گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

با قابلیت‌های گیمینگ گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ آشنا شوید

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ به قابلیت‌های گیمینگ متعددی مجهز شده تا بتواند به تمام نیازهای گیمرها پاسخ دهد. در ادامه با ویژگی‌های گیمینگ گلکسی S23 Ultra آشنا می‌شویم.

سامسونگ برای گلکسی اس 23 اولترا به‌عنوان جدیدترین پرچمدار خود قابلیت‌های گیمینگ متعددی را در نظر گرفته است تا به‌خوبی به نیاز گیمرهای موبایل پاسخ دهد. این گوشی هوشمند سامسونگ با عملکردی قدرتمند، گرافیکی همه‌جانبه، باتری بادوام و جدیدترین نسخه رابط کاربری One UI 5.1 می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد از اجرای بازی‌ها در گوشی های هوشمند را برای کاربران فراهم سازد. در ادامه با هر یک از این ویژگی‌ها آشنا خواهیم شد.

قابلیت‌های گیمینگ گلکسی اس 23 اولترا

ارتقای چشمگیر عملکرد پردازنده

گوشی های هوشمند برای این‌که یک تجربه عالی گیم را ارائه دهند، به سخت افزارها و نرم‌افزارهایی با کارایی بالا نیاز دارند. در همین راستا سامسونگ برای گوشی گلکسی اس 23 اولترا پردازنده قدرتمندی را در نظر گرفته است. این گوشی از پلتفرم Gen 2 Mobile پردازنده اسنپدراگون بهره می‌برد.

ضمن این‌که GPU این گوشی نیز ارتقا پیدا کرده و نسبت به نسخه قبلی 41 درصد سریع‌تر شده است. همچنین این‌که NPU یا همان واحد پردازش شبکه عصبی گلکسی اس 23 اولترا نیز نسبت به قبل 40 درصد بهبود یافته و باعث شده یادگیری هوش مصنوعی نیز به‌میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. به‌طور کلی این گوشی برای گیمرها محیطی با گرافیک زنده‌تر و پردازشی پرقدرت‌تر را فراهم خواهد کرد.

گلکسی اس 23 اولترا

همچنین GPU گلکسی اس 23 اولترا اکنون به یک فناوری گرافیکی قدرتمند به نام Ray tracing مجهز شده که با ارتقای نورپردازی، بازتاب نور و سایه‌های تصاویر می‌تواند گرافیک بازی را به‌شکل زنده و واقعی‌تر نمایش دهد تا کاربران بتوانند جزئیات درون بازی را همانند کامپیوتر و کنسول‌های قدرتمند مشاهده کنند.

نمایشگر گلکسی اس 23 اولترا نیز از یک فناوری تقویت دید بهره می‌برد که اکنون ارتقا پیدا کرده است. این فناوری قادر به تنظیم خودکار و تدریجی روشنایی صفحه نمایش طبق محیط بوده و می‌تواند بهترین تجربه را ارائه دهد. ضمن این‌که تمام تصاویر بازی حتی زیر نور خورشید نیز به وضوح قابل مشاهده خواهند بود.

مولتی تسکینگ سریع‌تر و کارآمدتر 

عملکرد پردازنده گلکسی اس 23 اولترا نسبت به قبل حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده تا این گوشی اکنون سرعت پردازش بالاتری را به همراه داشته باشد. از این رو اگر حتی چندین برنامه فعال باشند، سرعت پردازش آن سریع و بدون وقفه خواهد بود. همچنین مولتی‌تسکینگ نیز به‌واسطه این پردازنده اکنون سریع‌تر و کارآمدتر شده که نتیجه آن افزایش بهره‌وری خواهد بود.

گلکسی اس 23 اولترا

سامسونگ حالت Multi-window را نیز ارتقا داده تا کاربران بتوانند به شکل همزمان از چند برنامه روی صفحه گوشی استفاده کنند. در همین راستا برنامه‌های پرکاربرد با هدف راحتی بیشتر و دسترسی آسان‌تر در بخش پایین برنامه‌های اخیر به نمایش درخواهند آمد. ضمن این‌که اکنون اگر کاربران انگشت خود را اندکی روی برنامه‌های این نوار نگه دارند، برنامه مورد نظر به‌شکل یک پنجره روی برنامه اصلی به نمایش درخواهد آمد.

باتری بادوام گلکسی اس 23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا به یک باتری قدرتمند مجهز شده و عمر آن نیز به میزان چشمگیری نسبت به نسخه‌های قبل افزایش پیدا کرده است. گلکسی اس 23 از باتری 3900 میلی‌آمپرساعتی و گلکسی اس 23 پلاس از باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد؛ اما سامسونگ برای پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 23 اولترا یک باتری 5000 ملی‌آمپرساعتی در نظر گرفته است. کاربران می‌توانند این باتری را با آداپتور 45 واتی ظرف مدت 30 دقیقه تا 65 درصد شارژ کنند.

رابط کاربری One UI 5.1

رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ که اخیرا در دسترس بسیاری از کاربران قرار گرفته است، باعث می‌شود تا کاربران قادر باشند بهتر از گذشته گوشی را طبق سلیقه خود سفارشی‌سازی کنند؛ مثلا می‌توان بخشی از ویدیوی مورد نظر خود را ویرایش و آن را به‌عنوان صفحه قفل گوشی به‌نمایش درآورد.

طراحان برای کنترل بهتر گوشی، چند ویجت جدید را نیز در نظر گرفته‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تغییر تنظیمات و وضعیت برنامه‌‌ها به‌شکل مستقیم از طریق صفحه‌ اصلی (Home screen)، ویجت نمایش باتری دستگاه‌های جانبی مانند گلکسی واچ‌ و گلکسی بادز و همچنین ویجت پیشنهادات هوشمند (Smart suggestions) اشاره کرد.

گالری گوشی گلکسی اس 23 اولترا نیز به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده که به‌واسطه آنها کاربران می‌توانند سوژه را از تصویر جدا و پس‌زمینه را حذف کنند و همچنین امکان تبدیل آنها به استیکر نیز وجود دارد. کاربران با کشیدن انگشت خود روی تصویر می‌توانند به اطلاعات تصاویر مانند مکان و زمان ثبت، مکان ذخیره عکس و تنظیمات دوربین هنگام ثبت دسترسی پیدا کنند.

کاربران از طریق بخش Modes and Routines نیز قادرند تصاویر پس‌زمینه، مدیریت و نظارت بر برنامه‌ها و اعلان‌ها را برای شرایط ویژه نظیر زمان خواب، رانندگی یا هنگام کار تنظیم کنند. در واقع با این قابلیت می‌توان برای کارهای مختلف حالت‌ها و تنظیم‌های ویژه‌ای را تنظیم کرد تا برای تنظیم آنها در بازه‌های مختلف انرژی و زمان اضافی صرف نشود.

Samsung Galaxy S23 Ultra

علاوه بر این، قلم S Pen نیز در به‌روزرسانی جدید رابط کاربری گلکسی اس 23 اولترا اکنون می‌تواند آسان‌تر از قبل افکار و ایده‌های کاربران را اجرا کند. کاربران با این قلم می‌توانند متن‌ها را استخراج و ذخیره کرده یا بخشی از یک تصویر را به‌آسانی جدا کنند. با این قلم فرایند جستجو در وب نیز آسان‌تر شده است. در واقع می‌توان در نوار جستجو با این قلم متن مورد نظر را نوشت تا آن متن از دست‌نویس به تایپ شده تبدیل شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*