کشف سنجاب عصر یخبندان

سنجاب عصر یخبندان پس از 30 هزار سال، بالاخره کشف شد!

دانشمندان از کشف سنجاب عصر یخبندان در یکی از مناطق کانادا خبر دادند. قدمت این سنجاب زمینی به ۳۰ هزار سال می‌رسد و به‌شکل حیرت‌انگیز حفظ شده است.

معمولا در دنیای فسیل ها خبر کشف یک ماموت غول‌پیکر باعث هیجان زیادی می‌شود؛ اما حالا کشف یک سنجاب زمینی قطبی که به عصر یخبندان تعلق دارد، خبرساز شده است.

کشف یک سنجاب زمینی قطبی متعلق به عصر یخبندان در کانادا

کشف سنجاب عصر یخبندان

برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ بود که خبر پیدا شدن این سنجاب منتشر شد. هرچند که مقامات کانادایی هیچگونه تصویری را در اختیار رسانه‌ها قرار ندادند و حالا پس از چند سال تصمیم به نمایش عمومی آن دارند. سنجاب زمینی قطبی کشف شده به منطقه یوکان کانادا تعلق دارد که همین الان نیز به‌خاطر سنجاب های خود معروف است.

بسیار پیش می‌آید که دانشمندان لانه‌های این جانور را که به عصر یخبندان تعلق دارند، کشف کنند؛ اما کشف یک فسیل کامل دستاورد دیگری است.

این سنجاب در نگاه اول همچون توپی از پشم قهوه‌ای جلوه می‌کند؛ اما اگر دقت کنید متوجه دم، گوش، دستانی کوچک و حتی صورتش خواهید شد. در واقع سنجاب به‌طور کامل حفظ شده و همین نیز مایه تعجب دیرینه‌ شناسان است. بررسی‌های بیشتر سنجاب کشف شده از عصر یخبندان نشان داد که جانور در اولین خواب زمستانی جان خود را از دست داده است؛ اما علت مرگ مشخص نیست.

کشف سنجاب عصر یخبندان

کارشناسان از یک مرکز دامپزشکی محلی درخواست کردند که تصویر اشعه ایکس این جانور را تهیه کنند. آنها در ابتدا تمایل چندانی به این کار نداشتند؛ زیرا فکر می‌کردند که کلسیم موجود در استخوان های حیوان در طول ۳۰ هزار سال از بین رفته باشد و در نهایت تصویری تار را مشاهده کنند.

هرچند که اشعه ایکس چیز دیگری را نشان داد. استخوان‌ها کاملا سالم بودند و ساختار بسیار خوبی هم داشتند. در واقع گویی دانشمندان این سنجاب عصر یخبندان را در حالی که خوابیده است، کشف کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*