دوربین شیائومی 13 اولترا

دوربین شیائومی 13 اولترا، عکاسی با موبایل را به سمت جدیدی خواهد برد

سرمایه‌گذاری زیادی روی بخش دوربین شیائومی 13 اولترا – Xiaomi 13 Ultra شده است. محصولی که می‌خواخد انقلابی در هنر موبایل‌گرافی ایجاد کند.

شرکت شیائومی در رویداد 18 آپریل خود از جدیدترین و قدرتمندترین پرچمدار سری 13 خود یعنی شیائومی 13 اولترا – Xiaomi 13 Ultra رونمایی خواهد کرد. هرچه به تاریخ معارفه رسمی این گوشی نزدیک‌تر می‌شویم، شایعات و اخبار بیشتری درباره مشخصات فنی دیوایس به گوش می‌رسند. البته خود شیائومی نیز بی‌کار ننشسته و دست به انتشار تیزرهای تبلیغاتی مختلفی زده است. در جدیدترین تیزر گوشی جدید شیائومی، شاهد به رخ کشیدن قابلیت‌های دوربین پرچمدار چینی‌ها هستیم.

دوربین شیائومی 13 اولترا

بر اساس این تیزر، دوربین شیائومی 13 اولترا از حالت عکاسی خیابانی لایکا پشتیبانی می‌کند. این حالت به کاربر اجازه می‌دهد تا اگر در موقعیت حساسی قرار گرفته که می‌خواهد هرچه سریع‌تر از سوژه عکاسی کند، تنها دو بار روی دوربین کلیک کند تا تصویر ثبت شود. کمپانی چینی می‌گوید عکس‌برداری به این شیوه تنها 0.8 ثانیه طول خواهد کشید تا در این مدت بسیار کم، چیزی از لحظات حساس و مهم‌تان از دست نرود.

همزمان با انتشار این تیزر، کاربران می‌پرسند که چطور عکاسی با چنین سرعتی امکان‌پذیر است. شیائومی در پاسخ به آن‌ها دلیل این سرعت بسیار بالا را استفاده از پادشاه یک اینچی، یعنی سنسور IMX 989 با گشودگی دریچه دیافراگم f/4.0 عنوان می‌کند. این دوربین با ویژگی‌های دیگری مانند عکاسی هایپر فوکال با فاصله همراه می‌شود که تا حد زیادی سرعت عمل آن را افزایش می‌دهد.

دوربین شیائومی 13 اولترا بهترین لنز لایکا را روی خود دارد

پرچمدار جدید شیائومی مجهز به بهترین لنز Summicron کمپانی لایکا تا به امروز شده است. چینی‌ها می‌گویند کیفیت تصویربرداری این گوشی در حالت طبیعی بی‌نظیر خواهد بود. همچنین امکان عکاسی با رزولوشن بالا از تمامی سوژه‌های موجود در زاویه دید فراهم شده است، بنابراین نیازی به شارپ کردن جزئیات تصویر آن هم با استفاده از روش‌های نرم افزاری نخواهد بود. 13 اولترا به لطف سنسور IMX 989 از دیافراگم بزرگ فول فوکوس، تصاویر فول فوکوس و صحنه‌های شبانه فول فوکوس بهره می‌برد.

دوربین شیائومی 13 اولترا

آداپتور 67 میلی‌متری برای دوربین

شیائومی می‌خواهد 13 اولترا را به عنوان یک گجت دوربین – اسمارت فونی معرفی کند و در همین راستا، می‌خواهد یک اکسسوری فیلتر آداپتور 67 میلی‌متری را برای این گوشی در دسترس علاقه‌مندان به عکاسی قرار بدهد.

در تصویری که توسط تیم تبلیغاتی شیائومی منتشر شده، روی این اکسسوری سایه سنگینی افتاده است. ما با تغییر کنتراست تصویر متوجه شدیم این محصول شیائومی ظاهری شبیه به یک کیس داشته و جنس بدنه‌اش حالت چرم زرد / سبز رنگی دارد.

انتظار می‌رود شیائومی به سراغ فیلتر E67 UVa II ساخت شرکت لایکا رفته باشد، دقیقا مشابه با کاری که سونی پیش‌تر در گوشی‌های سری اکسپریا پرو – Xperia Pro انجام داد. ما هنوز نمی‌دانیم آیا شیائومی به سراغ ساخت و توسعه برنامه‌ای خاص برای عکاسی و ارتقای تجربیات سینماتیک کاربران رفته است یا خیر.

شیائومی 13 اولترا مجهز به ماژول دوربین چهارگانه‌ای شده که سنسور اصلی همان حسگر یک اینچی IMX 989 بوده و سه سنسور دیگر از نوع Sony IMX 858 هستند. گفته می‌شود این پرچمدار جدید از نمایشگر OLED با رزولوشن 2K، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 و فناوری شارژ سریع کابلی 90 واتی و وایرلس 50 واتی برخوردار خواهد بود. متاسفانه تمامی این اطلاعات شایعاتی بیش نیستند و برای مشخص شدن ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی باید تا 18 آپریل صبر کنیم.