ظاهر واقعی آیفون 15

طراحی نهایی و ظاهر واقعی آیفون 15 را در این عکس‌های جدید ببینید

ظاهر واقعی آیفون 15 – iPhone 15 در تصاویر امروز افشا شد. در این تصاویر جزئیات جدیدی به چشم می‌خورند که با رندرهای پیشین شباهت دارند.

هر سال تا پیش از معرفی رسمی نسل جدید آیفون‌ها، تصاویر و رندرهای متفاوتی از آن به بیرون درز می‌کند. متاسفانه تعداد نفوذی‌ها و جاسوسان اپل در بخش طراحی به قدری زیاد بوده که هر سال پیش از مراسم معارفه آیفون جدید شاهد لو رفتن جزئیات طراحی آن هستیم و هنگام مراسم اصلی اپل، چیز جدیدی حداقل در بخش ظاهری برایمان وجود ندارد.

امروز تصاویر جدیدی از ظاهر واقعی آیفون 15 به بیرون نشت کرده‌اند. این تصاویر که مهر تاییدی بر تصاویر و رندرهای قبلی می‌زنند، حدس و گمان‌های مربوط به طراحی نسل جدید آیفون را قوت می‌بخشند. در همین حال اپل نیز سخت مشغول کار بوده تا خانواده آیفون 15 را برای ماه سپتامبر آماده کند.

رندر با کیفیت از ظاهر واقعی آیفون 15

ظاهر واقعی آیفون 15

این رندر جدید از سوی همان افشاکننده‌هایی منتشر شده که در ماه فوریه تصاویری را به آیفون 15 نسبت دادند. بر خلاف تصاویر ماه فوریه، این رندرها کیفیت بسیار بالایی دارند و نمای کاملی از گوشی آتی اپل را به تصویر می‌کشند. البته این تصاویر جدید تنها مربوط به نسخه‌های پرو بوده و هنوز خبری از آیفون 15 معمولی نیست.

بر اساس شایعات، خانواده آیفون 15 پرو از فریم تیتانیومی و گوشه‌های گرد‌تر بهره خواهد برد. این کار به منظور قرارگیری راحت‌تر گوشی در دست انجام شده و البته ظاهری جدید و پریمیوم به دیوایس می‌بخشد. در لبه بالایی چندین حفره نیز به چشم می‌خورند که ممکن است متعلق به اسپیکر باشند. بدین ترتیب شاهد اسپیکر استریوی بسیار قدرتمند در نسل جدید آیفون‌ها خواهیم بود.

ظاهر واقعی آیفون 15

ابعاد لنزهای دوربین نیز دستخوش تغییراتی شده است. همچنین ماژول دوربین نیز ضخیم‌تر شده و به طور کلی سری آیفون 15 پرو مجهز به سنسور کاملا جدیدی خواهد شد. این سنسور نور بیشتری جذب می‌کند و همزمان از جذب نور بیش از حد یا کمتر از حد مطلوب در شرایط نوری گوناگون جلوگیری خواهد کرد.

تمامی مدل‌های آیفون 15 از شارژرهای USB C پشتیبانی خواهند کرد. بدین ترتیب درگاه لایتنینگ به فراموشی سپرده می‌شود ولی استفاده از سرعت شارژ حداکثری برای گوشی، تنها منوط به تهیه شارژر مورد تایید اپل خواهد بود. دکمه معروف سایلنت حالت فیزیکی خود را از دست داده و حالا تنها با ویبره haptic با کاربر ارتباط برقرار می‌کند.

همین اتفاق برای دکمه تنظیم صدا نیز رخ داده و شاهد یک دکمه یکپارچه‌ای هستیم که با فشردن آن‌ها و فعال شدن موتور هپتیک، متوجه عملکردشان خواهید شد. البته این فرایند تجربه‌ای بسیار مشابه با دکمه‌های فیزیکی خواهد داشت و تغییر عجیب و غریبی به شمار نمی‌آید. اپل پیش از این در آیفون 7 از دکمه هوم هپتیک به جای فیزیکی استفاده کرد و کاربران نیز مشکلی با استفاده از این مکانیسم جدید نداشتند. به نظر نمی‌آید که این تغییر جدید بخواهد برای آیفون‌دوستان مشکلی ایجاد کند؛ چرا که هرچه دکمه‌های فیزیکی کاهش پیدا کنند خطر استهلاک و خرابی آن‌ها نیز کمتر خواهد شد.

حاشیه‌های باریک‌تر

حاشیه دور صفحه

بر اساس تصاویری که از ظاهر واقعی آیفون 15 منتشر شده، حاشیه دور نمایشگر تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و در مدل‌های پرو این حاشیه به 1.55 میلی‌متر در هر چهار لبه رسیده است. این حاشیه اندک باعث می‌شود علاوه بر افزایش زیبایی دیوایس، ابعاد کلی دستگاه نیز تا حدی کاهش پیدا کند و خوش‌دست‌تر شود. لبه‌های شیشه نمایشگر نیز با انحنای کمی همراه می‌شوند تا هنگام کشیدن انگشت روی آن‌ها، به نرمی روی فریم تیتانیومی هدایت شوید. این انحنا برای شیشه پشتی گوشی نیز اعمال می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، به حاشیه‌های کمتر نمایشگر آیفون 15 ابعاد کلی گوشی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. آیفون 15 پرو ابعادی معادل با 146.47×70.46×8.24 میلی‌متر دارد، در حالی که آیفون 14 پرو با ابعاد 147.46×71.45×7.84 میلی‌متر به بازار عرضه شد.

حاشیه دور صفحه

گزارش‌های قبلی از امکان انتخاب رنگ قرمز جدیدی برای بدنه دستگاه خبر می‌دهند. تا اینجای کار رنگ‌های سفید، مشکی فضایی و طلایی برای خانواده آیفون 15 به طور غیر رسمی به تایید رسیده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*