لینکلن ناتیلوس

لینکلن ناتیلوس، شاسی بلند لاکچری چینی/آمریکایی معرفی شد

لینکلن ناتیلوس به‌عنوان یک شاسی بلند لوکس چینی/آمریکایی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Lincoln Nautilus آشنا خواهیم شد.

شرکت آمریکایی فورد و شرکت چینی چانگان توانستند طی همکاری با یکدیگر محصولات جدیدی را به تولید برسانند که امکان عرضه همزمان آنها در بازار آمریکا و چین نیز وجود دارد. در همین راستا این دو خودروساز از شاسی بلند لوکس جدید لینکلن ناتیلوس پرده برداشتند که در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

معرفی لینکلن ناتیلوس

بخش طراحی

لینکلن ناتیلوس

طراحان برای طراحی لینلکن ناتیلوس از سبک طراحی Quiet Flight 2.0 یا پرواز آرام نسخه دوم استفاده کردند. در همین راستا در نمای جلوی این خودرو شاهد یک جلوپنجره بزرگ با فرم نقطه‌ای هستیم که البته طراحان با استفاده از یک خط بزرگ افقی که از وسط جلوپنجره می‌گذرد و در زیر چراغ‌ها و لوگوی خودرو قرار گرفته توانستند نمای جذابی را به‌وجود آورند.

لینکلن ناتیلوس

در نمای عقب این خودرو نیز چراغ‌های به‌هم پیوسته به چشم می‌خورند و نام تجاری لینکلن نیز روی چراغ‌ها خودنمایی می‌کند. ضمن این‌که طراحان قاب پنجره‌ها و سقف را سیاه کردند که تا با رکاب زیر درهای جلو هماهنگی بیشتری داشته باشند.

لینکلن ناتیلوس

طول لینکلن ناتیلوس به 4908 میلی‌متر، عرض آن به 1952 میلی‌متر، ارتقاع آن به 1717 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2900 میلی‌متر می‌رسد که چنین ارقامی نشان می‌دهد این خودرو نسبت به مدل قبلی خود یعنی MKX بزرگتر شده است. ضمن این‌که طول و عرض این خودرو نیز نسبت به مرسدس بنز GLE و لکسوس RX افزایش پیدا کرده است.

لینکلن ناتیلوس

هنگام ورود به کابین یک نمایشگر دیجیتال سراسری 23.6 اینچی به‌همراه نمایشگر لمسی 13.2 اینچی میانه داشبورد و نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی پشت فرمان جلب توجه می‌کنند. این نمایشگرها باعث شدند تا لینکلن ناتیلوس نسبت به رقبا در سطح بهتری قرار بگیرد. نمایشگر دیجیتالی بزرگ این خودرو برای سرنشینان، دستیار صوتی آمازون الکسا و اینترنت 5G را ارائه می‌کند.

لینکلن ناتیلوس

علاوه بر این، طراحان در تودری‌ها نیز نمایشگر 11.1 اینچی را نصب کردند تا بیش از پیش این خودرو را لوکس کنند. در جلو، سرنشینان به صندلی‌های برقی با قابلیت تنظیم در 24 جهت و اسپیکر داخلی دسترسی دارند. کیفیت چرم و دوخت داخل کابین در سه رنگ نیز همانند سایر محصولات لینلکن آمریکا بوده، اما چنین سطحی از کیفیت برای بازار چین نادر است.

امکانات

Lincoln Nautilus

برای لینکلن ناتیلوس فناوری خودران بلو کروز 1.2 نیز در نظر گرفته شده است که رانندگان به کمک آن می‌تواند دستان خود را از روی فرمان بردارند. این خودرو به کروز کنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت، ترمز خودکار و سیستم حفظ خودرو میان خطوط نیز مجهز شده است. طبق اعلام شرکت سازنده، این خودرو در نسخه پایه نیز نسبت به مدل پایه سایر رقبا از امکانات کمک راننده بیشتری بهره می‌برد.

مشخصات فنی

Lincoln Nautilus

لینکلن ناتیلوس به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 250 اسب بخار و گشتاور 372 نیوتن‌متر را به تولید برساند. نسخه هیبریدی این خودرو نیز به همین پیشرانه مجهز شده و به کمک واحد الکتریکی می‌تواند قدرتی برار با 310 اسب بخار را تولید کند. تمام نسخه‌های این خودرو به شکل استاندارد از سیستم دو دیفرانسیل و سیستم تعلیق هوشمند نیز بهره می‌برند.

قیمت و زمان عرضه لینکلن ناتیلوس

Lincoln Nautilus

این خودروی لوکس قرار است در چین به‌تولید برسد و به بازارهای آمریکا، استرالیا و کشورهای خاورمیانه عرضه شود. در همین راستا به‌تازگی پیش فروش این خودرو آغاز شده که البته در ابتدای 2024 به دست مشتریان خواهد رسید. لینکلن ناتیلوس با قیمت پایه 45 هزار دلار به بازار عرضه شده، اما مشتریان برای نسخه فول آپشن آن باید حدود 70 هزار دلار بپردازند که نسبت به لینکلن اویتور و کورس‌ایر یک شاسی بلند لوکس مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.