آیفون ۱۵ با یو اس بی

لایتنینگ به پایان خط رسید، آیفون ۱۵ با یو اس بی عرضه می‌شود

ظاهراً اپل ناچار شده پورت لایتنینگ را از آیفون‌هایش کنار بگذارد. این به‌معنای عرضه آیفون ۱۵ – iPhone 15 با یو اس بی C خواهد بود.

انتخاب پورت شارژ مناسب برای گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ که در پاییز پیش رو عرضه می‌شوند، به یکی از مهم‌ترین چالش‌های اپل تبدیل شده است. این شرکت به‌خاطر قوانین جدیدی که توسط اتحادیه اروپا وضع شده، پورت قدیمی لایتنینگ خودش را با پورت رایج بین‌المللی USB-C جایگزین خواهد. اگر این اتفاق بیافتد، برای نخستین بار در تاریخ است که یک آیفون با پورتی به‌جز لایتنینگ عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

طراحی نهایی و ظاهر واقعی آیفون 15 را در این عکس‌های جدید ببینید

بر اساس گزارش‌هایی که وجود دارد، اپل قصد داشته پیش از آنکه مجبور به استفاده از پورت USB-C شود، گوشی‌های بعدی آیفون را هم با لایتنینگ عرضه کند. حتی ظاهراً نمونه‌های اولیه آیفون ۱۵ را هم با پورت قدیمی خودش تولید کرده است.

آیفون ۱۵ با یو اس بی

اما ظاهراً قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا دست و پای اپل را بسته است تا آن‌ها ناچار به تولید آیفون ۱۵ با یو اس بی C شوند. این پورت برای اپل تازگی ندارد. چرا که چندین سال است از این درگاه بین‌المللی روی دیگر محصولات خودش مثل مک بوک‌ها و لپ تاپ‌های آی‌پد استفاده می‌کند. در واقع لایتنینگ فقط روی آیفون‌ها و ایرپادها باقی‌مانده بود. اتفاقی که باعث انتقادات زیادی از سوی کاربران شده بود. زیرا هم اینکه حداکثر سرعت شارژ دستگاه از طریق پورت لایتنینگ محدود است و هم اینکه کاربران را مجبور می‌کند تا از شارژرهای مختلفی برای شارژ مجدد دستگاه‌هایشان استفاده کنند.

تنها راه فرار از USB-C، توسعه مگ سیف است

اگر اپل نخواهد زیر بار استفاده از این پورت برود، تنها راهی که پیش روی خودش می‌بیند، تولید آیفونی است که فقط به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. این شرکت چندین سال است که روی فناوری شارژ بی‌سیم اختصاصی خودش به‌نام MagSafe کار می‌کند. البته انتقال اطلاعات از این راه هنوز امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین فعلاً این ایده کنسل است و اپل ناچار به عرضه آیفون ۱۵ با یو اس بی خواهد بود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*