گوگل همزمان با آغاز سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۲ میلیون را لینک حذف کرد

با احتمال زیاد، تا کنون در پایین صفحه نتایج جستجوی گوگل با متنی نظیر ” برخی از لینک ها به دلیل قانون کپی رایت هزاره دیجیتال حذف شدند” مواجه شده اید. چرا که گوگل در تلاش است تا جلوی کسانی که به سرقت محتوا مشغول هستند را بگیرد.د همین راستا، گوگل همزمان با آغاز سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۲ میلیون را لینک را از نتایج جیتجوی خود حذف کرده کرده. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

نبرد با سارقان محتوی، هر سال دشوار تر می‌شود و دلیل آن چیزی جز هوشمندتر شدن منتشرکنندگان و دریافت کنندگان نیست و از این رو ردیابی آنها دشوار تر گشته است. با این حال، بسیاری از این محتوای دزدی از طریق جستجوی گوگل نمایان می‌شود. البته اصلا به این معنا نیست که گوگل از سرقت محتوا اغماض می‌کند. ماهیت خدمات گوگل، بایگانی کردن لینک ها بدون توجه به محتوای آن است. برای بسیاری از مردم صفحه جستجوی گوگل پنجره اصلی رو به اینترنت است. بنابر این در سال درخواست ها برای حذف لینک هایی که قوانین کپی رایت را نقض می‌کنند بالاتر و بالاتر می‌رود.

با ابن وجود ، می‌توان با اختصاص دادن کمی وقت و انرژی به محتوا های اینچنیی دسترسی پیدا کرد، اما تلاش گوگل برای حذف آنها موجب کاهش یافتن مواردی از این قبیل می‌شود. میان همه‌ی این حقایق، اصلا جای تعجب ندارد که گوگل در هفته نخست سال ۲۰۱۶ اقدام به حذف ۱۲.۱ میلیون لینک کند. اکثریت قریب به اتفاق درخواست های برای وبسیات های تورنت است که موسیقی و فیلم ها را به شکل غیر مجاز ارائه می‌کنند. تعداد درخواست های این دوره به طور قابل توجهی از همیشه بیشتر شده است. به عنوان مثال در هفته اول سال ۲۰۱۲ حدود ۲۷۴ هزار لینک پاک شده بود. در سال گذشته نیز آمار ۷.۸ میلیونی در هفته اول رقم خورد.

هر درخواستی که برای حذف یک لینک وارد می‌شود، به طوری کلی شش ساعت طول می‌کشد تا بررسی ها لازمه انجام شود از لیست نتایج گوگل حذف شود. برخی از درخواست هایی که به جهت حذف لینک صورت می‌گیرد ممکن است به اشتباه از دست گوگل در رود، اما گوگل قادر است حدود ۹۰ درصد آنها را به وسیله Vocativ مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. پس از اینکه لینکی حذف شد، به ارسال کننده اطلاع داده می‌شود تا اگر اشتباهی پیش آمده آن را برای تجدید نظر اعلام کند. به طور کلی اکثر لینک هایی که حذف می‎‎شوند مربوط به سایت های اشتراک گذاری بیت تورنت، سایت های ذخیره سازی فایل یا حتی سرویس گوگل درایو می‌شود.

منبع: androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*