفیت ویدیوها شوند. تمام فیلترها را غیرفعال کنید و هنگام فیلمبرداری از هیچ فیلتری استفاده نکنید و سپس کیفیت ویدیوی ضبط شده را بررسی کنید.
  3. لنز دوربین گوشی‌تان را تمیز کنید: اگر هم در عکس‌ها و هم ویدیوهای ضبط شده با گوشی، ابرهایی ظاهر شده‌اند، این می‌تواند به‌خاطر کثیفی لنز دوربین گوشی‌تان باشد. از یک دستمال نانو مخصوص نمایشگر برای تمیز کردن آن استفاده کنید. همچنین توصیه می‌کنیم به‌هیچ عنوان از پاک‌کننده‌های مایع خشن مثل چندمنظوره‌ها برای تمیز کردن لنز گوشی استفاده ن کنید.

ویدیوها بدون صدا ضبط می‌شوند

ویدیوها بدون صدا ضبط می‌شوند

یک فیلم بدون صدا، به‌هیچ عنوان نمی‌تواند درگیرکننده باشد. یکی از مشکلات نادر، ولی آزاردهنده دوربین گوشی های موبایل که ممکن است هنگام فیلمبرداری با آن‌ها مواجه شوید، قطع شدن صدا است. از آن بدتر اینکه تا وقتی بخواهید یک بار دیگر ویدیوی ضبط شده را ببینید، متوجه این موضوع نخواهید شد!

راه حل:

  1. به میکروفون مجوز دهید: اپلیکیشن دوربین گوشی شما برای استفاده از میکروفون جهت ضبط صدا، به مجوز نیاز دارد. برای آنکه از اعطای مجوز به آن اطمینان پیدا کنید، وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شوید، به بخش Apps بروید و به‌دنبال گزینه‌ای به‌نام Camera یا Video Recording بگردید. سپس برنامه را انتخاب کرده و روی گزینه Permissions ضربه بزنید. گزینه مربوط به میکروفون را به حالت فعال دربیاورید.
  2. بلوتوث را خاموش کنید:‌ این روزها اکثر دستگاه‌های بی‌سیم مثل ایربادهای بلوتوثی به‌صورت خودکار به گوشی شما متصل می‌شوند. در نتیجه امکان دارد گوشی شما به هدفون بلوتوثی‌تان متصل شده باشد و بدون اطلاع شما، در حال استفاده از میکروفون باشد. وارد صفحه تنظیمات شده و بلوتوث را غیرفعال کنید.
  3. گوشی‌تان را آپدیت و یا ریستارت کنید: اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است مقصر آن یک باگ باشد که باید از طریق بروزرسانی نرم‌افزاری برطرف شود. وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شوید، گزینه Software update را انتخاب کنید و اگر آپدیتی برای دستگاه شما موجود بود، گزینه Download and Install را انتخاب کنید. در صورتی که هیچ آپدیتی برای گوشی شما منتشر نشده بود، ممکن است با یک ریستارت ساده هم مشکل حل شود.
  4. بررسی کنید که میکروفون پوشیده نباشد: با توجه به موقعیت میکروفون روی گوشی شما، ممکن است استفاده از یک قاب محافظ غیراصل باعث پوشاندن آن شده و جلوی ضبط صدا را بگیرد. این موضوع را هم بررسی کنید.

هنگام استفاده دوربین گوشی بیش از حد داغ می‌شود

هنگام استفاده دوربین گوشی بیش از حد داغ می‌شود

گوشی شما در محیط‌های گرم یا هنگامی که برای مدت زمان طولانی از آن کار سنگین می‌کشید، بیش از حد داغ می‌کند. به‌طور مثال اگر برای مدت زمان طولانی بدون وقفه از اپلیکیشن دوربین استفاده کنید، امکان رخ دادن این اتفاق وجود دارد. موبایلی که بیش از حد گرم می‌شود، نه تنها از لحاظ فیزیکی آزاردهنده خواهد شد، بلکه باعث کند شدن سیستم نیز می‌شود.

در واقع پردازنده زیر قاب آن شروع به داغ‌تر شدن خواهد کرد و گوشی برای اینکه کمی دما را پایین‌تر بیاورد، مصرف انرژی را کم می‌کند. همین باعث می‌شود اپلیکیشن‌هایی مثل دوربین، کندتر اجرا شوند. حتی ممکن است گوشی شما خودش را هم خاموش کند تا جلوی داغ شدن بیش از حد را بگیرد.

