آی او اس ۱۷

بررسی و مشخصات آپدیت آی او اس ۱۷؛ جذاب‌ترین سیستم عامل تاریخ اپل!

اپل از سیستم عامل iOS 17 برای آیفون‌های خود رونمایی کرد. آی او اس ۱۷ امکانات جدید و جذاب زیادی دارد و برای گوشی‌های آیفون منتشر می‌شود. در اینجا می‌توانید ویژگی‌ها، گوشی های دریافت کننده و دیگر موارد مهم این آپدیت را مشاهده کنید.

اپل سرانجام از سیستم عامل iOS 17 خودش در رویداد WWDC 2023 (کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل) رونمایی کرد که برخی از تغییرات مهمی را برای اپلیکیشن‌ها به‌همراه دارد. به‌طور مثال شما در اپلیکیشن تماس می‌توانید عکس اختصاصی را برای هر مخاطب خود تعیین کنید و از رونوشت زنده برای ایمیل‌های صوتی دریافت شده استفاده کنید.

در ادامه می‌خوانید:

با قابلیت های آی او اس ۱۷ آشنا شوید

قابلیت های ای او اس ۱۷ به کاربران امکانات زیادی را می‌دهند و تمام گوشی‌هایی که می‌توانند این نسخه از سیستم عامل اپل را دریافت کنند، می‌توانند از این قابلیت‌های جذاب و کاربردی بهره ببرند. آن طور که اپل در سایت رسمی خود اعلام کرده است، این نسخه از iOS یکی انقلابی‌ترین نسخه‌های این سیستم عامل قدرتمند است.

سیستم عامل iOS 17 اپل

در سمتی دیگر پاسخگویی به پیام‌های متنی آسان‌تر شده، رونوشت پیام‌های صوتی به اپلیکیشن Messages اضافه شده و گزینه‌ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت که وقتی به مقصد برسید یا آنکه تأخیر داشته باشید، به عزیزان و دوستانتان اطلاع خواهد داد. اپلیکیشن FaceTime به شما اجازه می‌دهد پیام‌های زنده بگذارید. علاوه بر این رابط کاربری استیکرها نیز تغییر پیدا کرده و به شما اجازه می‌دهد اموجی‌ها را به استیکر تبدیل کنید و همچنین استیکرها را به اپلیکیشن‌های متفرقه نیز بیافزایید.

یک نکته مهم دیگر درباره این نسخه از آی او اس، حل مشکل داغ کردن گوشی های آیفون ۱۵ است. به لطف این رفع باگ، حالا کاربران سری گوشی‌های جدید اپل می‌توانند با خیال راحت‌تری از گوشی‌های خود استفاده کنند.

اشتراک‌گذاری فایل بدون لمس و راحت

دستیار صوتی Siri اکنون هوشمندتر از هر زمان دیگری شده است. شما فقط باید آن را صدا کنید و مجموعه‌ای از دستورات را پشت سر هم و سریع به آن بگوید. اشتراک‌گذاری نیز آسان‌تر از گذشته خواهد بود. NameDrop اکنون به شما اجازه می‌دهد فقط با نزدیک کردن آیفونتان به آیفون یک شخص دیگر، اطلاعات تماس خود را برای آن ارسال کنید. شما از این طریق می‌توانید عکس هم به‌اشتراک بگذارید.

سیستم عامل iOS 17 اپل

اپل هوای کسانی که در طول روز مدت زمان زیادی را صرف چت کردن یا تایپ با گوشی خود می‌کنند هم داشته است. یک مدل‌سازی هوش مصنوعی جدید، قابلیت جدید آی او اس ۱۷ یعنی تصحیح خودکار کلمات کیبورد را بهبود می‌بخشد و شما می‌توانید هنگام نوشتن کلمات پیش‌بینی شده را هم به‌صورت همزمان ببینید. اگر هم با کلمه‌ای آشنا نبود، سیستم عامل iOS 17 به‌مرور زمان آن را تشخیص خواهد داد. و البته اگر از تصحیح خودکار کلمه مورد نظر خود رضایت نداشتید، می‌تونید فوراً آن را به حالت قبل بازگردانید.

