هدست اپل

جذاب‌ترین ویژگی‌ های هدست AR/VR اپل که رقبا را به وحشت می‌اندازد

در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین ویژگی های هدست AR/VR اپل می‌پردازیم که می‌تواند رقبای شاخص بازار از جمله متا را به چالش بکشد.

براساس شایعات، انتظار می‌رود اپل از هدست AR/VR (واقعیت ترکیبی) خود ظرف کم‌تر از دو ماه آینده رونمایی کند. این گجت که در دسته محصولات تازه‌وارد این شرکت قرار خواهد گرفت، از هر دو فناوری واقعیت افزوده و مجازی پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین طبق اطلاعات لو رفته، هدست مورد انتظار اپل از تعدادی ویژگی‌ جذاب بهره می‌برد که آن‌ را از رقبا متمایز خواهد کرد.

افزون‌براین، افشای اخیر نشان می‌دهد که اپل در توسعه این محصول جهشی قابل توجه را تجربه کرده است. این شرکت سال‌ها است که در حال آزمایش این محصول بوده و با در نظر گرفتن موفقیت آیپد، آیفون، مک و اپل واچ، انتظار می‌رود هدست AR/VR اپل انقلابی در حوزه واقعیت مجازی و افزوده برپا کند. به‌همین بهانه در ادامه به معرفی 10 ویژگی جذاب و مورد انتظار هدست AR/VR اپل می‌پردازیم که احتمالا باعث پیشی گرفتن این گجت از سایر نمونه‌های موجود در بازار خواهد شد.

ویژگی های جذاب هدست AR/VR اپل

ویژگی های هدست AR/VR اپل

وضوح 8K هدست AR/VR اپل

انتظار داریم هدست واقعیت ترکیبی اپل، با نمایشگرهای میکرو OLED دوگانه 4K عرضه شود. این دو صفحه‌نمایش ساخت سونی خواهند بود و حداکثر 3000 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهند. در مقام مقایسه، برترین محصول متا که کوئست پرو نام دارد، دارای نمایشگرهای LCD است که در سطح پایین‌تری از نمونه Micro-OLED قرار دارد.

علاوه بر آن، به‌لطف طراحی اختصاصی، هدست این شرکت از تابش نور محیطی جلوگیری خواهد کرد و کیفیت نمایشگر نیز به‌طور خودکار با توجه به دید محیطی تنظیم می‌شود. این فرآیند باعث کاهش بار پردازشی خواهد شد. این هدست هم‌چنین به قابلیت ردیابی چشم مجهز خواهد شد تا از این طریق نگاه کاربر، گرافیک را بر اساس آن تنظیم کند.

علاوه بر آن، دوربین‌ها قادر خواهند بود سطوح، ابعاد، لبه‌های اتاق را با بالاترین دقت تشخیص دهند. این سنسورها هم‌چنین می‌توانند از افراد و اشیاء دیگر در مناطق اطراف نقشه‌برداری کنند.

ویژگی های هدست AR/VR اپل؛ اسکن عنبیه چشم

طبق شایعات، هدست AR/VR اپل با یک ویژگی امنیتی پیشرفته که بر پایه حفظ حریم خصوصی طراحی شده، عرضه می‌شود. این قابلیت شامل یک اسکنر عنبیه است که می‌تواند الگوی چشم کاربر را ارزیابی و ادغام کند که در نهایت باعث می‌شود این گجت در امنیت کامل واقعیت ترکیبی را ارائه دهد.

علاوه بر این، هدست جدید اپل حتی می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای رمز عبور نیز عمل کند. این یعنی کارکردی شبیه به تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی که در آیپد، آیفون و مک قابل استفاده هستند، در اینجا نیز وجود خواهد داشت. براساس قابلیت مذکور، احتمالا دو کاربر قادر خواهند بود بدون دسترسی به اطلاعات حساس یکدیگر، از هدست استفاده کنند. این ویژگی احتمالی نیز در کوئست پرو وجود ندارد.

