جرائم رانندگی

خلاف کنید نقره داغ می‌شوید؛ جرائم رانندگی تا 300 درصد افزایش می‌یابد

جانشین رئیس پلیس راهور از ارائه پیشنهاد چند برابر شدن جرائم رانندگی خبر داد و گفت جرایم تخلفات رانندگی حادثه‌ساز به 200 تا 300 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور با اعلام این‌که جرایم تخلفات رانندگی به 200 تا 300 درصد افزایش پیدا خواهد کرد، گفت پیشنهاد چند برابر شدن جرائم رانندگی را ارائه دادیم و ممکن است جریمه عبور از چراغ قرمز به 1 میلیون تومان نیز افزایش پیدا کند.

جزئیات چند برابر شدن جرائم رانندگی 

جانشین رئیس پلیس راهور در ادامه گفته‌های خود بیان کرد رانندگی در حالت مستی، حرکات مارپیچ، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز و سرعت غیرمجاز جزو تخلفات رانندگی حادثه‌ساز محسوب می‌شوند که در همین راستا از طریق وزارت دادگستری پیشنهاد افزایش این جرائم را دادیم و این موضوع نیز در هیئت دولت مطرح خواهد شد.

سردار حسینی در ادامه تاکید کرد پیشنهاد افزایش جرایم رانندگی به بالای 200 تا 300 درصد را دادیم؛ زیرا جریمه تخلفات حادثه‌ساز باید بازدارندگی ایجاد کند و فلسفه جریمه نیز ایجاد بازدارندگی است. در واقع اگر هزینه تخلفات پایین باشد، افراد گاهی اوقات آن را انجام می‌دهند و به همین دلیل برای افزایش بازدارندگی از تخلفات باید میزان جریمه‌ها افزایش پیدا کند.