بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون در سال ۲۰۲۳

۸ تا از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون در سال ۲۰۲۳

اگر به‌دنبال ابزاری برای مونتاژ و ساخت کلیپ با گوشی خود هستید، در اینجا ۸ تا از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی می‌کنیم.

سال‌های سال، ویرایش ویدیوها موضوع قابل دسترسی نبود و نمی‌توانستید به‌راحتی خودتان ویدیوهایتان را ویرایش کنید. در واقع لازمه این کار دانش کافی و دسترسی به تجهیزات ویژه‌ای بود. مونتاژکاران و ویرایشگران ویدیویی باید با آزمون و خطا این رشته را فرا می‌گرفتند و از طریق شرکت در کلاس‌های آموزشی حضوری یا آنلاین می‌فهمیدند که چگونه می‌توان از پس خطاها و مشکلات در این مسیر برآمد.

اما خوشبختانه با گذر زمان همه چیز تغییر کرد و شاهد ظهور اپلیکیشن های ویرایش فیلم با استفاده آسان برای گوشی‌های موبایل بودیم. رشد چشمگیر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو، تقاضا برای ویرایش سریع ویدیوها را افزایش داد. تولیدکنندگان محتوا به قابلیت‌هایی احتیاج دارند که یادگیری استفاده از آن‌ها آسان باشد و برای تسلط به آن‌ها، نیازی به مهارت‌های خیلی بالایی نباشد. علاوه بر این، کاربران عادی نیز می‌خواهند بدون هرگونه پیچیدگی، ویدیوهای دوستانه و خانوادگی خود را ویرایش کنند.

به‌همین بهانه ما در اینجا فهرستی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون در سال ۲۰۲۳ را گردآوری کرده‌ایم که هر یک، قشر خاصی از افراد را در بر می‌گیرند. فرقی نمی‌کند شما یک کاربر تازه‌کار هستید و می‌خواهید تصاویر خاطره‌انگیز تعطیلات آخر هفته با دوستانتان را به یک کلیپ کوتاه ویدیویی با موسیقی پس زمینه تبدیل کنید و یا به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا حرفه‌ای به امکاناتی غنی احتیاج دارید. اپلیکیشن مورد نیاز خودتان را می‌توانید از این لیست پیدا کنید.

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم آیفون در سال ۲۰۲۳

۱. iMovie

برنامه iMovie، یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون در سال ۲۰۲۳

دانلود iMovie

وقتی صحبت از مونتاژ ویدیوها در آیفون مطرح می‌شود، اولین گزینه‌ای که به چشم می‌خورد، برنامه iMovie خود اپل است. رابط کاربری کاربرپسند این برنامه، از آن گزینه‌ای عالی برای کسانی ساخته که می‌خواهند بدون هیچگونه سختی در یادگیری، کلیپ‌های ویدیویی باکیفیتی بسازند. از جمله ابزارهای کلیدی این اپلیکیشن می‌توان به کات، کوتاهی، ادغام کلیپ‌ها و همینطور قالب‌های آماده برای اضافه کردن موسیقی، صدا یا متن به پروژه اشاره کرد.

اپلیکیشن iMovie علاوه بر این امکانات اولیه، مجموعه‌ای از جلوه‌های ویژه را هم ارائه می‌کند. به‌طور مثال کاربران می‌توانند به ویدیوهای خود افکت اسلوموشن اضافه کنند، با تقسیم صفحه چند ویدیو را در کنار هم پخش کنند و یا با استفاده از ۱۳ فیلتر خلاقانه، نور و رنگ ویدیوی خود را تغییر دهند. از همه مهم‌تر اینکه استفاده از این برنامه به پرداخت هیچ پولی احتیاج ندارد و این یعنی بدون هزینه می‌توانید به تمام امکاناتی که اشاره کردیم، دسترسی پیدا کنید. در مقایسه با آن، بسیاری از اپلیکیشن‌های مونتاژ ویدیو این قابلیت‌ها را تنها با پرداخت پول، در اختیار مشتریانشان می‌گذارند.

