سلاح چینی ماهواره فضایی

آمریکا: سلاح های مرموز چینی ماهواره های فضایی را می‌دزدند

مقامات آمریکایی از توسعه سلاح‌ های ترسناک در چین خبر داده‌اند. سلاح های جدید چینی ماهواره های فضایی را هدف قرار می‌دهند و با دزدیدن آنها، جریان اطلاعات را کاملا مختل می‌کنند.

ظاهرا پیشرفت‌های نظامی چین برای مقامات آمریکایی نگران‌کننده شده‌اند. مخصوصا اینکه چینی‌ها تاکنون ۳۴۷ ماهواره را به‌فضا ارسال کرده‌اند که از میان آنها ۳۵ مورد به شش ماه اخیر مربوط می‌شوند. البته این ماهواره‌ها صرفا اهداف علمی را دنبال نمی‌کنند، بلکه می‌توانند برای ردیابی، هدف قرار دادن و حمله به نیروی‌های دشمن در درگیری‌های آتی استفاده شوند.

سلاح های جدید چینی در تقابل با ماهواره های فضایی آمریکایی

سلاح چینی ماهواره فضایی

ژنرال سالتزمن، فرمانده نیروی فضایی آمریکا ماه گذشته در کنگره اعلام کرد که چین به‌شدت در تلاش برای مقابله با آمریکا در فضا است. چینی‌ ها به برتری آمریکا در زمینه‌های فضایی و سایبری واقف هستند و می‌خواهند هرطور شده شرایط را به‌‌نفع خود تغییر دهند. در واقع آنها حتی در نظر دارند تا سال ۲۰۴۵ به قدرت اول فضایی جهان تبدیل شوند. چین این قدرت را نه‌فقط برای امور دفاعی، بلکه برای امور هجومی در نظر دارد.

چندی پیش بود که یک افسر ۲۱ ساله نیروی هوایی آمریکا برخی از اسناد فوق‌العاده مهم نظامی را فاش کرد. اتفاقی که از آن به‌عنوان بزرگترین فاجعه اطلاعاتی یک دهه اخیر یاد می‌شود. در این اسناد گفته شده بود که سلاح های جدید چینی در تلاش برای در اختیار گرفتن کنترل ماهواره های فضایی هستند.

در واقع چینی ها می‌خواهند ماهواره ها را در طول جنگ بی‌استفاده کنند تا نتوانند برای ارسال سیگنال یا ارزیابی وضعیت دشمن کاربردی داشته باشند. در اسناد CIA این سلاح ها بخشی از تلاش چین بری کنترل کردن جریان اطلاعات عنوان شده‌اند.

سلاح چینی ماهواره فضایی

اولین بار در دهه ۱۹۸۰ بود که اینگونه سلاح‌ ها و حملات مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. در این حملات سیستم‌های جمینگ قرار گرفته روی کامیون‌ها فرکانس‌های مشابهی را ارسال می‌کنند تا ارتباط بین ماهواره ها و ترمینال‌های زمینی مختل شود. کاری که در جنگ روسیه با اوکراین انجام شد و ماهواره‌ های اسپیس ایکس هدف قرار گرفتند.

هرچند که ظاهرا سلاح های جدید چینی بسیار پیشرفته‌‌تر از نمونه‌های روسی هستند و می‌توانند کاملا ماهواره های فضایی را فلج کنند. این سلاح ها در لحظات حساس جنگ این باور را ایجاد می‌کنند که یا کنترل ماهواره به‌دست دشمن افتاده است یا اینکه قادر به ارائه سرویس نیست. در سند تازه منتشر شده آمریکایی گفته شده است که این سلاح ها هرگونه استفاده از ماهواره برای ارتباط، شناسایی، انتقال داده و ردیابی را غیرممکن مي‌کنند.

هرچند مشخص نیست خود آمریکایی‌ها نیز به‌چنین سلاح هایی مجهز شده‌اند یا خیر. البته روسیه هم توانسته بود ساعاتی پیش از حمله به اوکراین هزاران روتر نظامی این کشور که به اینترنت ماهواره ای ویزاست متصل بودند را از کار بیندازد و حتی برخی از کاربران در لهستان، آلمان و ایتالیا را هم تحت‌تاثیر قرار دهد. هرچند که روش روس‌ها هک کردن سیستم‌های کامپیوتری شرکت مادر و فرستادن دستورات غلط به مودم‌ها بود.

سلاح چینی ماهواره فضایی

اما سلاح های جدید چینی برای کنترل کردن ماهواره های فضایی بسیار پیشرفته‌تر عمل خواهند کرد. از آنجایی که ماهواره ها به‌صورت شبکه‌ای به‌هم پیوسته عمل می‌کنند، نفوذ در آنها می‌تواند فاجعه‌ای بزرگ محسوب شود. در همین راستا گفته می‌شود که تایوان به‌شدت در تلاش برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی خود است تا در صورت حمله چین بتواند ارتباط ماهواره‌ای خود را حفظ کند.

به‌نظر شما آیا چین می‌تواند روزی به‌قدرت اول فضایی جهان تبدیل شود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*