هدفون گیمینگ

بهترین هدست و هدفون گیمینگ چه ویژگی‌ها و چه تفاوت‌هایی دارند؟

وجود هدست و هدفون گیمینگ با کیفیت می‌تواند به اندازه یک صندلی و سیستم گیمینگ یا حتی اینترنت پرسرعت برای گیمرها ضروری باشد؛ و آنچه که گیمر حرفه‌ای را از گیمر معمولی و مبتدی متمایز می‌سازد استفاده از تجهیزات گیمینگ و دارا بودن این محصولات است.

تفاوت هدست‌ها با هدفون‌ها داشتن میکروفون است. گیمرهایی که از هدفون استفاده می‌کنند باید برای مکالمه آنلاین با دیگر گیمرها از میکروفون مجزا استفاده کنند. اما هدست‌ها خودشان میکروفون دارند که بصورت داخلی یا خارجی طراحی شده‌ و امکان مکالمه در حین بازی را فراهم می‌سازند. میکروفون‌های داخلی درون هدست‌ها قرار دارند و دیده نمی‌شوند ولی میکروفون‌های خارجی قابل مشاهده هستند.

از دیگر تفاوت‌های هدست‌های گیمینگ با هدست‌های معمولی، تاکید و تفکیک صدا و قابلیت‌های بی‌نظیری است که بیشتر گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. از مزیت‌های اصلی این هدست‌ها می‌توان به پخش صدای سوراند اشاره کرد (اگر بخواهیم به صورت ساده صدای سوراند را در هدست‌ها توضیح بدهیم به این معناست که شما صدا را از تمامی جهت‌های ممکن و به صورت تفکیک شده خواهید شنید). یکی از رازهای گیمرهای حرفه‌ای در بازی‌های آنلاین، استفاده از هدست‌های گیمینگ است زیرا صدا را به صورت واضح می‌شنوند و هیجان بازی را به خوبی دریافت می‌کنند. هدست‌های گیمینگ با هدست های معمولی و مانیتورینگ کمی فرق دارند.

هدست‌های معمولی: برای امور روزمره مثل مکالمه، گوش دادن به موسیقی و… استفاده می‌شوند.

هدست‌های مانیتورینگ: برای امور مهم‌تر و حرفه‌ای تری همچون تنظیم موسیقی استفاده می‌شوند.

هدست‌های گیمینگ: در موقعیت‌های مختلف نظیر تماس تلفنی، موسیقی و البته بیشتر برای بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شوند؛ اکثرا هم میکروفون خروجی دارند. البته ناگفته نماند که علاقمندان به این هدست فقط گیمرها نیستند و به دلیل کیفیت و کارایی بسیار بالا طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

هدفون گیمینگ

تفاوت هدست‌های فوق در اینست که در هدفون و هدست‌های گیمینگ برای ایجاد هیجان بازی، روی بیس صدا تاکید دارند ولی هدست‌های عادی و مانیتورینگ به شفافیت صدا تاکید دارند؛ حتی برخی از هدست‌های معمولی، نویز کنسلینگ دارند: (فناوری نویز کنسلینگ برای بالابردن شفافیت صدا و حذف صدای محیط اطراف تعبیه شده است).

از دیگر تفاوت‌ها، دوام و راحتی هدست‌های گیمینگ است. ممکن است یک فرد عادی نهایتا 3 ساعت به‌طور مداوم از هدست استفاده نماید اما یک گیمر ساعت‌ها بدون مکث بازی کرده و از هدست خود استفاده می‌نماید؛ درنتیجه راحتی در هدست‌های گیمینگ از شروط اصلی بشمار می‌رود.

هدست‌های گیمینگ در دو مدل سیم‌دار و بی‌سیم در بازار موجود است و هرکدام از آن‌ها بخاطر ویژگی‌هایی که دارند مورد توجه گیمرها قرار گرفته‌اند.

هدفون گیمینگ

هدست سیم‌دار: این نوع از هدست‌ها بوسیله سیم به سیستم وصل می‌شوند و مزایا و معایب خاص خود را دارند. مثلا در حین استفاده از آن‌ها نگران تمام شدن شارژ و یا تاخیر صدا و قطع و وصلی نخواهیم بود. همچنین با اینکه ویژگی‌های یکسانی دارند، هزینه‌ی کمتری نسبت به هدست‌های بی‌سیم پرداخت می‌کنیم.

و از معایب آن می‌توان گفت محدوده عملیاتی کمتری نسبت به هدست‌های بی‌سیم دارند و فقط به اندازه‌ی طول سیم می‌توانیم از سیستم دور شویم.

هدفون گیمینگ

هدست بی‌سیم: این نوع از هدست‌ها بوسیله بلوتوث و یا دانگل به سیستم وصل می‌شوند و به ما این امکان را می‌دهند که به اندازه 10متر از کنسول بازی و یا سیستم کامپیوتر فاصله بگیریم. اما ممکن است گاهی اوقات به دلیل نوع اتصال آن‌ها به سیستم دچار تاخیر صدای بازی و یا تمام شدن شارژ آن شویم؛ هم چنین این مدل هدست قیمت بالاتری نسبت به مدل سیم‌دار دارد.

اما در کل همه‌ی هدست‌های گیمینگ، از کیفیت صدای بسیار بالایی برخوردار هستند و میکروفون آن‌ها صدا را به خوبی ردوبدل می‌کنند. رقص نورهای زیبا، کابل مناسب در مدل‌های سیم‌دار و باتری‌های ظرفیت بالا در مدل‌های بی‌سیم و بالشتک‌های نرم و مرغوب و ارگونومیک برای استفاده طولانی مدت از دیگر ویژگی‌های هدست‌های گیمینگ بشمار می‌رود. در مدل‌های سیم‌دار، طول سیم به 2متر هم می‌رسد.

شرکت متین وارد کننده‌ی بهترین محصولات گیمینگ شامل موس‌های گیمینگ، کیبوردهای گیمینگ، ماوس‌پد‌های گیمینگ RGB و هدست‌های گیمینگ می‌باشد که با گارانتی یکپارچه 12 ماهه این محصولات در 16 شعبه دفاتر گارانتی و خدمات پس از فروش در سراسر کشور، از معتبر ترین و پرطرفدارترین برندها میان کاربران است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*