خودرو جدید داخلی

نام و زمان عرضه 7 خودرو جدید داخلی که امسال روانه بازار می‌شوند اعلام شد

وزارت صمت نام و زمان عرضه 7 خودرو جدید داخلی که در سال 1402 روانه بازار می‌شوند را اعلام کرد. در ادامه با خودروهای جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

گزارش سالانه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن و کرمان موتور قصد دارند در مجموع 7 خودرو داخلی جدید را تا پایان سال 1402 به بازار ایران عرضه کنند. در ادامه با جزئیات و زمان عرضه آنها آشنا خواهیم شد.

نام و زمان عرضه 7 خودرو جدید داخلی

عرضه ری را و TF21 توسط ایران خودرو

خودرو جدید داخلی

گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد در نیمه دوم سال 1402 دو محصول ملی جدید خود را به بازار عرضه کند. کراس اوور ری را در مرحله تست‌های فنی قرار داشته و مدل‌های نهایی آن احتمالا در تابستان 1402 به تولید خواهند رسید.

خودرو جدید داخلی

پروژه TF21 نیز در قالب یک هاچ بک کلاس B قرار است به‌عنوان جایگزین خانواده پژو 206 و 207i در اواخر سال 1402 به بازار عرضه شود. ضمن این‌که این خودرو اخیرا به مرحله تولید مدل‌های اولیه رسیده است.

عرضه کادیلا توسط پارس خودرو

خودرو جدید داخلی

تولید مدل اولیه پارس خودرو به‌تازگی شروع شده است. این خودروی داخلی جدید در واقع تندر 90 ایرانیزه محسوب می‌شود که اکنون ارتقا پیدا کرده و قرار است با موتور ME16 تولید شود. گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو قصد دارند این خودرو را طی ماه‌های آینده معرفی کرده و در سال جاری به بازار عرضه کنند. ضمن این‌که پارس خودرو عرضه سهند با نام تجاری خود را نیز در دستور کار قرار داده است.

عرضه آریا و پاژ توسط سایپا

خودرو جدید داخلی

سایپا عرضه دو خودرو داخلی جدید آریا و پاژ را در کنار کوییک GX، شاهین پلاس ME16، شاهین CVT و اطلس را در دستور کار خود قرار داده است. آریا یک هاچ بک کراس پلتفرم SP100 محسوب می‌شود که در نیمه دوم سال 1402 شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. این خودرو با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی GDi و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT روانه بازار خواهد شد.

خودرو جدید داخلی

سایپا پاژ نیز به‌عنوان محصول مشترک گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو به شمار می‌رود که بر اساس پلتفرم رنو کویید توسعه پیدا کرده و با نشان سایپا در قالب یک خودرو اقتصادی در اواخر سال 1402 به بازار عرضه خواهد شد.

عرضه سیلک C3-XR ایرانیزه توسط سایپا سیتروئن

سیلک

سایپا سیتروئن قصد دارد نسخه ایرانیزه شده سیتروئن C3-XR را با نام سیلک در اواخر سال 1402 به بازار ایران عرضه کند. این خودرو از لحاظ ابعادی به پژو 2008 و ری را شباهت زیادی دارد. ضمن این‌که نام این خودرو از منطقه‌ای باستانی در نزدیکی کاشان به نام سیَلک (Sialk) گرفته شده است.

عرضه خودرو جدید داخلی ایگل توسط کرمان موتور

ایگل

کرمان موتور قصد دارد در سال جاری سدان کلاس C خود را که طبق پلتفرم جک جی 4 توسعه داده را با نام ایگل به بازار عرضه کند. نام این خودرو از نام یک روستا و منطقه در استان تهران گرفته شده و از لحاظ تلفظی به کلمه انگلیسی Eagle به معنی عقاب نیز شباهت دارد.