دوربین گلکسی اس 24 اولترا

اطلاعات لو رفته از دوربین گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ، خبر از تغییرات انقلابی می‌دهند

بر اساس اطلاعات جدید، سامسونگ قصد ایجاد تغییراتی بزرگ را در ماژول دوربین گوشی گلکسی اس 24 اولترا – Galaxy S24 Ultra دارد. در ادامه با جزئیات بیشتر این تغییرات آشنا خواهید شد.

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ در شمار بهترین گوشی‌های سال 2023 قرار داشته و احتمالا صاحب باکیفیت‌ترین دوربین در دنیای گوشی‌های هوشمند است.

با وجود این که تنها سه ماه از عرضه Galaxy S23 Ultra به بازار می‌گذرد، شایعات در خصوص نسل بعدی آن در حال گسترده شدن در اینترنت هستند.

بر اساس اطلاعات مختلفی که از منابع متعدد به گوشی می‌رسد، سامسونگ قصد دارد تغییراتی بزرگ را در ماژول دوربین گلکسی اس 24 اولترا ایجاد کند. در همین راستا گزارش‌های جدیدی از سوی افشاگران منتشر شده که جزئیات این تفییرات احتمالی دوربین پرچمدار آتی سامسونگ را به معرض نمایش می‌گذارد.

پیش‌تر، Revegnus، افشاگر مطرح توییتری اطلاعاتی جذاب را در خصوص خانواده گلکسی S24 سامسونگ افشا کرده بود. با این حال، در اطلاعات جدید پیرامون این خانواده، این افشاگر مطرح جزئیاتی از تراشه و دوربین این دستگاه‌ها را لو می‌دهد.گوشی Galaxy S24 Ultra

بر اساس ادعاهای Revegnus، گوشی های گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس همچنان به حسگر 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN3 خود سامسونگ مجهز خواهند بود که در حال حاضر در سری اس 23 هم حضور دارند.

از سوی دیگر، دوربین گلکسی اس 24 اولترا نیز ظاهرا بار دیگر 200 مگاپیکسلی خواهد بود؛ هرچند که این دوربین نسبت به قبل تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت.

در همین زمینه برخی دیگر از افشاگران مطرح نیز از حضور یک دوربین تله فوتو جدید در Galaxy S24 Ultra خبر داده‌اند.

پیشرفتی قابل توجه در انتظار دوربین تله فوتو گلکسی اس 24 اولترا خواهد بود

دوربین تله فوتو S24 Ultra

مهم‌ترین تغییرات ماژول دوربین S24 اولترا احتمالا متوجه دوربین تله فوتو این گوشی خواهد بود. بر اساس اطلاعات موجود، دو دوربین تله فوتو با بزرگنمایی‌های سه و ده برابری در این گوشی قرار است با یک دوربین واحد جایگزین شوند.

بر طبق این اطلاعات، دوربین تله فوتوی جدید این گوشی قادر خواهد بود سطوح مختلفی از بزرگنمایی (سه و ده برابری) را به‌طور همزمان ارائه دهد.

البته با وجود این که افشاکننده این خبر از حضور یک دوربین تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی متغیر خبر می‌دهد، هنوز مشخص نیست که آیا این دوربین قادر به ارائه مقادیر مختلفی زوم بین سه تا ده برابری خواهد بود یا بزرگنمایی آن تنها بر روی دو مقدار سه و ده برابر قابل تنظیم است.

در صورتی که قرار باشد گلکسی اس 24 سامسونگ از یک دوربین تله فوتو با بزرگنمایی متغیر استفاده کند، این کمپانی کره‌ای نیاز به بهره بردن از یک سیستم لنز متغیر خواهد داشت که در دنیای گوشی‌های هوشمند بسیار کمیاب تلقی می‌شود و طراحی و تعبیه آن در یک گوشی هوشمند چالشی بسیار بزرگ به شمار خواهد رفت.

البته لازم به ذکر است که سامسونگ پیش‌تر فناوری مشابهی را در گوشی گلکسی اس 4 زوم نیز به کار برده بود.

از سوی دیگر، ال جی هم به‌تازگی از یک حسگر زوم نوری جدید رونمایی کرده که قادر به ارائه بزرگنمایی متغیر بین چهار تا نه برابر خواهد بود.

در این خصوص البته ملاحظات طراحی مرتبط با اندازه گوشی آتی سامسونگ نیز از اهمیت فراوانی برخوردار خواهد بود.

از سوی دیگر استفاده از یک سیستم هیبریدی که قادر به تغییر خودکار بزرگنمایی بین سه و ده برابر باشد نیز نیازمند بهره بردن از یک سیستم دوربین مجهز به قابلیت تعویض فعال لنزهاست. این کار نیز مشابه روش اول پیچیدگی‌های خاص خود را داشته و نیازمند استفاده از چندین بخش متحرک در دوربین است که ممکن است در عمل باعث کاهش استحکام و دوام دستگاه شود.

در هر یک از دو صورت بالا، سامسونگ کار سختی برای طراحی دوربین تله فوتو گلکسی اس 24 اولترا خواهد داشت.

حسگر 200 مگاپیکسلی S24 Ultra کوچک‌تر، بهینه‌تر و باکیفیت‌تر از قبل خواهد بود

دوربین گلکسی اس 24 اولترا

بر اساس اطلاعات درز کرده از سوی Revegnus، سامسونگ برای ساخت حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی S24 اولترا به جای بهره بردن از فناوری 28 نانومتری به کار رفته در گلکسی اس 23 اولترا، از فناوری جدید 17 نانومتری استفاده خواهد کرد که اندازه آن را به‌طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.

البته کاهش اندازه حسگر دوربین نیز چالش‌های مخصوص به خود را دارد و مهندسین سامسونگ باید فکری به حال عواقب احتمالی این کار مانند کاهش توانایی دریافت نور و نویز بالاتر کنند.

در عین حال سامسونگ پیش‌تر اندازه حسگر 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 20 اولترا را در نسل بعدی (گلکسی اس 21 اولترا) کاهش داده بود. در آن زمان، کره‌ای‌ها برای برای جبران کمبودهای ناشی از استفاده از حسگر کوچکتر، میزان حساسیت هریک از سنسورها به نور را افزایش دادند.

کوچک شدن حسگرها همچنین در بلند مدت به سامسونگ امکان خواهد داد تا از سنسورهایی با مگاپیکسل بالاتر در گوشی‌های آتی خود استفاده کنند.

گلکسی اس 24 اولترا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده خواهد کرد

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3

پایان‌بخش اطلاعات پیرامون Galaxy S4 Ultra نیز اطلاعاتی در خصوص چیپست آن بود.

بر اساس اطلاعات افشا شده از این گوشی، سامسونگ در سری گلکسی اس 24 خود از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام استفاده خواهد کرد. البته در برخی بازارها این حسگر با نمونه اگزینوس 2300 جایگزین خواهد شد.

این افشاگر همچنین به امکان استفاده سامسونگ از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 و ماژول دوربین بسیار پیشرفته سونی در سری گلکسی S25 نیز اشاره کرده است.