سکه 25 تومانی

خرید و فروش سکه‌های 25 تومانی با قیمت‌های نجومی در ایران؛ چه خبر است؟!

ماجرای خرید و فروش سکه‌های 25 تومانی با قیمت های باورنکردنی چیست؟ آیا این خبر صحت دارد یا همچون ماجرای جیوه قرمز شایعه است؟

بررسی بازارهای مجازی خرید و فروش نظیر دیوار یا شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام نشان می‌دهد که برخی خریدار سکه‌های 25 تومانی با قیمت‌های بالا هستند. همین چند روز پیش بود که در یکی از پست‌های اینستاگرامی با آب و تاب اعلام می‌شد که سکه‌های 25 تومانی ضرب سال 1380 نزدیک به 5 میلیون تومان ارزش دارند.

خرید و فروش سکه‌های 25 تومانی صحت دارد؟

خرید و فروش سکه‌های 25 تومانی

البته برخی از سکه‌های ضرب شده بین سال‌های 80 تا 82 را ارزشمند دانسته و این موضوع را منحصر به سال 80 نمی‌دانند. هم‌اکنون سایت دیوار و اینستاگرام پذیرای بسیاری آگهی مبنی بر خرید و فروش سکه‌های مذکور هستند و بازه قیمتی در نظر گرفته شده از 800 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان متغیر است.

پیش از این‌که چنین بحثی بین مردم راه بیفتد، سایت‌های بسیاری وجود داشتند که اقدام به فروش سکه‌های 25 تومانی می‌کردند؛ ولی در حال حاضر هیچ سایتی موجودی کالا ندارد. علاوه بر این قبیل سکه‌ها، عده‌ای شایعه درست کرده‌اند که سکه‌های 50 تومانی نیز ارزش مالی بالایی دارند. هر از گاهی چنین شایعاتی در بستر فضای مجازی منتشر می‌شود و انتشار گسترده آنها مبنی بر درستی خبر نیست!

خرید و فروش سکه‌های 25 تومانی

تا همین یک ماه پیش خبر جیوه قرمز موجود در چرخ خیاطی‌های قدیمی مردم بسیاری را سرگرم خود کرده بود که سرانجام کذب بودن این خبر تأیید شد. همچنین مطلع شدیم که شایعه جیوه قرمز مربوط به اوایل دهه 2000 میلادی است که اکنون دوباره زخم آن باز شده.

به‌ظاهر ارزش سکه‌های قدیمی در جنس آنها نهفته است. به‌نظر می‌رسد هنگام ضرب این سکه‌ها از برنز و نیکل استفاده شده و به‌خاطر وجود نیکل است که چنین قیمت‌هایی به‌وجود آمد. نرخ نیکل طی سال‌های اخیر در بازار تهران رشد فزاینده‌ای داشته است. نظر شما درباره خرید و فروش سکه‌های 25 تومانی چیست؟