جشنواره عکس سونی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی، جایزه عکاسی سونی را برد؛ خالق اثر هدیه را وا نکرده پس فرستاد

جدیدترین و ترسناک‌ترین خبر از دنیای هوش مصنوعی، مربوط به برنده شدن عکسی در مسابقه عکاسی سونی است. عکسی که در این مسابقه برنده شده، توسط یک هوش مصنوعی خلق شده و ظاهرا مهم‌‎ترین پیروزی این روزهای یک هوش مصنوعی در رقابت با انسان‌ها است.

در چند ماه گذشته بسیاری از کاربران می‌ترسیدند هوش مصنوعی مشاغل آن‌ها را تسخیر کند. اگر شما هم این ترس را داشتید، بهتر است بدانید نه تنها هوش مصنوعی مشاغل ما را تهدید می‌کند، بلکه جوایز انسان‌ها را هم درو می‌کند! یک طراح توانست با تصویری که هوش مصنوعی آن را خلق کرده، جایزه عکاسی سونی را ببرد؛ البته خوشبختانه خالق اثر هدیه را وا نکرده پس فرستاد و آن را قبول نکرد!

ورود یک هنرمند به نام بوریس الداگسن به مسابقات عکاسی جهانی سونی به نام Sony World Photography Awards، باعث داغ‌تر شدن بحث درباره دنیای هنرهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی شده است. الداگسن، با ارسال اثری به نام «الکتریشن» به مسابقات عکاسی سونی ارسال کرد و توانست برنده این نبرد شود؛ عکسی که خالقش یک انسان نبود.

این عکس طراحی شده توسط هوش مصنوعی برنده مسابقه سونی شد!

الکتریسین، تصویری که توسط هوش مصنوعی خلق شده دو زن را به تصویر می‌کشد که یکی از از این دو، سرش را به دیگری تکیه داده است. این تصویر در حالتی قهوه‌ای مات و با رگه‌هایی از نور دارد که به عکاسی‌های گوتیکی در قرن بیستم دیده می‌شدند شباهت دارد.

جشنواره عکس سونی هوش مصنوعی

این عکس به لطف هوش مصنوعی توانست جایزه جشنواره عکس سونی را به دست آورد

درباره عناصر زیبایی‌شناختی این تصویر جای بحث فراوانی وجود دارد و قطعا هنرمند این اثر، استعداد زیادی داشته که توانسته از هوش مصنوعی چنین خروجی جذابی بگیرد. آن طور که الداگسن در وبسایتش اعلام کرده، او با ارسال این اثر در دسته بندی آزاد ارسال کرده و برنده شده است. او می‌توانست جوایزی مانند تجهیزات عکاسی سونی، گنجینه‌ای از کتاب و … را دریافت کند اما بیخیال دریافت جایزه‌اش شد.

این هنرمند اعلام کرده:

من از سال 1989 عکاسی می‌کنم و از سال 2000 هنرمند پویانمایی تصویری شدم. پس از دو دهه عکاسی، تمرکز هنری من به بررسی امکانات خلاقیت ایجاد شده توسط هوش مصنوعی منتقل شده است

در حال حاضر، بحث درباره کاربردهای هوش مصنوعی به طور قابل توجهی رو به رشد است و جالب است بدانید الداگسن نخستین هنرمندی نیست که با هوش مصنوعی در یک مسابقه به پیروزی رسیده است. در ماه آگوست سال گذشته میلادی، جیسون الن اثر خود را با عنوان “Théåtre D’opéra Spatial” به مسابقه هنری Colorado State Fair Fine Arts ارسال کرد و توانست به راحتی پیروز شود.

در حالی که شاهد گسترش ترسناک قدرت هوش مصنوعی هستیم، آثار هنری ساخته شده توسط AI نیز در حال افزایش هستند. Runway’s Gen-2 و DALL-E 2 نمونه‌هایی از برنامه هوش مصنوعی محوری هستند که نشان می‌دهند چه قدر آسان است که بدون دانستن پایه‌ای‌ترین اصول از دنیای هنر، یک اثر هنری جذاب خلق کرد.

چندی پیش هم خبری برنامه ای که امکان طراحی لوگو با هوش مصنوعی را می‌داد منتشر شد که نشان می‌داد احتمالا در آینده‌ای نزدیک، بسیاری از مشاغل حوزه گرافیک توسط هوش مصنوعی تسخیر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*