اتصال دسته ایکس باکس

آموزش اتصال دسته ایکس باکس به تمام گجت های ویندوزی

اگر یک گیمر حرفه‌ای PC هستید و قصد اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر یا تبلت ویندوزی خود را دارید در ادامه این متن با ما همراه باشید.

بازی کردن با ماوس و کیبورد یا دسته‌های کنسولی یکی از اصلی‌ترین بحث‌های گیمرهای PC است که سال‌هاست در محوریت توجه آن‌ها قرار دارد.

بسیاری گیمرها کیبورد و ماوس را ترجیح می‌دهند؛ چرا که این سیستم کنترل دقت بسیار بالاتری در مقایسه با دسته‌ها داشته و برای علاقمندان به ژانرهای شوتر و استراتژیک بسیار کاربردی است.

با این وجود علاقمندان به سایر ژانرها عموما استفاده از دسته‌های کنسولی در بازی‌های خود را ترجیح می‌دهند و دلیل عمده این انتخاب خود را نیز محدودیت‌های حرکتی فراوان سیستم WASD کیبوردها می‌دانند.

در عین حال، روش سومی هم برای بهره برده از محاسن هر دو سیستم کنترل وجود دارد!

شما می‌توانید به‌سادگی یک دسته بازی را به PC یا دیگر دستگاه‌های ویندوزی متصل کرده و با آن به تجربه عناوین دلخواه خود بپردازید.

اتصال دسته ایکس باکس

دسته بیسیم ایکس باکس یکی از خوش‌دست‌ترین و بهترین دسته‌ها برای گیمرهای PC است که علاوه بر ارگونومی فوق‌العاده‌ای که دارد، به‌طور کامل با کنسول‌های ایکس باکس وان و ایس باکس سری ایکس | اس سازگار بوده و حتی به سایر دستگاه‌های ویندوزی هم متصل می‌شود.

در ادامه این متن سعی داریم روش اتصال دسته ایکس باکس به دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز را آموزش دهیم. بنابراین اگر قصد دارید بازی محبوب خود روی کامپیوتر را توسط دسته ایکس باکس تجربه کنید تا انتها با ما همراه باشید.

اتصال دسته ایکس باکس به رایانه شخصی

بازی Xbox

بر اساس تخقیقی که موسسه آماری Statista در ماه ژانویه سال 2023 انجام داد، بیش از 74 درصد از رایانه‌های رومیزی جهان به سیستم عامل ویندوز مجهز هستند.

با این که بسیاری از این کامپیوترهای ویندوزی برای استفاده‌های اداری، تجاری و… ساخته شده‌اند، تعداد قابل توجهی از آن‌ها نیز گیمرها را هدف گرفته و سعی در ارائه تجربه‌ای ممتاز در بازی‌های ویدیویی دارند.

خوشبختانه مایکروسافت به‌خوبی متوجه اهمیت گیمینگ در رایانه‌های ویندوزی شده و امکان اتصال دسته ایکس باکس به این گجت ها را فراهم کرده است.

برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد.

اتصال از طریق آداپتور بیسیم یا کابل یو اس بی

اتصال دسته ایکس باکس

در صورتی که یک آداپتور بیسیم رسمی ایکس باکس در اختیار داشته باشید، می‌توانید به‌طور همزمان هشت دسته را به کامپیوتر خود متصل کنید.

در این حالت، تنها کاری که باید بکنید این است که دستگاه USB را به کامپیوتر خود متصل کرده و دسته را به آن وصل کنید.

البته پس از وصل کردن آداپتور یو اس بی ایکس باکس به کامپیوتر، دستگاه به‌طور خودکار شروع به نصب فایل‌ها خواهد کرد؛ اما این فرآیند زمان چندانی نخواهد برد.

همچنین در گام پایانی نیز باید کلید اتصال (Pair) روی آداپتور را فشار دهید تا چراغ آن به‌صورت چشمک‌زن درآید. سپس باید کلید اتصال روی دسته ایکس باکس را نیز به‌طور مشابه فشرده و پایین نگه دارید تا دسته به کامپیوتر شما متصل شود.

همچنین راه دوم اتصال یک دسته ایکس باکس به PC نیز استفاده از یک کابل USB است. البته برای دسته‌های جدیدتر نیازمند استفاده از کابل‌های یو اس بی هستید؛ اما دسته‌های قدیمی را می‌توانید از طریق کابل میکرو یو اس بی هم به PC متصل کنید.

اتصال از طریق بلوتوث

همچنین باید توجه کنید که برخی از دسته‌های بیسیم ایکس باکس مانند نمونه‌هایی که با کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس | اس عرضه شده‌اند، به‌طور پیش‌فرض از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند.

اتصال این دسته‌ها نیز از طریق بلوتوث به ساده‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر است.

برای انجام این کار ابتدا کلید Pair روی دسته را فشار داده و پایین نگه دارید. سپس در گام بعدی باید وارد بخش Bluetooth & Devices از بخش تنظیمات ویندوز 11 شده و با کلیک بر روی گزینه Add Device دسته را از طریق بلوتوث به کامپیوتر متصل کنید.

اتصال دسته ایکس باکس به دیگر گجت های ویندوزی

مایکروسافت سرفیس

تبلت‌های مدرن نیز بعضا ابزارهای بسیار مناسبی برای تجربه بازی‌های ویدیویی به شمار می‌روند.

البته مکانیزم اصلی کنترل در تبلت‌ها صفحه نمایش لمسی است که در برخی بازی‌ها عملکردی فوق‌العاده دارد. با این وجود، برخی عناوین پورت شده یا قدیمی امکان استفاده از صفحه نمایش لمسی را ندارند و به همین جهت باید حتما با ماوس و کیبورد و یا دسته‌های بازی تجربه شوند.

خوشبختانه متصل کردن دسته ایکس باکس به تبلت‌ها و سایر گجت‌های ویندوزی هم کار چندان سختی نیست و گیمرها می‌توانند با چند قدم ساده، سرفیس یا دیگر تبلت‌های ویندوزی خود را به یک کنسول قدرتمند و قابل حمل بازی تبدیل کنند.

از میان دستگاه‌های مختلف ایکس باکس، نسل‌های اول و دوم سرفیس استودیو به همراه سرفیس بوک 2 و 3 قادر به پشتیبانی از دسته‌های ایکس باکس هستند و نیاز به هیچ دستگاه یا آداپتور اضافی نخواهند داشت.

برای اتصال دسته به این دستگاه‌ها باید ابتدا کلید Pair روی آن را فشار داده و پایین نگه دارید. سپس باید در دستگاه سرفیس خود وارد بخش Bluetooth & Devices در بخش تنظیمات شده و دسته بیسیم ایکس باکس وان را از لیست سایر محصولات (Everything Else) انتخاب کنید.

اتصال دسته ایکس باکس

کلکسیون بازی‌های دو کنسول Xbox Series X | S بسیار گسترده است و می‌تواند مجموعه‌ای متنوع از بازی‌های مورد علاقه شما را برایتان فراهم کند.

در این میان نیز مایکروسافت با ارائه قابلیت‌های متعدد نظیر امکان اتصال دسته ایکس باکس به دستگاه‌های ویندوزی سعی کرده تا حد ممکن استفاده لازم را از این هماهنگی سخت افزاری و نرم افزاری در اکوسیستم خود ببرد.

شما کدامیک از روش‌های بازی در رایانه‌های شخصی را می‌پسندید؟ آیا ماوس و کیبورد را سیستم کنترل مناسب‌تری می‌دانید یا دسته های ایکس باکس را؟ نظر خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*