پروژکتور هوشمند Humane AI

با گوشی‌های هوشمند خداحافظی کنید؛ پروژکتور هوشمند انقلابی Humane AI اینجاست

پروژکتور هوشمند انقلابی Humane AI یک دستگاه بدون نمایشگر است که مثل شما حس می‌کند و می‌بیند. این دستگاه می‌خواهد جایگزین گوشی‌های هوشمند شود!

Humane یک استارتاپ فوق سری حوزه تکنولوژی است که توسط کهنه‌سربازان اپل، بتانی بونگیووردو و عمران چاودری راه‌اندازی شده است. این تیم در یکی از کنفرانس‌های TED از پروژکتور هوشمند انقلابی Humane رونمایی کرده که جالب توجه است.

بتانی بونگیووردو و عمران چاودری

بتانی بونگیووردو و عمران چاودری

آن‌ها این کنفرانس را با توضیح در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تحول است، آغاز کرده‌اند. چاودری حتی به پیش‌بینی بیل گیتس در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند یک رابط کاربری گرافیکی را برای فضای محاسبات شخصی ایجاد کند نیز اشاره کرده است. بعد از این مقدمه، نوبت به رونمایی از پروژه Humane AI و کارهایی که با آن می‌توان انجام داد رسید که هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

پروژکتور هوشمند Humane AI چه کارهایی انجام می‌دهد؟

این فناوری آمده است تا جایگزین گوشی‌های هوشمند شود. چاودری می‌گوید، این گجت پوشیدنی دقیقاً همان‌طور که با آن ارتباط برقرار می‌کنید، واکنش نشان می‌دهد. این یعنی هرچیزی که می‌شنوید را می‌شنود و هرچیزی که ببینید را خواهد دید. پروژکتور دستی شرکت Humane در پس زمینه زندگی شما محو خواهد شد. در عین حال حفظ حریم خصوصی، اولویت این فناوری نیز خواهد بود.

استفاده به‌عنوان موبایل

چاودری در خلال برگزاری کنفرانس TED، دست خودش را بالا برد و نشان داد که این نمایشگر پوشیدنی روی کف دست او یک رابط کاربری مربوط به تماس و مکالمه را به‌نمایش گذاشته است. اما نکته بسیار جذابی نیز در اینجا وجود دارد: این گجت پوشیدنی مبتکرانه، برای مکالمه نیازی ندارد که به یک گوشی هوشمند متصل باشد. در واقع برای استفاده نیازمند اتصال به هیچ دستگاه جانبی دیگری نیست.

پروژکتور هوشمند Humane AI

استفاده به‌عنوان مترجم

پیش‌نمایشی که از پروژکتور هوشمند انقلابی Humane AI به‌اجرا گذاشته شد، قابلیت استفاده از آن به‌عنوان یک مترجم را هم به‌نمایش گذاشت. این دیوایس در واقع می‌تواند زبانی را به زبان دیگر ترجمه کند. برای این کار، از مدل زبانی شما برای ارائه مکالمه‌ای طبیعی‌تر استفاده خواهد کرد.

به‌طور مثال شما می‌توانید صدای خود را از فرانسوی به زبان انگلیسی ترجمه کنید. جذاب‌تر وقتی می‌شود که بدانید، هوش مصنوعی زبان جدید را با صدای خود شما اجرا خواهد کرد.

قابلیت جستجوی سریع و “Catch me up”

یکی از دیگر قابلیت‌های این پروژکتور هوشمند، “Catch me up” نام دارد. این قابلیت جلسات، رویدادها و سایر موارد را به‌سرعت در قالب یک لیست برای شما به‌نمایش می‌گذارد. این لیست به‌شما اجازه می‌دهد نگاهی اجمالی به رویدادهای پیش رو داشته باشید و برای آن‌ها آمادگی لازم را به‌دست بیاورید.

کنفرانس استارتاپ هومین

پروژکتور هوشمند Humane AI در این کنفرانس قادر بود بدون بمباران اعلانیه‌ها، تمام اطلاعات مهم را در اختیار چاودری بگذارد. علاوه بر این، می‌توانست به تمام سوالات روزانه آن نیز پاسخ دهد. به‌طور مثال چاودری روی آن ضربه‌ای زد و از آن خواست بهترین مکان‌ها برای خرید سریع یک کادو برای همسرش را به او پیشنهاد دهد. سپس این گجت فوراً آدرس نزدیک‌ترین فروشگاه گیفت‌شاپ را به او گفت. به‌عبارتی دیگر، Humane AI می‌تواند جایگزین سیری و دستیار گوگل روی گوشی هوشمند شما نیز باشد.

قابلیت نظارت روی سلامتی

پروژکتور هوشمند Humane AI حتی مراقب سلامتی کاربرانش نیز خواهد بود. به‌طور مثال آن می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید چه غذاهایی برای سلامتی‌تان مضر هستند. در این کنفرانس، چاودری یک آبنبات را درآورد و جلوی دیوایس گرفت. سپس روی گجت ضربه زد و از آن پرسید که «آیا می‌توانیم این را بخورم؟». دیوایس در پاسخ به آن گفت که این آبنبات دارای کره کاکائویی است و چاودری باید از خوردنش اجتناب کند. وقتی هم که چاودری گفت که «من باید هرطوری که شده این آبنبات را بخورم»، هوش مصنوعی به شوخی پاسخ داد که «باشه، از آن لذت ببرد».