سیستم عامل iOS 17 اپل

اما یکی از تغییرات جذابی که در آی او اس ۱۷ ایجاد شده، اضافه شدن اپلیکیشن جدیدی به‌نام Journal است. اپلیکیشنی که هنگام نوشتن، پیشنهادات هوشمندانه‌ای را به شما خواهد داد. این نوشته شما می‌تواند شامل تصاویر و فعالیت‌ها نیز باشد. هنگام شارژ آیفون خود، می‌توانید از حالت جدیدی به‌نام StandBy استفاده کنید که گوشی شما را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل می‌کند. با فعال کردن این حالت، زمان و تاریخ و همینطور ویجت‌های انتخابی شما روی صفحه به‌نمایش درخواهند آمد.

قابلیت آیفون استندبای در سیستم عامل آی او اس ۱۷

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب iOS 17، ویژگی جذابی است که با نام آیفون استندبای شناخته می‌شود. این قابلیت جذاب به کاربران این امکان را می‌دهد تا صفحه را به یک پنل کاربری جذاب تبدیل کنند و از آن بیشترین استفاده ممکن را داشته باشند.

برای مثال در این قابلیت از گوشی های آیفون مجهز به سیستم عامل iOS 17، کاربران می‌توانند از گوشی هوشمند خود به عنوان یک ساعت رومیزی کامل استفاده کنند. البته به یاد داشته باشید این ویژگی برای تمام گوشی های آیفون در دسترس نیست.

صفحه قفل در نسخه جدید آی او اس

همان طور که انتظار داشتیم، صفحه قفل در گوشی‌های آیفونی که آپدیت iOS 17 را دریافت می‌کنند تغییر خواهد کرد. این یعنی در نسخه جدید آی او اس کاربران می‌توانند به امکانات بیشتری در صفحه قفل آی آیفون دسترسی داشته باشند.

لاک اسکرین آی او اس ۱۷

حالا می‌توانید در نسخه جدید سیستم عامل گوشی های آیفون، در حالت لند اسکیپ هم با گوشی کار کنید و حالت‌های متفاوتی را به گوشی خود بیاورید.

والپیپرهای iOS 17

هر چند بسیاری از کاربران منتظر انتشار نسخه هفدهم سیستم عامل آی او اس هستند تا به والپیپرهای جذابش دسترسی داشته باشند اما شما همین حالا هم می‌توانید والپیپرهای iOS 17 را به سادگی دانلود و اعمال کنید.

والپیپر آی او اس ۱۷

زبان طراحی والپیپرهای نسل جدید سیستم عامل iOS در مقایسه با گذشته تغییر کرده است. حالا در نسخه جدید سیستم عامل کوپرتینویی‌ها می‌توانید رنگ‌های بیشتری را ببینید، رنگ‌هایی که با این نسخه از iOS سازگاری کاملی دارند.

چه گوشی هایی آپدیت iOS 17 را دریافت خواهند کرد؟

بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند آپدیت iOS 17 برای چه گوشی هایی منتشر می‌شود؟ در پاسخ به این سوال، بهتر است بدانید آی او اس ۱۷ برای بسیاری از گوشی‌های جدید اپل منتشر خواهد شد اما برخی از گوشی‌های قدیمی این شرکت مانند آیفون ۸، این بروزرسانی را دریافت نخواهند کرد.

گوشی‌های جدیدتر اپل آیفون ۸ که از سال ۲۰۱۸ به بعد معرفی و روانه بازار شده‌اند می‌توانند این بروزرسانی بزرگ سیستم عامل آی او اس را دریافت خواهند کرد.

آپدیت آی او اس ۱۷ برای این گوشی‌ها منتشر شد!