کاربران همچنین می‌توانند با زدن دکمه Video Effects و تغییر گزینه Clip Filter به “None removes those changes”، بدون نگرانی بابت ایجاد تغییر روی کلیپ نهایی، هر جلوه بصری که می‌خواهند را روی ویدیوی خود امتحان کنند. وقتی هم که ویدیو آماده شد، شما می‌توانید مستقیماً آن را از طریق خود برنامه برای دوستان، اقوام یا شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید. شما همچنین می‌توانید ویدیوی ویرایش شده را روی حافظه iPhone خود و یا حافظه ابری iCloud نیز ذخیره کنید.

بنابراین اگر به‌دنبال گزینه‌ای رایگان با استفاده‌ای آسان برای مونتاژ ویدیوها روی آیفون خود هستید، ما به شما اپلیکیشن iMovie اپل را پیشنهاد می‌کنیم.

۲. LumaFusion

اپلیکیشن LumaFusion

دانلود LumaFusion

LumaFusion یک اپلیکیشن ویرایش ویدیو حرفه‌ای برای خالقین محتوایی است که می‌خواهند در هر جایی قادر به تهیه و انتشار محتوای خود باشند. ویژگی‌های LumaFusion باعث شده تا آن را یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون بدانیم.

برجسته‌ترین ویژگی این اپلیکیشن، تایم لاین مولتی ترک آن است. قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد ترک‌های ویدیویی و صوتی را لایه‌بندی کنند، در عین حال افکت‌های انتقال به آن‌ها اضافه کنند و ویدیوی خود را با روشی آسان مونتاژ کنند. این برنامه چیزی شبیه به نرم افزارهای ویرایش ویدیویی توانمند Sony Vegas یا Adobe After Effects برای گوشی‌های موبایل است که اجازه کار روی ۶ فایل صوتی و ویدیویی همزمان برای خلق یک کلیپ با رزولوشن 4K را می‌دهد.

کار با این اپلیکیشن فقط به افکت‌های صوتی و اضافه کردن موسیقی ختم نمی‌شود؛ در اینجا یک اکولایزر داخلی برای تنظیم و ویرایش دقیق فایل‌های صوتی نیز وجود دارد که می‌توانید به‌لطف آن بیس بیشتری را به موسیقی ویدیوی خود اضافه کرده و یا با در اولویت قرار دادن وضوح صدا، ویدیوهای آموزشی درست کنید. از طرفی، اگر شما از یک تایم لاین صوتی مولتی ترک استفاده کنید، می‌توانید پروژه را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که با شروع یک ترک صوتی جدید، صدای ترک صوتی قبلی به آرامی کاسته شود.

۳. Filmmaker Pro

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون در سال ۲۰۲۳

دانلود Filmmaker Pro

اپلیکیشن Filmmaker Pro، یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون است که به کاربران تازه‌وارد اجازه می‌دهد بدون گیج شدن، به برخی از بهترین و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن LumaFusion دسترسی پیدا کنند. زمانی هم که ویدیو آماده شد، آن را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند.

برای آنکه دسترسی کاربران به ابزارها آسان شود، تمام ابزارهای مهم داخل یک نوار ابزار قرار گرفته‌اند. به‌لطف آن از تریم کردن گرفته تا بریدن، تکثیر و تنظیم کردن سرعت پخش همگی در عرض چند مرحله ساده روی صفحه نمایش آیفون انجام می‌شود. وقتی تنظیمات اصلی را انجام دادید، حالا نوبت اضافه کردن جلوه‌های ویژه به ویدیو مثل استفاده از کروماکی (پرده سبز) است. این قابلیت به‌طور کامل قابل شخصی‌سازی است؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک دایناسور سه‌بعدی را به صحنه اضافه کنید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های Filmmaker Pro، گزینه اضافه کردن فیلتر در لحظه و پخش افکت‌ها است. این قابلیت به‌خصوص برای تولیدکنندگان محتوای یوتیوب مفید است؛ زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تکنیک‌های مختلف ویرایش را آزمایش کرده و پیش از اعمال روی ویدیو، نتیجه را ببینند. پنجره پیش‌نمایش به شما اجازه می‌دهد پیش از رندر پروژه، از هرگونه اشتباهی مطلع شوید. از دیگر امکانات این برنامه باید به امکان اضافه کردن فونت‌ها، انیمیشن‌ها و ترک‌های صوتی ویژه اشاره کرد.

