گوشی کوچک شیائومی

چرا شیائومی گوشی کوچک و جمع و جور نمی‌سازد؟

اگر منتظر معرفی یک گوشی کوچک توسط شیائومی هستید، چندان امیدوار نباشید؛ مدیرعامل آن توضیح می‌دهد که چرا Xiaomi، میلی به تولید گوشی کامپکت ندارد.

زمانی بود که موبایل‌های کوچک را در هر گوشه‌ای می‌یافتید؛ حالا ولی هر سال که می‌گذرد، صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند کشیده‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. البته نمایشگر بزرگ، خیلی هم خوب است؛ ولی بد نمی‌شد اگر تنوع بیشتری در بازار موبایل وجود داشت. اتفاقا در بین محصولات شیائومی، تنوع خوبی از مدل‌های ارزان قیمت تا پرچمدار دیده می‌شود؛ اما سخت بتوانید یک گوشی کوچک از این برند پیدا کنید.

به‌تازگی، کاربران شبکه اجتماعی Weibo سوالی را در همین رابطه از مدیرعامل شیائومی پرسیدند؛ اینکه آیا گوشی کامپکتی در راه است؟

«لی جون» در پاسخ به این پرسش، ابتدا شیائومی 13 را گزینه مناسبی برای دوستداران موبایل‌های کوچک معرفی کرد و گفت که این گوشی، پهنای یکسانی با آیفون 14 دارد و تعادل خوبی بین اندازه و خوش‌دستی برقرار می‌کند.

او در ادامه، دلیل عدم تولید گوشی‌های کوچک توسط کمپانی متبوعش را به‌زبان ساده توضیح داد. به‌گفته‌ی جون، تعداد افرادی که به دنبال چنین گوشی‌هایی هستند، خیلی زیاد نیست و میزان فروش یک پرچمدار کامپکت، کفاف هزینه تولید آن را نمی‌دهد. از طرف دیگر؛ کوچک شدن گوشی، روی اندازه باتری و قابلیت‌های دوربین هم تاثیر می‌گذارد.

درست هم می‌گوید؛ بازار گوشی‌های کامپکت در حال آب رفتن است و چیزی که قبلا یک نُرم بود، حالا به یک استثنا تبدیل شده است. این روزها اگر یک مدل رده بالای اندرویدی با ابعاد نه‌چندان بزرگ بخواهید، شاید گوشی‌هایی کوچک‌تر از همین شیائومی 13، گلکسی اس 23 یا ایسوس زنفون 9 پیدا نکنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*