آخرین اخبار منتشر شده نشان می‌دهند آپدیت iOS 17 برای چند گوشی اپل منتشر شده است. طبق آخرین گزارش‌ها، گوشی‌های زیر این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند.

  • iPhone 14
  • iPhone 14 Plus
  • iPhone 14 Pro
  • iPhone 14 Pro Max
  • iPhone 13
  • iPhone 13 mini
  • iPhone 13 Pro
  • iPhone 13 Pro Max
  • iPhone 12
  • iPhone 12 mini
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone SE (2nd generation or later)

پیش از نصب آپدیت آی او اس ۱۷ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل iOS به طور کلی با هدف بهبود کارایی، اضافه کردن ویژگی‌های جدید، و رفع مشکلات امنیتی ارائه می‌شوند. در ادامه، نکات اساسی که باید در زمان آپدیت iOS 17 به آن‌ها توجه کنید، آورده شده است تا آپدیتی بدون مشکل داشته باشید.

  •  پشتیبان‌گیری قبل از به‌روزرسانی: پیش از هر آپدیت، مهم است که از دستگاه خود پشتیبان‌گیری نمایید. این اقدام می‌تواند در صورت بروز مشکلات در فرآیند به‌روزرسانی، از از دست دادن اطلاعات شما جلوگیری کند.
  • اتصال به اینترنت پرسرعت برای دانلود iOS 17: جهت دانلود و نصب به‌روزرسانی‌ها، نیاز به اتصال پایدار به اینترنت دارید. بهتر است از شبکه وای‌فای یا شبکه داده معتبر استفاده کنید تا دانلود بدون اختلال انجام شود.
  • آشنایی با تغییرات: قبل از شروع به‌روزرسانی، بهتر است لیست تغییرات و ویژگی‌های جدید مرتبط با آپدیت را مطالعه نمایید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا با تغییرات ایجاد شده آشنا شوید. چنین اطلاعاتی را می‌توانید از وبسایت ما به دست آورید.
  • شارژ کامل باتری: قبل از شروع به‌روزرسانی آی او اس ۱۷، مطمئن شوید که دستگاه به‌طور کامل شارژ شده است یا حداقل دارای میزانی از باتری است که برای انجام عملیات به‌روزرسانی کافی باشد.
  • اطلاعات اپل آیدی: پیش از دانلود آی او اس ۱۷ اطلاعات اپل آیدی خود را داشته باشید تا پیش و پس از آپدیت، مشکلی برای اکانت شما پیش نیاید و نیازی به مراجعه به تعمیرکاران نداشته باشید.
  • فضای کافی در حافظه: مطمئن شوید که در دستگاه فضای کافی برای دانلود و نصب به‌روزرسانی وجود دارد. در غیر این صورت، ممکن است به مشکلاتی در فرآیند نصب iOS 17 برخورد کنید.

با دقه به این نکات مهم و کاربردی در زمان نصب آی او اس جدید، می‌توانید فرآیند به‌روزرسانی سیستم عامل iOS را به صورت ایمن و بدون مشکلات انجام دهید. همچنین همیشه به‌روز بودن سیستم عامل، به ازای افزایش امنیت و بهره‌وری بهتر از دستگاه شما کمک می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مثلااکثرکاربران آیفون قبلااعلام کردندبه روزرسانیIOS16.5مثل خوره به جون باتری گوشی می ٱفته وزودبه زودوپشت سرهم بایدگوشی روبزنندبه شارژ،وباتری شارژکنند! به روزرسانیios17دراین زمینه«مصرف بهینه باتری»گوشیها،عملکردش چطورهست؟

  2. پس سؤال اصل کاری چی میشه؟این به روزرسانی چقدردرزمینه بهینه سازی باتری هر دستگاه وگوشیهایاتبلتهای آیفون ویاآیپدمؤفق بوده؟این آپدیت جدیدمصرف باتریش چقدره؟وچه طوره؟پاسخی به این سؤال مهم هست؟