۴. Clips

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون در سال ۲۰۲۳

دانلود Clips

اگر برای ساخت کلیپ‌های سرگرم‌کننده و انتشار آن‌ها در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال یک اپلیکیشن مونتاژ ویدیو می‌گردید، اپلیکیشن Clips را امتحان کنید. این ابزار خیلی حرفه‌ای نیست، اما حداقل به شما اجازه می‌دهد با اعمال فیلترها و افکت‌های ساده و موسیقی، ویدیوهای ریلز کوتاه بسازید.

یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های این اپلیکیشن، گزینه نمایش زنده عناوین است. این به شما اجازه می‌دهد برای ویدیوهایتان زیرنویس بگذارید. بسیاری از کلیپ‌هایی که در اینستاگرام می‌بینید هم با استفاده از همین اپلیکیشن و این ویژگی ایجاد شده‌اند. اما اپلیکیشنی که برای ساخت ویدیوهای مخصوص شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، بدون فیلترها و اموجی‌ها تکمیل نمی‌شود. کاربران می‌توانند به ویدیوهای خود استیکرهای متحرک یا حباب مکالمه را اضافه کنند. حتی در این برنامه یک جلوه ویژه مبتنی بر واقعیت افزوده وجود دارد که فضای اطراف شما را به یک مهمانی شاد تبدیل می‌کند.

گرچه کلیپس گزینه خوبی برای کار روی ویدیوها است و ما به همین خاطر هم آن را در فهرست بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون جای داده‌ایم، اما در کار روی فایل‌های صوتی محدودیت‌های زیادی دارد. به‌طور مثال شما فقط می‌توانید یک موسیقی را از لیست آهنگ‌های داخل خود این برنامه انتخاب کنید. حتی موسیقی انتخابی شما هم خیلی قابل ویرایش نیست و فقط می‌توانید انتخاب کنید که از کجای ویدیو، این موسیقی شروع به پخش کند. بنابراین اگر بخواهید از این برنامه برای ویرایش ویدیوهایتان استفاده کنید، شما می‌توانید در ابتدا برای برش دادن یا اعمال دیگر تغییرات روی فایل صوتی، از یک برنامه دیگر استفاده کنید و سپس فایل صوتی ویرایش شده را به اپلیکیشن Clips اضافه کنید.

۵. Splice

اپلیکیشن Splice

دانلود Splice

برخی از اپلیکیشن‌ها در برخی از موارد بهتر از دیگری برنامه‌ها هستند. به‌طور مثال تایم لاین مولتی ترک برنامه LumaFusion به شما اجازه ساخت ویدیوهای پیچیده را می‌دهد، در حالی که اپلیکیشن Clips برای ساخت آسان و سریع ریلزهای اینستاگرام مناسب‌تر است. اما گاهی اوقات شما به برنامه‌ای نیاز دارید که بتوانید در تمام موارد از آن استفاده کنید. Splice همان چیزی است که دنبالش هستید!

این برنامه به شما اجازه می‌دهد فایل‌های چندرسانه‌ای را از هر کجای آیفونتان که هستند، وارد کنید. ویدیوها، عکس‌ها، اسکرین شات‌ها و هر چیزی که دانلود کرده باشید، در عرض چند ثانیه وارد اپ خواهند شد. زمانی که فایلی انتخاب شد، شما می‌توانید از گزینه‌ای به‌نام Highlights برای کنار هم قرار دادن همه‌چیز و نمایش برجسته‌ترین بخش‌های ویدیوها و تصاویر استفاده کنید.

