بینگ جایگزین گوگل

بینگ جایگزین گوگل در گوشی‌های سامسونگ می‌شود؛ خبر خوب یا بد؟

بینگ با تعبیه ویژگی هوش مصنوعی ChatGPT درون موتور جست‌وجو، به رقیبی جدی برای گوگل تبدیل شده و جایگزین آن در محصولات سامسونگ خواهد شد.

هیچ شرکتی آسیب‌ناپذیر نیست، حتی اگر به بزرگی و اعتبار گوگل باشد. پس از سال‌ها شکست خوردن بینگ در برابر گوگل، حالا موتور جست‌وجوی مایکروسافت می‌خواهد به یک تهدید واقعی برای گوگل تبدیل شود. اهالی دره سرخ اخیرا فناوری هوش مصنوعی چت جی پی تی را به بینگ آورده‌اند تا نتایج جست‌وجوها واقعی‌تر و کارآمدتر باشند. این موضوع سامسونگ را هم تحت تاثیر قرار داده و غول تکنولوژی کره‌ای قصد دارد در گوشی‌های آینده‌اش از این موتور جست‌وجو به عنوان پیش‌فرض استفاده کند.

نیویورک تایمز در ماه مارس از تمایل سامسونگ برای جایگزین کردن بینگ با گوگل به عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض برای گوشی‌ها و تبلت‌هایش خبر داد. در حال حاضر به طور دیفالت موتور جست‌وجوی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگی و حتی آیفون‌ها نیز گوگل است.

کارمندان گوگل با شنیدن این خبر و افزایش احتمال حرکت سامسونگ به سمت بینگ نگران شده و از اتفاقات بعدی واهمه دارند. با قرارداد فعلی سامسونگ و گوگل، سالانه حدود سه میلیارد دلار سود عاید گوگل می‌شود و فسخ این قرارداد بخشی از سودهای گوگل را از بین خواهد برد. گذشته از این، ممکن است اپل نیز راه سامسونگ را در پیش بگیرد و با فسخ قراردادش با گوگل، سود 20 میلیارد دلاری آیفون‌ها نیز از چنگ اهالی مانتین ویو در برود.

بینگ جایگزین گوگل

گوگل از زمان پیدایش رقیبانی که از سازنده هوش مصنوعی Chat GPT یعنی Open AI کمک می‌گیرند وضعیت قرمز اعلام کرده است. پس از گذر 20 سال از سلطنت بر بیزنس جست‌وجوی اینترنتی، حالا گوگل احساس می‌کند تسلطش بر شبکه جهانی وب در حال کاهش بوده و سرعت توسعه هوش مصنوعی در موتور جست‌وجویش را افزایش داده است.

نیویورک تایمز ادعا می‌کند این شرکت می‌خواهد با افزایش توان موتور جست‌وجو به کمک هوش مصنوعی ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کند و حتی ممکن است در نهایت شاهد خلق یک موتور جست‌وجوی جدید باشیم. نسخه جدید گوگل با پیش‌بینی کردن نیازهای مخاطب، تجربه کاری بهتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

مذاکرات برای عدم جایگزین شدن بینگ با گوگل در جریان است

سامسونگ بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه در دنیاست و تنها سال گذشته توانست 259 میلیون اسمارت فون را به فروش برساند. این کمپانی کره‌ای در تبلت‌ها و گوشی‌هایش از سیستم عامل اندروید (متعلق به گوگل) استفاده می‌کند و تعجبی ندارد اگر کارکنان گوگل از تغییر رویه سامسونگ و روی آوردن به موتور جست‌وجوی جدید آن هم پس از 12 سال شوکه شوند.

بینگ جایگزین گوگل

نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم قابلیت‌هایی هوش مصنوعی بینگ باعث شده تا سامسونگ به سراغ جایگزین کردنش با گوگل برود، اما در گوگل این احتمال نبوده و یقین قلمداد می‌شود. قرارداد بین این دو غول تکنولوژی همچنان در مرحله مذاکره بوده و به نظر می‌رسد سامسونگ همچنان در کنار گوگل باقی خواهد ماند، حداقل فعلا.

گوگل عزمش را جزم کرده تا مجددا توجه سامسونگ را به خود جلب کند. در همین راستا از کارکنانش خواسته تا نسخه‌ای ویژه و قدرتمند از گوگل را برای دیوایس‌های سامسونگی بسازند. سخنگوی گوگل در مصاحبه خود با نیویورک تایمز بیان کرد تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی آزاد هستند تا تکنولوژی‌هایی با منبع غیر از گوگل را هم به سیستم عامل بیاورند.

گوگل برای سال‌ها در حال کار روی هوش مصنوعی بوده ولی هنوز به طور کامل از آن بهره نمی‌برد، چرا که گاهی اوقات پاسخ‌هایش درست و بر اساس واکنش‌های طبیعی نیستند. این شرکت در ماه فوریه چت بات خود را با نام Bard معرفی کرد اما نتوانست به اندازه چت جی پی تی معروف شود، زیرا حتی به یک سوال و جواب ساده هم پاسخ غلط می‌دهد.

گوگل در حال حاضر در مدرنیزه کردن موتور جست‌وجویش با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز معلوم نیست این مشکلات تا چه زمانی ادامه خواهند داشت. گرچه در Bard شاهد به کارگیری هیچ‌گونه تبلیغاتی نیستیم اما ممکن است این رویه در موتور جست‌وجوی جدید گوگل دستخوش تغییراتی شود. به هر حال بیزنس جست‌وجوی وب یکی از نقاط قوت اصلی گوگل به حساب می‌آید و ارزش خالص آن در سال 2022 حدود 162 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*