ویوو ایکس فولد 2

ویوو از دو گوشی منعطف ایکس فولد 2 و ایکس فلیپ رونمایی کرد

کمپانی Vivo از گوشی‌های تاشو ویوو ایکس فولد 2 – X Fold 2 و ایکس فلیپ – X Flip با قیمت و مشخصات شگفت‌انگیز رونمایی کرد.

اگر فکر می‌کنید بازار گوشی‌های منعطف فقط برای سامسونگ، اپل و شیائومی جذابیت دارد باید بگوییم در اشتباه هستید. شرکت چینی ویوو به تازگی از گوشی‌های انعطاف‌پذیر جدیدش رونمایی کرد. ویوو ایکس فولد 2 – Vivo X Fold 2 نسل دوم گوشی‌های تاشوی این کمپانی به شمار می‌روند که به طور افقی تا می‌شوند اما ویوو ایکس فلیپ – Vivo X Flip، محصولی کاملا جدید از چینی‌ها بوده که از لولای تاشوی عمودی برخوردار شده است. در ادامه به مشخصات فنی و ویژگی‌های محصولات جدید ویوو خواهیم پرداخت. با گجت نیوز همراه باشید.

ویوو ایکس فولد 2

پیش از هر چیز باید به طراحی این گوشی بپردازیم. ایکس فولد 2 از لولاهای جدیدی بهره می‌برد که بازطراحی شده‌اند و مقاومت بیشتری در برابر استفاده طولانی مدت از خود نشان می‌دهند. به این لولا اصطلاحا قطره‌ای گفته می‌شود و در مقایسه با نمونه‌هایی که پارسال در ایکس فولد – X Fold و نسخه پلاسش دیده بودیم، وزن کمتری هم دارد.

ایکس فولد 2 به نمایشگری 8.03 اینچی با پنل E6 AMOLED مجهز شده که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 2160×1916 پیکسل و نسبت تصویر 4:3.55 به نمایش بگذارد. پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی باعث می‌شود تماشای فیلم و همچنین اجرای بازی‌های اکشن روی گوشی به یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها تبدیل شود.

ویوو ایکس فولد 2

هنگامی که گوشی را تا می‌کنید، با یک صفحه نمایش 6.53 اینچی از نوع AMOLED مواجه خواهید بود که رزولوشنی برابر با 2520xx1080 پیکسل داشته و با نسبت تصویر سنتی 21:9، از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند، درست مانند نمایشگر اصلی. هر دو صفحه نمایش در زیر خود از حسگر اولتراسونیک تشخیص اثر انگشت بهره می‌برند و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی روی هر کدام از آن‌ها به چشم می‌خورد که با طراحی پانچ هول همراه شده‌اند.

ایکس فولد 2 در حالت تا شده حدود 2 میلی‌متر باریک‌تر شده و وزنش 33 گرم کاهش یافته است. بدین ترتیب حمل و قرارگیری آن در جیب تا حدی راحت‌تر خواهد بود.

ویوو ایکس فولد 2

ویوو برای گوشی جدید تاشوی خود به سراغ یک ماژول دوربین سه‌گانه رفته که به ترتیب یک سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی از نوع IMX866V با روکش لنز زایس T، یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر برای ثبت تصاویر پرتره را شامل می‌شود. سنسور پرتره می‌تواند روی تصاویر تا 20 برابر زوم دیجیتالی اعمال کند.

تصاویری که ثبت می‌شوند توسط چیپ اختصاصی ویوو V2 پردازش خواهند شد که علاوه بر بهبود حالت HDR، حذف نویزها نیز به شکل بهتری انجام می‌گیرد. این گوشی قادر به فیلم‌برداری با کیفیت 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه بوده و از حالت سینماتیک زایس نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند.

ایکس فولد 2 مجهز به جدیدترین و قدرتمندترین چیپست کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 شده که به طور پیش‌فرض، اندروید 13 را با رابط کاربری OriginOS 3 اجرا می‌کند. این رابط کاربری برای نمایشگرهای بزرگ بهینه‌سازی شده و ویژگی‌های بیشتری را در مقایسه با سایر گوشی‌ها ارائه می‌کند. این ویژگی‌ها شامل یک تسک‌بار برای مولتی تسکینگ راحت‌تر، یک ریموت کنترل کامپیوتر شخصی و همچنین رابط کاربری وفق‌پذیر در برخی برنامه‌ها خواهد بود که اگر لولا در زاویه خاصی قرار بگیرد، نحوه نمایش آن اپلیکیشن نیز متفاوت خواهد شد.