ردیابی حالت‌های صورت

ویژگی های هدست AR/VR اپل

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، هدست AR/VR اپل قادر به امکان ردیابی و تفسیر حالت‌های چهره خواهد بود. از طریق این اسکن، هدست می‌تواند حالت‌های مختلف صورت را به نمونه‌های آواتار مجازی تبدیل کند. برای مثال، اگر در واقعیت اخم کنید یا لبخند بزنید، آواتار مجازی شما نیز این حالت‌ها را به تصویر می‌کشد. این ویژگی احتمالا کارکردی مشابه با سیستم دوربین TrueDepth در آیفون و آیپد خواهد داشت که اکنون برای Animoji و Memoji استفاده می‌شود.

روش‌های جذاب کنترل هدست AR/VR اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل ظاهرا با ماژول‌های سنجش سه‌بعدی عرضه خواهد شد. از این طریق، حرکات دست شناسایی می‌شوند و یک ویژگی تشخیص پوست نیز وجود دارد. علاوه بر این، انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی با پشتیبانی از کنترل صوتی ارائه شود. به‌عبارت دیگر، اپل سیری را با این گجت ادغام خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، اپل در حال آزمایش یک دستگاه تکمیلی برای هدست خود است که روی انگشت قرار می‌گیرد. البته هنوز هیچ اطلاعات مشخصی در مورد روش‌های ورودی آن وجود ندارد.

تایپ هوایی

اپل هدست جدید خود را به ویژگی موسوم به «تایپ در هوا» مجهز خواهد کرد تا از این طریق دریافت ورودی‌های متنی فراهم شود. با استفاده از دوربین‌های داخلی، هدست هنگام حرکت انگشتان کاربر را تشخیص خواهد داد. براساس گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، پیاده‌سازی ویژگی تایپ هوایی اگرچه چالش‌برانگیز خواهد بود، اما اپل بر پیاده‌سازی آن مصمم است.

طراحی سبک وزن

ویژگی های هدست AR/VR اپل

راحتی و وزن سبک، اولویت مهم اپل برای توسعه هدست AR/VR خود است. براساس گزارش‌ها، این گجت دارای ساختاری از جنس آلومینیوم و پارچه خواهد بود. این ترکیب باعث کاهش وزن هدست، به‌ویژه در مقایسه با سایر نمونه‌های بازار می‌شود. طبق شایعات پیشین، اپل قصد دارد وزن هدست را در حدود 200 گرم نگه دارد که بسیار سبک‌تر از رقبا است. در مقام مقایسه، هدست متا کوئست پرو، 772 گرم وزن دارد.

باتری خارجی

در حالی‌که اغلب هدست‌های واقعیت ترکیبی با باتری‌های داخلی عرضه می‌شوند، هدست AR/VR اپل به باتری خارجی متکی خواهد بود. انتخاب این طراحی، به کاهش وزن بیش‌تر دستگاه کمک می‌کند.

ویژگی های هدست AR/VR اپل؛ برنامه‌های کاربردی APPLE XROS

اپل در حال توسعه برنامه‌هایی است که به‌طور خاص برای سیستم‌عامل هدست AR/VR خود عرضه خواهند شد. برای مثال، برنامه‌ای وجود خواهد داشت که تجربه‌ای شبیه به فیس‌تایم را از طریق واقعیت مجازی ارائه می‌دهد. اپل هم‌چنین از طریق ادغام سرویس اپل تی‌وی پلاس، به کاربران این امکان را خواهد داد تا نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را در محیط VR تماشا کنند.

دو تراشه قدرتمند

طبق شایعات، اپل دو پردازنده M2 سطح مک را در هدست AR/VR خود قرار خواهد داد. بدین ترتیب، این گجت قدرت محاسباتی بالاتری را به نسبت سایر محصولات رقیب به ارمغان می‌آورد. علاوه بر آن، به‌لطف بهره‌گیری از دو تراشه قدرتمند اپل، این هدست برای کارکرد به اتصال با دستگاه‌های آیفون یا مک متکی نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*