آخرین اخبار GTA 6

آخرین اخبار GTA 6: از تاریخ رونمایی تا پلتفرم و عرضه روی PC

بر اساس آخرین اخبار از بازی GTA 6 احتمالا باید منتظر عرضه انحصاری این عنوان روی کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ اس و PC باشیم.

دنیای بازی های ویدیویی به‌شدت در انتظار اخبار جدیدی از بازی GTA 6 به سر می‌برد! البته هنوز هیچگونه اخبار رسمی در خصوص این بازی در اختیارمان نیست. با این وجود تنور شایعات پیرامون آن همچنان بسیار داغ است.

بر اساس آخرین اخبار پیرامون بازی GTA 6 تقریبا می‌توان مطمئن بود که کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قادر به اجرای این بازی نخواهند بود. به این ترتیب، تنها گیمرهای کنسول‌های نسل نهمی PS5 و Xbox Series X | S در کنار پی سی گیمرها می‌توانند انتظار عرضه این شاهکار را داشته باشند.

آخرین اخبار از بازی GTA 6 حاکی از عرضه آن فقط روی کنسول های نسل نهمی و PC است

تا به امروز اطلاعات فراوانی در خصوص بازی GTA 6 لو رفته است. مهم‌ترین درز اطلاعات در خصوص این عنوان مربوط به سپتامبر 2022 است که در آن تصاویری از محیط بازی نیز در فضای اینترنت منتشر شد!

تقریبا تمامی اسناد لو رفته از Grand Theft Auto VI حاکی از عرضه انحصاری این بازی بر روی کنسول های نسل نهمی و PC هستند. علاوه بر این، عملکرد نه چندان خوب GTA V بر روی کنسول‌های نسل هشتم و نیز رویکرد اخیر راکستار در قبال GTA Online بیش از پیش تاییدکننده عرضه انحصاری این بازی برای کنسول‌های نسل نهمی خواهند بود.

آخرین اخبار GTA 6

سری GTA با هر نسخه جدید خود دنیای بازی‌های جهان باز و نقش آفرینی را با تحولی عظیم روبرو می‌کند. به همین جهت انتظار می‌رود جی تی ای 6 نیز دنبال‌کننده همین مسیر باشد.

البته از زمان عرضه نسخه پیشین GTA در سال 2013 دنیای بازی‌های ویدیویی تغییرات بزرگی را به خود دیده است. بنابراین می‌توان انتظار تغییرات بزرگی در بخش گرافیک و گیم پلی بازی را داشت.

تصاویر لو رفته از نسخه اولیه این بازی که در ماه سپتامبر 2022 در فضای اینترنت منتشر شد حاکی از جزئیات بصری فوق العاده بازی و بهبود چشمگیر المان‌های مختلف بازی در مقایسه با نسل پیش بود.

دنیای جهان باز GTA 6 و جزئیات گرافیکی خیره‌کننده آن نویدبخش این بود که راکستار قصد دارد بازی را برای کنسول‌های نسل نهم و PC منتشر کند.

در یکی دیگر از آخرین اخبار پیرامون GTA 6، نقشه‌ای بسیار گسترده از وایس سیتی (Vice City) به‌عنوان نقشه اصلی بازی در اینترنت منتشر شد. این نقشه به‌حدی بزرگ بود که حتی نسخه سان آندریاس با آن نقشه بزرگ قادر به رقابت با آن نبود!

با در نظر گرفتن توان سخت افزاری پلی استیشن 4 و ایکس باکس سری ایکس بعید به نظر می‌رسد که این کنسول‌ها قادر به پردازش محیط‌های پهناور، گسترده و پرجزئیات GTA 6 باشند.

بنابراین عرضه انحصاری بازی برای کنسول‌های نسل نهمی اقدامی منطقی برای راکستار به شمار خواهد رفت.

چندی پیش، تام هندرسون، خبرنگار سرشناس Insider Gaming، سال 2024 را به‌عنوان بازه زمانی منطقی برای عرضه GTA 6 برشمرده و تاخیر آن تا تعطیلات سال 2025 را نیز منطقی توصیف کرده بود.

هندرسون همچنین مدعی شده که نسخه بعدی GTA به‌طور انحصاری بر روی کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس و PC منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است که کنسول‌های نسل نهمی که در اواخر سال 2020 روانه بازار شدند، هنوز نتوانسته‌اند از حیث تعداد بازیکنان به نسل قبل خود برسند. همین عامل یکی از مهم‌ترین دلایلی است که راکستار هنوز هیچ خبر رسمی در خصوص GTA 6 را منتشر نکرده است!

بر اساس گزارشات موجود، این کمپانی منتظر است که کنسول‌های نسل نهم به پایگاه قدرتمندتری از کاربران رسیده و سپس اقدام به رونمایی از نسل بعدی عنوان پرچمدارش کند.