در زیر تایم لاین ویدیو، گزینه‌ای برای اضافه کردن یک ترک جدید وجود دارد. شما می‌توانید یک موسیقی و افکت صوتی را از کتابخانه داخلی خود برنامه انتخاب کنید یا یک صدا ضبط کنید. شاید جلوه‌های ویژه یا افکت‌های انتقالی که در دیگر برنامه‌های حرفه‌ای مونتاژ ویدیو وجود دارد را نمی‌توانید در برنامه Splice ببینید، اما حداقل چنین ویژگی‌هایی هرچند به‌صورت ابتدایی در این برنامه ارائه می‌شود.

۶. GoPro Quik

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون در سال ۲۰۲۳

دانلود GoPro Quik

اگر می‌خواهید ویدیوهای ضبط شده با اکشن کم‌های GoPro را روی گوشی خود ویرایش کنید، هیچ چیزی بهتر از اپلکیشن رسمی این شرکت به‌نام Quik نیست. البته این اپلیکیشن پولی است، مگر اینکه بخواهید نسخه آنلاک شده آن را به‌صورت رایگان از سایت‌های ایرانی دانلود کنید و بدون هزینه از آن لذت ببرید.

این برنامه امکانات زیادی را در اختیار شما می‌گذارد. شما با این اپ قادر به تغییر تنظیمات، انتقال مستقیم ویدیوها از دوربین به آیفون و ویرایش هر نوع محتوای چندرسانه‌ای هستید. مثل اکثر اپلیکیشن‌های مونتاژ ویدیو، در اینجا امکان ساخت ویدیو مستقیما از طریق دوربین نیز وجود دارد. علاوه بر این، قابلیتی به‌نام Mural Events وجود دارد که از عکس‌ها و ویدیوهای آیفون شما استفاده می‌کند و یک ویدیو از به‌یادماندنی‌ترین لحظات ثبت شده با دوربین گوشی شما را به‌صورت خودکار ایجاد می‌کند.

با این برنامه حتی نیازی نیست غصه پر شدن حافظه آیفونتان را بخورید، چرا که Quik یک حافظه ذخیره‌سازی ابری را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. خبر خوب اینکه، این فضا کاملا نامحدود است. این برنامه همچنین رابط کاربری ساده‌ای دارد که استفاده از آن را برای کاربران آسان می‌کند. شما می‌توانید ویدیوهای خود را کوتاه کنید، سرعت پخش را تنظیم کنید و از فیلترها و استیکرها استفاده کنید.

۷. KineMaster

اپلیکیشن Kinemaster

دانلود KineMaster

KineMaster یک اپلیکیشن مونتاژ ویدیو است که ویرایش و ساخت ویدیو با آیفون را آسان می‌کند. این اپلیکیشن هم درست مثل LumaFusion به تایم لاین مولتی ترک مجهز است که به کاربران و تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد از طیف وسیعی از ابزارها و فایل‌های چندرسانه‌ای استفاده کنند.

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد از نسبت تصویر سفارشی استفاده کنید که تغییر مطلوبی برای اپلیکیشن‌های مونتاژ ویدیو محسوب می‌شود. شما در این برنامه ویدیو را در ترک اول وارد می‌کنید و در ترک دوم می‌توانید جلوه‌های ویژه، متن، صدا و استیکر را اضافه کنید. وقت ویدیو کامل شد، روی آیکون استخراج یا اشتراک‌گذاری کلیک کنید و رزولوشن سفارشی و نرخ فریم مورد نظرتان را انتخاب کنید. این یعنی با ویرایش محدود به ۳۰ فریم بر ثانیه خداحافظی کنید.