این اسمارت فون از یک باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که به فناوری شارژ سریع 120 واتی کابلی و شارژ سریع 50 واتی وایرلس مجهز شده است. این ارقام به قدری زیاد هستند که سرعت شارژ کابلی پرچمداران فعلی سامسونگ و اپل به نرخ شارژ وایرلس این گوشی (که سرعت کمتری دارد) حتی نزدیک هم نیست.

گوشی انعطاف پذیر

ویوو ایکس فولد 2در دو کانفیگ به فروش می‌رسد که در هر دو میزان رم همان 12 گیگابایت بوده اما حافظه داخلی آن 256 و 512 گیگابایت تعیین شده است. برای خرید نسخه 256 گیگابایتی باید 1308 دلار و برای خرید نسخه 512 گیگابایتی باید 1453 دلار بپردازید.

ویوو ایکس فلیپ

ایکس فلیپ اولین گوشی ویوو با طراحی صدف‌مانند بوده که در حالت بسته، روی خود یک نمایشگر بزرگ (!)‌ 3 اینچی با پنل AMOLED دارد که می‌تواند کارایی‌های مختلفی داشته باشد. از ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا مسیریابی، این نمایشگر گرچه ابعاد کوچکی دارد اما می‌تواند کارهای زیادی انجام بدهد. ویوو در حال مذاکره و همکاری با توسعه‌دهندگان زیادی بوده تا برای نمایشگر کوچک ایکس فلیپ نسخه اختصاصی برنامه‌شان را عرضه کنند. بدین ترتیب بیشتر کارهای کاربر حتی بدون باز کردن گوشی قابل انجام خواهد بود.

گوشی انعطاف پذیر

صفحه نمایش اصلی دستگاه 6.74 اینچ قطر داشته و از نوع LTPO AMOLED با رزولوشن +Full HD است که از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. همانند ایکس فولد 2، یک مکانیسم لولای قطره‌ای برای این گوشی در نظر گرفته شده که احتمالا هنگام بستن آن، فاصله اندکی بین نمایشگر خواهد انداخت. این موضوع را پیش از این در اکثر گوشی‌های انعطاف‌پذیر دیده بودیم و احتمالا ایکس فلیپ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

یک سنسور دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی روی نمایشگر اصلی تعبیه شده و همچنین به جای حسگر اولتراسونیک اثر انگشت، شاهد قرارگیری این سنسور روی لبه دیوایس هستیم.

گوشی انعطاف پذیر

ویوو می‌خواهد کاربرانی که به دنبال یک گوشی پریمیوم هستند به سراغ ایکس فولد 2 بروند، چرا که در ایکس فلیپ شاهد استفاده از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 هستیم که گرچه یکی از قوی‌ترین چیپست‌های بازار به شمار می‌رود اما در حد و اندازه‌های 8 نسل 2 نیست. در کنار این چیپ 12 گیگابایت رم در کنار 256 یا 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قرار گرفته تا تجربه کاربری دلچسبی حاصل شود. به طور پیش‌فرض اندروید 13 با پوسته Origin OS 3 به عنوان سیستم عامل دستگاه اجرا خواهد شد.

در بخش دوربین از همان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی IMX866V کمک گرفته شده که از OIS پشتیبانی می‌کند و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی نیز در کنارش جا خوش کرده است.

گوشی انعطاف پذیر

شما می‌توانید با تنظیم زاویه لولای گوشی، آن را به حالتی در بیاورید که بتوانید سلفی‌هایی بدون دخالت دست بگیرید. همچنین امکان استفاده از دوربین 50 مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی‌هایی بهتر و با جزئیات بیشتر نیز وجود دارد. ویوو یک باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی را برای دیوایس برگزیده که از فناوری شارژ سریع 44 واتی پشتیبانی می‌کند.

ایکس فلیپ در نسخه پایه با رم 12 و حافظه 256 گیگابایتی با قیمت 872 دلار و در نسخه رم 12 و حافظه 512 گیگابایتی با قیمت 973 دلار به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*