تلاش یک شرکت خصوصی برای فرود روی ماه

جدیدترین تلاش یک شرکت خصوصی برای فرود روی ماه، دوباره شکست خورد

ظاهرا تلاش یک شرکت خصوصی برای فرود روی ماه با شکست مواجه شده و برنامه‌های آن به سال 2024 موکول شده است. مشکل فضاپیمای ژاپنی ها چه بود؟

فرود روی کره ماه جذابیت‌های خاص خودش را دارد و بشر موفق شده چندین سال قبل این رویا را به واقعیت تبدیل کند. ژاپن، چین، آمریکا و روسیه قصد دارند باری دیگر تلاش کنند تا به سطح سرشار از دهانه برخوردی ماه برسند. شرکت‌های دولتی و خصوصی نظیر ناسا یا آی اسپیس تمام وقت و انرژی خود را صرف سفر به ماه می‌کنند و در راه رسیدن به مقصود تسلیم نمی‌شوند.

تلاش شرکت خصوصی ژاپنی برای فرود روی ماه به شکست انجامید

تلاش یک شرکت خصوصی برای فرود روی ماه

به‌تازگی یکی از شرکت‌های خصوصی حوزه اکتشافات فضایی از ژاپن، عزم خود را برای سفر به ماه جزم کرده و تا مرحله پرتاب راکت نیز پیش رفته؛ ولی بر اساس گفته‌ها، فضاپیمای مذکور در چند قدمی فرود برنامه‌ریزی شده‌اش، سقوط کرده است. به‌گفته بنیان‌گذار و مدیر اجرایی شرکت خصوصی آی اسپیس، اکشی هاکاماد، فرض بر این است که موفق نشده‌ایم روی کره ماه فرود بیاییم.

کاوشگر HAKUTO-R نزدیک به پنج ماهی می‌شد که در فضا بود و قصد داشت هنگام فرود روی سطح ماه و در دهانه اطلس که شمال شرقی به‌حساب می‌آید، برخوردی تاریخی انجام دهد؛ ولی متاسفانه سیگنال فرودگر آن دچار مشکل شد. جالب است بدانید که آی اسپیس نخستین شرکت خصوصی بود که شانس فرود روی کره ماه را پیدا کرده بود و هیچ شرکت خصوصی تا به الان موفق به اجرای چنین برنامه‌ای نشده است.

تلاش یک شرکت خصوصی برای فرود روی ماه

در سال 2019 بود که دو ماه نورد دیگر از هند و رژیم صهیونیستی تلاش کردند به سطح ماه برسند، ولی سقوط نصیبشان شد. به‌گفته هاکاماد، فرودگر M-1 تا آخرین لحظه توانست ارتباط خود را حفظ کند و این دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. بازخوردها برای مأموریت آتی و مأموریت بعد از آن (M-2 و M3) که به‌ترتیب طی سال‌های 2024 و 2025 پرتاب خواهند شد اعمال می‌گردد.

از جمله وظایف کاوشگر M-1 می‌توان به حمل مریخ نوردهای کوچک و محموله‌هایی برای سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی کشورهایی نظیر ایالات متحده، کانادا، ژاپن و امارات اشاره کرد. فرودگر M-1 از منطقه پرتاب کیپ کاناورال فلوریدا و به تاریخ 20 آذر ماه با راکت فالکون 9 اسپیس ایکس به آسمان رفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*