راه حل:

  1. هنگام شارژ شدن گوشی‌تان، از دوربین استفاده نکنید: گوشی‌ها از فناوری شارژ سریع با ولتاژ و جریان بالا پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند حرارت زیادی را تولید کند. اگر اپلیکیشن دوربین را هنگام شارژ اجرا کنید، فعالیت پردازنده بیشتر می‌شود و در نتیجه گوشی داغ‌تر خواهد شد. توصیه می‌کنیم منتظر بمانید گوشی به شارژ کافی برسد، سپس آن را از شارژ کشیده و از برنامه دوربین استفاده کنید.
  2. از دوربین گوشی، طولانی‌مدت استفاده نکنید: در صورتی که در شرایط استاندارد از گوشی‌های هوشمند مدرن استفاده کنید، آن‌ها دچار داغی بیش از حد نمی‌شوند. اما اگر در محیطی زندگی می‌کنید که دمای بسیار بالایی دارد، باید مدت زمان استفاده از برنامه‌های پرمصرف مثل دوربین را کم کنید تا کمتر دمای گوشی شما افزایش پیدا کند. اگر نمی‌توانید به محیط خنک‌تری بروید و ناچار به استفاده از دوربین گوشی‌تان هستید، توصیه می‌کنیم کمی نور صفحه را کم کنید و رزولوشن دوربین را پایین‌تر بیاورید تا فشار کمتری به پردازنده وارد شده و در نتیجه دمای آن کمتر به بالا برود.
  3. گوشی‌تان را از قاب خارج کنید: اگر قاب گوشی شما از جنسی مثل چرم استفاده می‌کند، این می‌تواند باعث داغ شدن دستگاه شما شود. حالا به این استفاده طولانی‌مدت از دوربین و هوای گرم یک روز تابستانی را هم اضافه کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل هنگام فیلمبرداری گوشی‌تان را از داخل قابش خارج کنید.

عکس‌ها خیلی روشن یا تاریک هستند

عکس‌ها خیلی روشن یا تاریک هستند

گاهی اوقات ممکن است شما متوجه شوید که عکس‌هایتان خیلی روشن یا تاریک هستند. این مشکل می‌تواند مربوط به نوردهی باشد که اغلب به شرایط نوری محیط و یا تنظیمات دوربین بستگی خواهد داشت. اگر تنظیمات دوربین تغییری پیدا نکرده، شما می‌توانید با تکنیک‌هایی، این مشکل را برطرف کنید.

راه حل:

  1. نوردهی را تنظیم کنید: اپلیکیشن دوربین اکثر گوشی‌های اندرویدی، دارای اسلایدری برای تنظیم نوردهی هستند. شما می‌توانید با ضربه زدن روی صفحه و سوژه‌‌ای که مدنظرتان است و سپس بالا و پایین کشیدن اسلایدر به‌نمایش درآمده روی صفحه، نوردهی را کم و زیاد کنید.
  2. از حالت HDR استفاده کنید: اگر گوشی شما از HDR پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید از این قابلیت برای گرفتند چند عکس در سطوح نوردهی مختلف استفاده کنید تا تصویر نهایی با بهترین نور و کنتراست ممکن ثبت شود. البته فعال‌سازی HDR در گوشی‌های مختلف با یکدیگر فرق می‌کند، اما قاعدتا می‌توانید از بخش تنظیمات دوربین به این گزینه دسترسی پیدا کنید.
  3. فیلتر را تغییر دهید: برخی از فیلترهای دوربین فقط برای محیط‌های تاریک استفاده می‌شوند. این یعنی در محیط‌های پرنور از فیلترهایی با چگالی طبیعی برای دوربین گوشی خود استفاده کنید تا نوردهی مناسبی را ارائه دهند. اگر هم محیط عکاسی مورد نظرتان خیلی تاریک است، حالت Night Mode را روشن کنید تا نور صحنه را بیشتر کند.

چشم‌ها در تصاویر ثبت شده با فلش قرمز رنگ هستند

چشم‌ها در تصاویر ثبت شده با فلش قرمز رنگ هستند

قرمز شدن چشم‌ها زمانی رخ می‌دهد که فلاش گوشی شما از شبکیه چشم شخصی که از او عکس می‌گیرید، منعکس می‌شود. این اتفاق می‌تواند یک تصویر خوب و به‌یادماندنی را خراب کند. گرچه به‌لطف پیشرفت در فناوری دوربین دیگر این اتفاق کمتر رخ می‌دهد، اما گاهی اوقات امکان رخ دادن آن وجود دارد.

راه حل:

  1. از فلاش استفاده نکنید: ساده‌ترین راه جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی، خاموش کردن فلاش دوربین است. تا حد ممکن از نور طبیعی استفاده کنید و مطمئن شوید که فلاش غیرفعال است.
  2. تنظیمات ضد قرمزی چشم را روشن کنید: معمولاً گوشی‌های مدرن اندرویدی از گزینه‌ای برای حذف افکت قرمزی چشم برخوردارند که می‌توانید در تنظیمات فلاش دوربین آن را بیابید. بنابراین اگر این مشکل همچنان ادامه دار بود، سعی کنید این قابلیت که معمولاً با یک آیکون چشم و عبارت R به‌نمایش گذاشته می‌شود را فعال کنید.
  3. تصویر را ویرایش کنید: شما همچنین می‌توانید تصاویری که با این شرایط در گذشته ثبت شده‌اند را به‌لطف اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر یا حتی برنامه دوربین خود گوشی‌تان ویرایش کرده و تصحیح کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*