۸. Adobe Premiere Rush

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم برای آیفون در سال ۲۰۲۳

دانلود Adobe Premiere Rush

اگر از نرم افزار Premiere Pro روی کامپیوتر خود استفاده کرده باشید، احتمالا مشتاق به آزمایش اپلیکیشن Premiere Rush روی گوشی خود شده‌اید. مونتاژکاران حرفه‌ای سال‌هاست که از ادوبی پریمیم پرو برای ویرایش و مونتاژ ویدیوها با امکاناتی حرفه‌ای استفاده می‌کنند. اما خبر خوب اینکه اپلیکیشن آیفون پریمیر راش با برنامه دسکتاپی پریمیر پرو کاملا سازگار و هماهنگ هستند.

وقتی این برنامه را روی گوشی خود اجرا می‌کنید، دکمه‌ای با عنوان Create New Project را مشاهده خواهید کرد که به کاربران اجازه ساخت کلیپ‌های ویدیویی شامل فیلم، عکس و صدا را می‌دهد. سپس پنجره پیش‌نمایشی از کلیپ در حال ویرایش را در کنار تایم لاین مولتی ترک مشاهده خواهید کرد.

حالا نوبت به شخصی‌سازی ویدیو رسیده است. اول و مهم‌تر از همه می‌توانید نسبت تصویر ویدیو را تغییر دهید. سپس در مرحله بعدی می‌توانید بخش‌های دلخواه ویدیوی خود را برش دهید که به راحتی کشیدن انگشت در کنار کلیپ انتخاب شده انجام می‌شود. شما همچنین می‌توانید کلیپ خود را تکثیر و کپی هم کنید.

مقایسه مونتاژ ویدیو بین آیفون با کامپیوتر

هیچ شکی نیست که نرم افزارهای کامپیوتری برای دسکتاپ نسبت به اپلیکیشن‌های موبایل برتری‌های زیادی دارند. زیرا دسکتاپ‌ها از سخت افزار قدرتمندتری بهره می‌برند. کامپیوترها با توجه به توان پردازشی بالاتر خود می‌توانند وظایف بیشتری را به‌صورت همزمان مدیریت کنند و این به تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد ابزارها و تنظیمات بیشتری را در دسترس کاربران بگذارند. علاوه بر این، برنامه‌های مخصوص مونتاژ دسکتاپی از جلوه‌های ویژه و پلاگین‌های متفرقه افزودنی نیز پشتیبانی می‌کنند. این یعنی کاربران می‌توانند از پس هر چالشی برآیند.

مقایسه مونتاژ ویدیو بین آیفون با کامپیوتر

برتری دیگر کامپیوترها، نمایشگر به‌مراتب بزرگ‌تر آن‌ها نسبت به آیفون‌ها است که اجازه پیش‌نمایش بهتر و کار دقیق‌تر روی جزئیات ویدیوها را می‌دهد. این یعنی شما می‌توانید پیش از استخراج ویدیوی نهایی، تمام جوانب آن را با دقت بسنجید. برنامه‌های دسکتاپی همچنین رزولوشن، نرخ بیت و نرخ فریم بالاتری را ارائه می‌کنند که همگی به‌معنای کیفیت بالاتر ویدیوها است. هرچند اپلیکیشن های ویرایش ویدیو در آیفون هم امکان استخراج ویدیوهای 4K را فراهم می‌کنند، اما برای ذخیره فضا، آن‌ها فشرده‌سازی می‌شوند.

اما برنامه‌های مونتاژ دسکتاپی برنده قاطع این مقایسه نیستند. زیرا اپلیکیشن های ویرایش ویدیو آیفون هم مزیت‌های خاص خودشان را دارند. درک و استفاده از آن‌ها آسان است و در عرض چند دقیقه می‌توانید یک ویدیوی مونتاژی را با آن‌ها خلق کنید. در نتیجه هر کجایی که باشید، قادر به استفاده از آن‌ها هستید. البته در نظر داشته باشید که حتی حرفه‌ای‌ترین برنامه‌هایی آیفون هم نمی‌توانند از نظر امکانات به پای برنامه‌های دسکتاپی برسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*